Video deluxe 2008 HDV branden op DVD voor HD-DVD

passib schreef op 22.10.2008 om 15:50 uur
Ik importeer HDV content van mijn camcorder en wil dat vervolgens branden op DVD voor af te spelen in een HD-DVD speler in High res.
Dat lukt allemaal maar bij het afspelen is het beeld welliswaar schitterend maar wordt schokkerig weergegeven.
Iemand een idee hoe dat komt?
Ik heb ook al geprobeerd een Blu_Ray te maken en deze af te spelen bij iemand anders in een Blu-Ray speler, met hetzelfde resultaat. Een gewone DVD branden en deze afspelen lukt wel, maar dan is het beeld lang niet zo mooi.....

Reacties

magixagent schreef op 22.10.2008 om 16:00 uur
Beste ,HVDV is een aflopende zaak alles wordt Blue -ray. het is heel erg vervelend de technieck staat niet stil en de 2008 stond in zijn kinderschoenen toen het HDD en AVCHD werdt geintroduceerd, Magix heeft nu de vdl 15 op de markt gebracht, en ik moet zeggen dit werkt perfect met blu-ray, als je wil overwegen dit aan te schaffen er was onlangs een actie van  50% korting met een brief er bij gaat dit wel lukken, suuces.
stavanutrecht schreef op 04.12.2008 om 22:06 uur
Ik lees de hd bestanden (M2ts) in VDL 15 plus in zonder converteren voor snelle bewerking. Na het bewerken van de film exporteer ik het bestand naar AVI 1920x1080 16:9. Dit bestand lees ik in als een nieuwe film. De totale film is nu om een voor mij overklaarbare reden in de breedte samengedrukt. De film is echter makkelijk met bewegingseffecten positie/grootte naar de oorspronkelijke verhouding aan te passen. Als je dit bestand naar een dvd schrijft krijg je een goed resultaat. Erg omslachtig maar het werkt wel! Ik hoop dat magix binnenkort met een oplossing komt.