Een beetje laat misschien maar ik vermoed dat het probleem zich hier stelt omdat het toegepaste effect (volume ingesteld met mixer) niet object gebonden is maar spoor gebonden. Dit betekend dat je wel stukjes geluid kan wegnemen en resterende delen opnieuw tegen elkaar kan plakken maar dat de effecten lijn onveranderd blijft. Dus dat volume veranderingen inderdaad op een andere fysieke plaats plaatsvinden. Dit is voor zover ik weet al altijd zo geweest
Ik meen dat die volume regeling met de mixer de allerlaatste bewerking moet zijn zodat er nadien geen knippen en spoor verschuivingen meer nodig zijn, zo doe ik het toch
Dank je wel voor de reactie. Dit is helemaal juist geformuleerd. Het is spoor gebonden. Het komt ook weinig voor maar als het toch moet gebeuren en aan het begin van een film dan moet je van de hele film het geluidniveau opnieuw inregelen/corrigeren.
Het zou fijn zijn als dit ook gekoppeld is aan het object.
Die groene (bij u rode) effectenlijn kan je indien nodig manueel aanpassen. Wanneer je er op inzoomt zie je bij elke richtingverandering een blokje. Wanneer je er op klikt verandert het van kleur. Nu kan je het vastnemen en verschuiven met de muis. Dit gebruik ik enkel voor fijnregelingen maar je zou er alle kanten mee uit kunnen.
Dank je wel voor je onderzoek. Het klopt allemaal en je kunt de niveau lijn ermee aanpassen. Maar het probleem blijft bestaan. Als je een stukje film wegneemt dan blijft de niveaulijn onveranderd. En dus moet je de rest aanpassen qua niveau.
Je kunt het ook zien aan het einde van een film. Als er dan nog muziek of andere content staat en je knipt met de opdracht de rest verwijderen dan ben je beeld en geluid kwijt. Maar de niveaulijn blijft staan tot het einde van de arranger.