video deluxe 16 plus

GERRITa schreef op 20.12.2013 om 10:43 uur

Goede morgen Dames en Heren

mij vraag gaat om het programma video de luxe 16 plus,heb ik geinstaleerd

en nu werkt alles behalve,de Animatie van Reisroutes ik krijgt de kaarten  niet open en het internet is goed

maar krijgt de landkaart niet in zicht.?kan u mij daar mee helpen,SVP met een vr gr Dikkenberg

Reacties

mi-bo schreef op 20.12.2013 om 11:42 uur

Beste,  U omschrijft niet met welk Windows programma U werkt maar is dit met Vista, dan dient u de antivirus programma iets te ontlasten, dan werkt het wel

succes

GERRITa schreef op 20.12.2013 om 11:53 uur

sorry ik heb Windws7 er op zitten?

HDU-Veen schreef op 30.12.2013 om 19:03 uur

Dag Gerrit A,

Heb vandaag hetzelfde probleem op mijn systeem gefixt. Oorzaak is, dat de Openstreetmap website waar de kaarten gedownload worden gewijzigd is. Je moet eerst een patch downloaden van Magix website.

Via de support website probleen aanmelden, dan krijg je een lijstje van veelkomende problemen en oplossingen te zien. Bovenaan staat het probleem van de reisroute animatie. Even downloaded van de juiste patch (check versie nummer van het programma) en klaar is kees.

Een leuke bijkomstigheid van de Magix reisroute animatie is, dat je ook de "werkelijke reis" kun laten animeren, via het laden van een KZL of GPX bestand. Ik heb zojuist een andere vraag in dit forum beantwoord, waar dat uitvoering in beschreven staat.

Succes!

Henk

HDU-Veen schreef op 30.12.2013 om 19:06 uur

Hallo GerritA,

Heb het antwoord even gekopieerd:

===============================================================

De reisroute animatie van VDL is top! Heb n.a.v. deze vraag even verder op internet gekeken en gevonden, dat je de reisroute kunt importeren als b.v. KZL of GPX bestand. D.w.z. geen rechte lijnen meer, maar precies de route die je afgelegd hebt gehad. Het geeft een veel mooier resultaat dan de rechte lijnen die ik voorheen zelf gebruikte in de reisroute animaties.

Hoe een route te maken?

1. B.v. op de site van GPSIES kun je de route maken en exporteren.

http://www.gpsies.com/home.do?language=nl#10_51.81199645996094_4.9971923828125_mapQuest

2. Garmin Basecamp:

Dit gaat ook heel fraai met het gratis te downloaden navigatie programma BASECAMP van Garmin (heb ik in gebruik voor mijn fiets GPS), waarbij de begin- en eindpunt op kunt geven en de route uit laat rekenen en tekenen. Exporteren als GPX bestand, wat weer te laden is in de reisanimatie van MAGIX VDL.

Gratis download Garmin BaseCamp: http://www.garmin.com/nl/basecamp

3. Reisroute animatie in MAGIX VDL 16 premium: (hopelijk hetzelfde in andere versies?)

Opstarten van de animatie van reisroutes: [bewerken] , [assistent] , [animaties van reisroutes] .

NB: Er bestaat een PATCH voor deze functie binnen MAGIX als deze niet werkt. Melding "Kaart wordt geladen", bij het opstarten en dan hangt het programma". Dan moet je even via de Magix support, de juiste patch downloaden, die bij jouw versie hoort.

Succes!

Henk