Video deluxe 2014: AVCHD IMPORT.Uw zoektocht naar"Video deluxe 2014 Plus. In het scherm AVCHD IMPORT. Staat in de handleiding de optie voor Uitvoer naar DVD optimaliseren. Waar vindt ik deze.

pmaloja schreef op 30.09.2013 om 15:24 uur

Bij het opstarten van Magix eerst geupdate.

Video deluxe 2014 Plus.

In het scherm AVCHD IMPORT. Staat in de handleiding de optie voor Uitvoer naar DVD optimaliseren. Uw videomateriaal wordt dan geconverteerd en kan in Magix video deluxe veel soepeler bewerkt worden.

Waar vindt ik deze?

pmaloja

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2013 om 18:59 uur

Hallo,

Kunt u iets meer zeggen wat voor camcorder u gebruikt en wat de extentie is.

gr.

Rob

pmaloja schreef op 01.10.2013 om 09:15 uur

Hallo Rob,

Ik heb een sony avchd cx740ve. De extentie van de opgenomen video's zijn in mpeg4. Ik denk dat dit niets te maken heeft met wat er in de handleiding staat. Er ontbreekt volgens mij gewoon de optie UITVOER NAAR DVD OPTIMALISEREN.

pmaloja

Voormalige gebruiker schreef op 01.10.2013 om 13:11 uur

Beste,

Zelf heb ik de Sony HDR-CX730E. Die van u kan zowel op een SD-kaart als op een interne harde schijf van 32GB opnemen. Die van mij alleen op een SD-kaart. De extentie is: MTS.

Dit staat in de handleiding blz 81

Voor dvd-uitvoer optimaliseren: wanneer u van plan bent een dvd te maken, dan kunt
u deze optie activeren. Daarmee wordt HD-materiaal reeds bij het overdragen vanaf
de camera naar het dvd-videoformaat geconverteerd zodat u het daarna vloeiender
kunt bewerken.

Ik neem aan dat u de films niet in DVD-format (MPEG)  ga bewerken in VDL2014 maar in HD-format (MPEG-4) . Deze optie is voor niet van belang. Wanneer u een Film gemaakt heeft in MPEG-4 format en u wilt de film toch branden in DVD-format (MPEG), dan kunt dit alsnog doen in de Brandopties van VDL2014.

Heeft u nog vragen dan hoor ik dat wel.

Succes,

Rob

pmaloja schreef op 01.10.2013 om 13:35 uur

Hallio Rob,

Het gaat er mij om dat ik de mogelijkheid om gebruik te kunnen maken van de optie VOOR UITVOER NAAR DVD OPTIMALISEREN niet kan aanvinken omdat deze niet getoond wordt.

Als ik kijk op bladzijde 32 van de handleiding behorend  bij magix 2014 en ik kijk naar het scherm afdruk op deze bladzijde dan staat daar de optie wel links onderaan..

Ik heb al een andere resolutie van mijn scherm geprobeerd maar ook dit had ook geen resuultaat.

Dus mijn vraag is waarom heb ik deze optie niet op het scherm?

Voormalige gebruiker schreef op 01.10.2013 om 14:19 uur

Hallo,

Als je praat over de handleiding, dan wordt hiermee bedoelt het PDF-file in het menu  hulp van VDL2014.  Wat jij bedoelt is het "Videomontage Boek 4e oplagen".

Ik heb gezien wat je bedoelt. Echter al je op blz.7 kijk, dan zie je dat hier Magix video deluxe 2013 staat. Voor dit boek hebben ze VDL2013 als leidraad genomen. Waarom? IK weet het antwoord niet.

Ik heb VDL2013 en VDL 2014 op de PC staan en heb daar uitsnedes van gemaakt.

1. VDL 2013

2. VDL 2014

Je ziet in VDL2013 is het nog aanwezig, echter in VDL2014 hebben ze deze optie weggelaten. Ik heb daar geen verklaring voor.

Gr.

Rob

pmaloja schreef op 01.10.2013 om 15:33 uur

Hallo,

Bedankt voor je informatie. Als men een boek uitgeeft wat gebaseerd is op een eerdere versie, dan is dit denk ik een financiële kwestie. Maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat er nog meer dingen niet geheel kloppen in vdl2014.

Nogmaals mijn dank voor je invoormatie.

pmaloja