Video exporteren in origineel formaat???

toome schreef op 30.07.2014 om 13:31 uur

Het lijkt bijna te knullig om te geloven maar ik krijg het niet voor elkaar een geimporteerd bestand in zn' originele formaat te bewerken en te exporteren.

Ik wil iets doen wat de basis zou moeten zijn van een videoediter zoals Magix die verkoopt,namelijk editen en exporteren in zn originele formaat,echter,jaar naar jaar,editie na editie blijf ik dit zoeken en proberen,kan het echter niet vinden!

Heel leuk al die containers allemaal om te exporteren,maar graag in het ORIGINELE formaat exporteren,wat dat al moge zijn  (mp4,mov,whatever).

Graag antwoorden die duidelijk maken hoe ik dit doe,(ga me niet vertellen dat dit niet mogelijk toch??)

B.V.D.

J.Doon

Reacties

mi-bo schreef op 30.07.2014 om 20:25 uur

Beste,

Als u het programma vdl opstart is het eerste wat gevraagd wordt wat wilt u doen,

Misschien heeft u dit in het begin weg geklikt,links boven de de eerste afbeelding aan klikken en  het menu staat er, daar geeft u aan hoe u wilt inladen 720:576 of 1440: 1080 of 1920 : 1080 en daar geeft u aan in welke map dat het moet komen en daarna gaat u het bewerken, en als u het dan wilt gaan exporbteren doe dit via bestand exporteren,

Neem een kijkje op mijn site http://www.magixvdlbijspijkeren.nl cursus hier staan wat tips

Succes

Mido

toome schreef op 03.08.2014 om 10:51 uur

Hoi ,bedankt voor je antwoord.

Mischien begrijp je de vraag niet goed,dus nogmaals de situatie.

Ik importeer een videobestand,bijvoorbeeld een 1 uur durend mp4 filmpje gemaakt met de smartphone.

Het importeren gaat probleemloos,vervolgens knip ik daar een paar fragmenten uit,ook dit gaat zonder problemen.

Aangezien ik de eigenschappen van de film niet wil veranderen (mp4,resolutie,fps ben ik allemaal tevreden mee),heb ik geen behoefte aan het converteren (kost veel tijd en zoals gezegd geen behoefte aan) van het bestand.

Dus zoek ik bij de vele opties van het exporteren (film exporteren als avi,dvd-avi,en noem maar op),tevergeefs naar de mogelijkheid de film direct,(dus in zn originele formaat) te exporteren.

Aangezien ik alleen heb geknipt in de film moet het gewoon mogelijk zijn de film direct zonder te converteren op te slaan.

Er zijn zelfs gratis simpele proggies die dit kunnen,dus het lijkt me (zoals in de eerste post al vermeld) ondenkbaar dat vdl dit NIET kan.

mvg Jack doon

mi-bo schreef op 04.08.2014 om 22:41 uur

Beste Jack,

ik heb Uw vraag wel goed begrepen, maar ik weet niet met welke programma van MAGIX U werkt.

De nieuwste versies 2014 kunt u namelijk het project direct vanaf de tijdlijn, exporteren, naar bijna alles wat u wilt zonder te converteren, alleen de vraag kunt u het dan wel afspelen,

succes

mido