video deluxe 2013 plus crasht met exporteren

bthijsbaert schreef op 28.02.2013 om 21:55 uur

Hallo,

Ik ben nu al 3 keer opnieuw met een filmpje bezig geweest en elke keer als ik wil exporteren crasht het programma. Mijn laptop valt uit en na opstarten geeft hij aan dat het filmpje is gecrasht. Eerst dacht ik dat mijn accu leeg was tijdens het exporteren, maar dat was dus niet het geval. Ik wil een filmpje van 5,5 minuten als mp4 exporteren en dan gaat de computer uit, als ik hem als AVI exporteer gaat niet mijn computer uit, maar sluit hij wel magix af. Begin redelijk gefrustreerd te raken omdat ik er al met al zo'n 10 uur mee bezig ben geweest (steeds hele film weer opnieuw maken) De laptop is nieuw, speciaal gekocht om met Magix te kunnen werken, het is een I7 die aan alle wensen van Magix voldoet. Kan het zijn dat ik eerst de trail versie heb geinstalleerd dat het daar mee te maken heeft? Kan ik Magix eraf gooien en opnieuw downloaden? Ik heb de downloadversie gekocht. Ik hoop dat er een oplossing is.

vr.gr. Bianca

Reacties

Cinecor schreef op 28.02.2013 om 22:41 uur

Bedoelt u met "steeds de film weer opnieuw maken" dat u steeds opnieuw een filmproject maakt? Dat is niet nodig, want Magix slaat uw project immers regelmatig automatisch op als BAK bestand. Verstandig om dit ook zelf af en toe tijdens het editen te doen met Shift+s (dan geen BAK bestand natuurlijk).

Ik zou zeker de proefversie eerst geheel verwijderen en dan de aangeschafte versie installeren. Vergeet de updates niet!

Aanbevolen is om te exporteren via het hoofdmenu en niet met de button rechts bovenin.

bthijsbaert schreef op 01.03.2013 om 13:48 uur

Bedankt voor uw snelle reactie, ik ga het proberen. Eerst uitvogelen hoe is Magix eraf krijg.

En dat ik steeds weer een nieuw filmproject maakte dat kwam omdat ik dacht dat het project te beschadigd was, aangezien ik hem niet kon exporteren. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, ik laat het nog weten.

vr.gr. Bianca.

bthijsbaert schreef op 01.03.2013 om 15:09 uur

Ik heb video deluxe opnieuw geinstalleerd en de update gedaan, maar het helpt niks. Kan niet exporteren naar MP4. Enig idee???

vr.gr. Bianca.

bthijsbaert schreef op 01.03.2013 om 16:48 uur

Kan trouwens het betreffende project helemaal niet exporteren. Ook niet naar AVI of Magix video. Als ik een ander project pak, die ik eerder heb gemaakt, kan ik hem wel als MP4 exporteren. Het andere project waren foto's en video's opgenomen met mijn telefoon. Het project wat het niet doet zijn foto's en filmpjes van het fototoestel.

Het formaat van de filmpjes van de telefoon is 1920x1080

Het formaat van fototoestel is 1280x720

Met het importeren van de fototst.filmpjes en foto's heb ik het formaat aangepast aan 1280x720, zodat hij ook de foto's in dat formaat importeerd, kan daar iets niet goed aan zijn?

Ga nu proberen het filmpje van het fototoestel eerst om te zetten met een converteer programma naar AVI en hem dan in Magix te importeren, kijken wat er gebeurt.

vr.gr. Bianca.

emilelucienne schreef op 01.03.2013 om 17:07 uur

Heb soms hetzelfde probleem zowel met MX als met 2013. Een support gevraagd aan Magxi (voor MX)

Voorgestelde oplossing : exporteer je project als een ISO-bestand. Bij het branden vervang je de brander door "image recorder" . Het afgemixte project kun je dan branden met een ander brandprogramma. Magxi stelde voor het gratische Imgburn. Werkt perfect. Juist hezefde resultaat menu inbegrepen . Succes

bthijsbaert schreef op 01.03.2013 om 19:32 uur

Bedankt voor je reactie, hoe kan ik een project als ISO exporteren dan?

