Video exporteren met minder MB's

Niels83 schreef op 02.08.2019 om 21:49 uur

Goedenavond,

Als nieuweling op dit forum: ik heb video deluxe premium en maak altijd van onze vakanties een compilatie van de video's die we maken met een sony camera.

Nu zijn deze bestanden redelijk groot, en normaal geen probleem. Nu wil ik alleen een kort filmpje maken om te versturen via whatsapp. Het filmpje is een minuut en in MPEG4 met resolutie 1920 x 1080 --> 147 MB. Dus ik dacht ik haal de resolutie omlaag dan zal die wel wat kleiner worden, maar dat werkt dus kennelijk niet zo. Ik heb de resolutie naar 720 x 576 gedaan en nog steeds is die 147 MB na exporteren.

Nu ben ik hoogst waarschijnlijk zelf het probleem, maar wat doe ik hierin fout? Of maak ik een denkfout?

Hoor het graag!

Vriendelijk groetend,

Niels Onderwater

Reacties

mi-bo schreef op 02.08.2019 om 23:02 uur

@Niels83

Beste Niels,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Misschien een oplossing.

Aan de rechterzijde kunt U optie mobiel gebruiken

Filmpje is op geslagen als mp4 transporteer dit naar Uw mobiel en vandaar verzenden als Whatsapp.

Met vriendelijke groet,

Michael.

mi-bo schreef op 03.08.2019 om 11:56 uur

@Niels83

Beste Niels,

jammer dat U geen reactie geeft, hier een iets duidelijker uitleg,

bestand staat op de tijdlijn dan naar

dan gaat er een scherm open

klik mobiel aan er gaat weer een scherm open van hieruit wordt het naar Uw mobiel geëxporteerd via USB en als het op Uw mobiel staat kunt U het uploaden naar Whatsapp.

Sc6

Michael

Niels83 schreef op 03.08.2019 om 22:35 uur

Hallo Michael,

Sorry voor de late reactie, ik ben niet constant op de computer bezig :-)

Bedankt voor juw reactie, ik had vandaag zitten zoeken waarom ik geen MP4 extensie krijg maar M2TS, en toen vond ik ook ineens het antwoord op m'n eigen vraag. Als ik namelijk bij exporteren "video als MPEG-4" selecteer kan je bij de bovenste balk "presets" ook nog van alles selecteren. Deze had ik over het hoofd gezien. Ik had alleen de resolutie verderop veranderd.

Nu heb ik MP4 SD 768:432 25P geselecteerd en nu was die nog maar 20 MB ipv 147MB.

@BOL het is dus gelukt, ook bedankt voor uw reacties.

fijne avond,
Niels

mi-bo schreef op 03.08.2019 om 22:53 uur

@Niels83

Beste Niels.

Bedankt voor Uw Feedback.

Wat ik om 11.56 uur had omschreven is 1920:1080 en wordt ook gecomprimeerd en een betere kwaliteit dan 768:432.

Het is de moeite waard om dit voor in de toekomst uit te proberen.

Sc6

Michael