Video deluxe 16 Premium

anna-dewilde schreef op 03.09.2011 om 21:16 uur

Hallo,  Ik wil een project waar foto's ingevoegd zijn tijdelijk opzij zetten, hoe kan ik deze film al renderen om de ingevoegde foto's niet te verliezen en later aan deze film verder te werken.

Ik heb nog een 2e vraag,  bij de effecten, videomixeffecten staat o.a. bluebox, hoe werkt dat aub, als ik die naar de tijdlijn sleep zie ik enkel de kleur, is het niet de bedoeling dat het doorschijnend is en de scene waar ik bluebox bij gebruik zichtbaar is?

Bedankt en nog een prettig week end

Groeten Anna

Reacties

RiViS schreef op 03.09.2011 om 21:33 uur

Hallo Anna,

Je hoeft de film niet te renderen. Sla je project op en zorg wel dat de originele foto's en al het andere input materiaal op je PC blijven staan, zodat het project ze later weer kan vinden. Op die manier kun je veel later gewoon weer aan je project verder werken.

Bij bluebox worden alleen de delen die blauw zijn doorzichtig. Met de schuifregelaars kun je de mate er van nog regelen.

Als je b.v. iemand voor een blauw gordijn filmt, kun jde achtergrond (het blauwe gordijn) vervangen door filmbeelden die je op de tijdlijn erboven hebt gezet (dus een hogere tijdlijn). Als het nog niet helemaal duidelijk is: meld dit nog even.

groet,

Rijk

anna-dewilde schreef op 03.09.2011 om 21:57 uur

Hartelijk dank Rijk voor uw duidelijk antwoord, wat de blueblox betreft dat ga ik zeker eens uitproberen, ik wist helemaal niet waar ik het kon voor gebruiken. Bedankt ik heb weer wat bijgeleerd.

Groetjes

Anna