emilelucienne schreef op 01.03.2013 om 20:08 uur

Het is vrij simpel. Je gaat te werk zoals gewoonlijk. Maar in het tabblad "brander " vervang je de brander door "Image recorder (onder nr 1) Het programma vraagt waar dit bestand moet worden opgedlagen bv schijf D.Na het afmixen zal  je op die schijf het bestand terugvinden met extentie .ISO Brand dandit bestand met bv ImgBurn ( gratis te downloaden programma) en klaar is kees

Succes

bthijsbaert schreef op 01.03.2013 om 21:31 uur

Oke, dank je wel. Ik ga het proberen. Ik had de knop branden nog niet ontdekt, ik deed alles via het menu.

Ik ben er inmiddels wel achter dat het aan de foto's ligt. Ik heb een filmpje (gemaakt met hetzelfde fototoestel) en in dat filmpje wil ik foto's laten zien met beeld in beeld. Ik dacht eerst dat het aan het filmpje lag, dus heb ik die geconverteerd naar een AVI en in het project vervangen, maar liep weer vast. Nu heb ik net de foto's eruit gehaald en toen exporteerde hij wel. Kan het zo zijn dat het fototoestel de foto's niet goed weg schrijft???

Ik ga nu eerst proberen wat jij zei, ik laat nog weten of het lukt.

gr.

Cinecor schreef op 02.03.2013 om 09:30 uur

Het is vrij simpel. Je gaat te werk zoals gewoonlijk. Maar in het tabblad "brander " vervang je de brander door "Image recorder (onder nr 1) Het programma vraagt waar dit bestand moet worden opgedlagen bv schijf D.Na het afmixen zal  je op die schijf het bestand terugvinden met extentie .ISO Brand dandit bestand met bv ImgBurn ( gratis te downloaden programma) en klaar is kees

Succes

Is dit ISO bestand dan in HD (1920x1080) of wordt het geconverteerd naar Mpeg2(VOB)? In het laatste geval dus kwaliteitsverlies en een slechte oplossing.

bthijsbaert schreef op 02.03.2013 om 16:59 uur

Heb gedaan wat je zei, als ik het bestand dan open in VLC player krijg ik grijs beeld....

Wil dus ook niet... Dacht dan gebruik ik de foto's maar niet en doe ik stukjes videofilm beeld in beeld, maar dat wil ook niet, loopt ook vast, dus ook de foto's zijn niet de boosdoeners...

Ik kan exporteren totdat ik beeld in beeld doe, dan gaat het fout, maar moet zeggen als ik film exporteer voor beeld in beeld, dan speelt hij hem niet soepel af, en zou toch moeten kunnen met mijn laptop...

Ik ga nog even verder prutsen, als ik een oplossing vind laat ik het weten.....

bthijsbaert schreef op 02.03.2013 om 18:47 uur

Het ligt aan het beeld in beeld. Ik heb nu de filmpjes met Magix naar mpeg geexporteerd en met met deze filmpjes gaan werken, exporteren gaat goed totdat ik beeld in beeld doe, dan gaat het mis....

bthijsbaert schreef op 02.03.2013 om 21:17 uur

Oke, ik ben erachter, eindelijk!

Als je beeld in beeld doet kun je geen bewegingssjablonen gebruiken. Ik vond het leuk om de foto's of filmpjes dan springend of draaiend in het beeld te krijgen. Maar dat werkt dus niet. Lijkt mij dat dit wel zou moeten werken, zou ook leuk zijn als het werkt, maar ik ben allang blij dat ik verder kan met mijn filmpje en hem kan exporteren zonder dat de boel vast loopt.

Was dus geen probleem met de foto's.

Iedereen bedankt voor de reacties, ik zal nog een mail naar Magix sturen met dit probleem, misschien wordt het in de toekomst verholpen.

vr.gr. Bianca