Video effectsjablonen

kellywally schreef op 27.09.2017 om 11:47 uur

Ik heb video de luxe premium met de laatste updates. Ik vind de video effectsjablonen niet, waar de blue/green/white/black box zitten. Wellicht daardoor is de weergave van de titels in LOWERTHIRD onjuist. Het veld waar de geschreven text staat, blijft op de achtergrong gewoon wit in plaats van doorschijnend. De film verdwijnt en komt pas terug als het textveld voorbij is. De animatie van bv Lowerthird Greenish Left gaat perfect. Wie weet waar de videoeffectsjablonen naar toe zijn? en of dit verband houd met de titels..

Reacties

RiViS schreef op 27.09.2017 om 11:56 uur

Hallo Kellywally,

In de nieuwe versie ziet het er iets anders uit. De Effecten zitten (nog steeds) onder de Tab Effecten, ook de titelbewerking zit daar. Maar de titelsjablonen zitten, samen met o.a. de overgangen onder de tab Sjablonen, daar even scrollen.

Heb je na de laatste upgrade ook de Extra inhoud opnieuw gedownload (via Hulp/ Extra inhoud downloaden)? Dat is nodig om alles weer compleet te kriojgen.

groet,

Rijk

kellywally schreef op 27.09.2017 om 12:20 uur

Hi RiViS, Ik heb alles gedownload, de oude versie terug geïnstalleerd, geupdate, alle inhoud opnieuw gedownload en geïnstalleerd, tot de laatste updates toe, maar de titels blijven zoals ik voorheen heb beschreven, ook de green/.../whitebox blijft onvindbaar. Zou ik dit apart kunnen downloaden?

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2017 om 13:56 uur

Hallo Kelly,

Volgens mij heb jij VDL 365 versie 17.0.1.130.

Bedoel je dit:

Chroma Key

:

en

groet,

Rob

Aanvulling: 27-09-2017 om 14:30uur

Volgens mij bedoel je dit:

kellywally schreef op 27.09.2017 om 17:15 uur

Bedankt Rob. Ik had net al een hele tekst geschreven, maar telkens kon dit niet worden verwerkt. Ik zal nu trachten het in stukjes naar voor te brengen. De cromakey heb ik inderdaad getest en werkt op het groene, blauwe,...... veld. Dank daarvoor. Wat betreft de titelsjablonen zet ik in een volgende reactie

groeten, Walter

kellywally schreef op 27.09.2017 om 17:16 uur

kellywally schreef op 27.09.2017 om 17:24 uur

Beste Rob,

Op de eerste foto gaat het titelsjabloon open, op foto 2 verschijnt reeds de tekst, maar de film vervaagt reeds. Op foto 3 komt de tekst erdoor, maar dan gaat de achtergrond over in wit. Nochtans geven de eigenschappen aan dat het wit is aangevinkt om doorschijnend te worden. Daarna handmatig geprobeerd om de cromakey te gebruiken voor wi, maar dat lukt niet. Als laatste heb ik de tekstrij weggedaan en een nieuwe tekstrij geplaatst, maar met een andere tekstkleur dan zwart en de achtergrond van de tekst op zwart gezet. Dat lukt wel, maat het doet wel iets afbraak aan het origineel qua plaats en breedte van de tekst. Hopelijk is daar een oplossing voor?

Dank je Rob voor de reactie

Groeten Walter

kellywally schreef op 27.09.2017 om 17:45 uur

Beste Rob, net getest bij de titels: als ik gewoon de tekstkleur verander (anders dan zwart) en de achtergrondkleur verander in zwart werkt het. Spijtig dat de sjablonen zelf niet werken in de opgegeven eigenschap.

Groeten Walter

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2017 om 18:46 uur

Hallo Walter,

Ik heb je probleem kunnen reproduceren. De fout zit in de opties witte of zwarte achtergrond. zie afbeeldingen

Opties: staat op wit

Opties: staat op zwart

Succes,

Rob

kellywally schreef op 27.09.2017 om 19:03 uur

Hi Rob,

Bedankt om te reageren. In vdl premium 2017 ,voor de update, waren deze titels geen probleem en hoefde je geen opties aan te passen. Toch leuk als iemand je verder helpt.

DANK JE WEL ROB

Groeten, Walter