Reacties

Bol schreef op 05.02.2024 om 11:13 uur

@Cecile-B

Hallo Cecile,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat los van Magix Support.

Wat u zou kunnen proberen is het volgende. Start VDL2024 op en ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Cecile-B schreef op 05.02.2024 om 16:10 uur

Ik heb inmiddels contact gehad met de computerzaak en zij hebben de videokaart als game kaart geupdate sindsdien is hij niet meer vastgelopen Ik hoop dat dit de oplossing is. De instelling proxy heeft dat betrekking op 4k opnames?

Bol schreef op 05.02.2024 om 16:35 uur

@Cecile-B

Hallo Cecile,

Meestal is het al voldoende om het programma te resetten, zoals ik reeds heb beschreven. Maar het is heel goed mogelijk, dat uw videokaartdrivers niet meer up-to-date waren. Door de videokaartdrivers te updaten kan het zijn dat uw probleem daarmee is opgelost.

Wat is de specificatie van uw computer:

  • welke processor Intel / AMD
  • hoeveel RAM geheugen
  • welke grafische kaart

Videokaart hebt uw computer?

Ik raad u ten zeerste af om de proxy-instelling te gaan gebruiken, tenzij u een zeer trage computer hebt. Dit staat er in handleiding: Gebruik proxy-bestanden, proxy-montage (magix-hub.com)

Advies, download hiervandaan de gebruiksaanwijzing (magix.com) en lees deze is aandachtig door.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Cecile-B schreef op 07.02.2024 om 21:04 uur

Apparaatnaam IB-R7M0PH06xxxxxxxxx
Processor 13th Gen Intel(R) Core(TM) i5-13400F   2.50 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,8 GB beschikbaar)
Apparaat-id EA138BD7-xxxxxxxxxx
Product-id 00330-81491-xxxxxxxxxxx
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor

Bol schreef op 08.02.2024 om 13:21 uur

@Cecile-B

Hallo Cecile,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat u probleem is opgelost. Ik heb uw Apparaat naam, Apparaat-id en Product-id gewijzigd dit i.v.m. met eventuele misbruik.

Ik zie, dat de Intel(R) Core(TM) i5-13400F geen geïntegreerde CPU (grafische videokaart) hebt.

De naam van uw Videokaart kunt u vinden onder Apparaatbeheer / Beeldschermadapters.

Videobewerking vraagt veel rekenkracht van een processor. Kies een laptop met minimaal een Intel Core i5, AMD Ryzen 5 processor of hoger. Laptops met een Intel Core i7 of AMD Ryzen 7 processor zou een betere keuze zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 08.02.2024, 15:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-