Video Deluxe 2020 start niet meer op. Opstartscherm kort in beeld.

SvdV schreef op 04.12.2023 om 10:47 uur

Video Deluxe 2020 laat zo'n 2 seconden het opstartscherm zien (de dame op de surfplank) waarna het verdwijnt en er niets meer gebeurt. Vorige week werkte alles nog, geen updates gedaan van VDL of Laptop etc. Alles van Magix gede-installeerd via Configuratiescherm en Microsoft Probleemoplosser en mijn product via mijn account opnieuw geïnstalleerd. Helaas weer hetzelfde probleem. Wat is hier de oplossing?

Reacties

Bol schreef op 04.12.2023 om 11:38 uur

Hallo @SvdV,

Wat er bij u hand is kan ik hiervandaan niet zien. Misschien kan het verwijderen van videodeluxe.ini bestand voor u de oplossing zijn. Als u deze verwijderd hebt, wordt VDL2020 op de standaardwaarden teruggezet. Bij het opstarten wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Door het het opnieuw installeren hebt u waarschijnlijk alleen de Video Deluxe 2020 basisversie geïnstalleerd?

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2023, 12:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SvdV schreef op 04.12.2023 om 12:20 uur

Dank voor de snelle reactie Rob.

Het ini-bestand volgens instructie verwijderd, PC opnieuw gestart, VDL gestart > Zelfde probleem, al kwam het zandlopertje nog 2-3 keer kort in beeld. Daarna niets meer, ook geen actieve programma's in Taakbeheer.

Deze procedure nog eens herhaald met het nieuwe ini bestand dat inderdaad opnieuw aangemaakt was.

Additionele info: Zojuist VDL 2020 vanuit account gedownload op Laptop van zoon > werkte wel. Wat me opviel is dat de download daar automatisch startte en ik op mijn laptop 'klik hier' als download niet start moest gebruiken (weet niet hoe relevant dat is...)

Bol schreef op 04.12.2023 om 12:57 uur

Beste @SvdV,

Zelf heb ik geen VDL2020 meer op mijn computer staan, maar start VDL2020 eens als administrator op.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SvdV schreef op 04.12.2023 om 13:32 uur

Helaas, ook als administrator het zelfde effect.

Bol schreef op 04.12.2023 om 13:50 uur

Beste @SvdV,

Zeer vreemd!! Ik zou u adviseren om nog eens Video Deluxe 2020 te deinstalleren, zoals Magix Support adviseer. Zie: Video Deluxe opnieuw installeren (magix.info) en zie ook: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? (magix.info)

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2023, 15:12, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SvdV schreef op 04.12.2023 om 15:18 uur

Alles weer helemaal doorlopen. Music Maker ook mee laten komen (niet gedeselecteerd bij download). Magix Travel maps komt ook vanzelf mee. Heb 3 iconen op bureaublad:

Travel Maps > Werkt (maar heb ik geen behoefte aan)

MM > Start helemaal niet (overigens ook geen behoefte aan, downloaded tbv Troubleshooting)

VDL > Zelfde probleem (heel kort startscherm en dan niets meer)

 

 

Bol schreef op 04.12.2023 om 15:31 uur

Beste @SvdV,

Dan is mij advies, neem contact op met Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor. Ik weet niet of Magix Duitsland uw versie nog ondersteunt.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SvdV schreef op 04.12.2023 om 15:33 uur

OK, dank voor je vasthoudendheid!

Bol schreef op 04.12.2023 om 16:21 uur

Hallo @SvdV,

.....Zojuist VDL 2020 vanuit account gedownload op Laptop van zoon > werkte wel.....

Is op de laptop van u zoon deze Video Deluxe ook met hetzelfde P3-serienummer en emailadres geactiveerd en geregistreerd? Als dat zo is, kijk dan eens of deze nog op een andere computer geïnstalleerd staat, VDL 2020 heeft maar twee licenties.

Dit is een voorbeeld

Klik eens op Uncheck en meldt u opnieuw aan.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SvdV schreef op 04.12.2023 om 17:29 uur

Er staat:

Volgende activeringen met dit serienummer zijn actief:

1: Niet gebruikt

Deze plaats is nog niet gebruikt voor een productactivering.


 

2: Video deluxe Plus (2020)

Naam apparaat:LAPTOP-I6FQ66KV

Naam wijzigen Uncheck

Gegevens apparaat:Windows-computer met:
- Windows 10 Home, 64-Bit
- Intel(R) Core(TM) i5-8265U CPU @ 1.60GHz
- 8043 MB) Werkgeheugen

Voor het laatst geactiveerd op:04-12-2023

Ik was wat terughoudend om deze af te melden (uncheck) omdat ik dan wellicht helemaal geen VDL meer had. Ik ga dat toch maar gokken en de hele verwijder/install proceduren nog eens doen op mijn eigen laptop. Thanks.

Bol schreef op 04.12.2023 om 17:47 uur

Beste @SvdV,

De computer die is aangemeld is waarschijnlijk de laptop van uw zoon. Uw computer is volgens mijn niet eens aangemeld.

Groet, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SvdV schreef op 04.12.2023 om 20:49 uur

Hi Rob, Dat klopt, aanmelden ging vanuit het programma nadat ik het op de laptop van zoon had gezet. Op mijn eigen PC start het niet, dus ook geen optie voor aanmelden.

Laptop van zoon unchecked, geen laptop meer geregistreerd volgens mijn account. Verwijder/Install procedure weer doorlopen. Nog steeds hetzelfde probleem. Heb het gemeld bij Magix Support (maar die zijn minder resposive dan jij, waarvoor dank!

Bol schreef op 04.12.2023 om 21:03 uur

Hallo @SvdV,

Als u Video Deluxe 2020 opstart via de Laptop van uw zoon, dan kunt deze weer activeren en registreren, want VDL2020 hebt u twee licenties.

Magix reageert meestal na 2 á 5 werkdagen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-