Beste,
Ik werk met Video deluxe 2008 plus. Ik heb daarmee al tal van montages gemaakt. Volgende week ga ik een trouwfeest filmen. Voor de uitnodiging hiervoor heeft het koppel een hele mooie kaart gemaakt, die ik graag als een animatie in mijn intro zou verwerken.
Toegeklapt meet de kaart hoogte 10cm, breedte 20 cm. Je ziet dan 2 foto's, één op vlak A en één op vlak F:
=========================
! ! !
! A ! F !
! ! !
=========================
De kaart klapt halfweg open, zodat vlak A naar links scharniert en op de achterkant dan vlak B krijgt. Vlak F klapt open naar rechts en heeft dan op de achterkant vlak E. Achter de vlakken A en F krijg je dan de vlakken C en D:
==================================================
! ! ! ! !
! B ! C ! D ! E !
! ! ! ! !
==================================================
Ik zou dus door een animatie vlak A willen laten open klappen en van zodra vlak A loodrecht op het blad staat en verder doordraait, zou op deze achterkant vlak B moeten verschijnen. Bij het opendraaien moet dan ook vlak C gelijktijdig in beeld kunnen komen. Hetzelfde effect moet je dan hebben op de rechter helft, waar vlak F wegdraait naar rechts, met op de achterkant vlak E. Vlak D moet dan bij het draaien zichtbaar worden.
Ik heb al even zitten experimenteren, maar het lijkt mij niet zo evident. Ik werk met de versie 2008, dus beschik niet over effecten die misschien in latere versies wel beschikbaar zijn.
Heeft iemand ervaring met dergelijke animaties? Ik heb beide uitgeklapte zijden als JPG ter beschikking, kan dus zonder inscanverliezen werken.
Bedankt voor eventuele tips of ervaringen, Frank