Na jaren gebruik wil mijn Video de lux 17 niet meer openen. Wel, in de beginfase maar bij 'videosysteem wordt geinitialiseerd' blijft hij hangen. Ik heb al een 'herstel' uitgevoerd maar dat wil niet helpen.
Bedankt voor je antwoord. Magix heeft bij mij altijd onder Windows 7 gelopen. Toen ik een clip waar ik mee bezig was wilde ophalen bemerkte ik dat er geen timeline afgebeeld werd - alleen het monitor beeld en de files boven. De onderkant van het scherm was dus zwart. Ik kon onder mijn Magix files (inclusief de set-up files) geen vinden met 'uninstall' of iets dat daarop leek. In de manual wordt het onderwerp uninstall niet eens beantwoord en op Google vond ik ook niets. Ik heb dat toen onder Windows Control Panel / 'set your default programs' gedaan met 'herstel' Ik heb de installatie diskette gebruikt. Er was nog wel oponthoud bij het opladen van het Windows/FONTS/year supply of fairy cakes.ttf'' aangezien de naam van die file aan elkaar geschreven wordt. Maar tenslotte werd die file toch overgezet (neem ik aan). Dus dat is de stand van zaken. Steeds diezelfde mededeling dat het videosysteem niet kan worden geínitialiseerd bij het opstarten.
Voormalige gebruiker
schreef op 08.08.2015 om 16:14 uur
Je had de "F9" toets in moeten drukken toen u de tijdlijn niet meer zag.
Dan blijft er nu niets anders meer over dan VDL te deinstalleren en weer opnieuw te installeren.
Ga naar: configuratiescherm/programma's en onderdelen.
verwiijder VDL 17 en installeer het programma opnieuw van de VDL 17 DVD
Succes,
Rob
Beste Rob,
Zojuist heb ik het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De opening stopt weer bij 'videosystem wordt geïnstalleerd'. Ik begrijp niet wat er mis kan zijn.
Voormalige gebruiker
schreef op 09.08.2015 om 17:56 uur
Beste,
Volgens mij is je computer dermate vervuild, dat dit je probleem is.
1. verwijder VDL 2017 nog een keer
2. Schoon je computer eens goed op met, de gratis programma's CCleaner en Glary Utilities 5. 0.
3. Wanneer dat gebeurd is, installeert VDL 17 opnieuw.
Je kan het programma verwijder door de DVD in de lade van de computer te leggen en dan kiezen voor "Verwijderen" of druk op het Windowstekentoets op het toetsenbord en tik in het zoekvak "configuratiescherm" en klik op "programma's en onderdelen" . Zoek nu in: Programma's wijzigen / verwijderen naar VDL 17 en klik hierop.
Succes,
Rob
PS. Op de vraag, die je mij via een PB vraag, "Of het nut zou hebben een recenter programma aan te schaffen?" zeg ik ja. Want de nieuwere VDL programma's zijn 64bits.
Mijn advies is, wacht even tot het najaar, want dan komt waarschijnlijk VDL 2016 uit. Wanneer u in "Mijn account" bij infoservies "Ja, ik wil me abonneren op de gratis Infoservice per e-mail!" hebt aangevinkt, krijgt u, als er nieuwe Magix programma's uitkomen, mooie aanbiedingen van Magix. Zo ook VDL 2016
Dank voor je uitvoerig antwoord. Veel ben ik niet verder gekomen. De programma's die je noemt constateren alleen een paar verouderde drivers. Wil je die voor nieuwere versies vervangen dan moet je betalen. Maar niemand weet te vertellen waarom dat videosystem niet geinitialiseerd kan worden. De cleaning programma's richten zich alleen op de drivers, niet op bv een (onvindbaar) ini programma. Misschien moet ik maar eens een 'student aan huis' laten komen'. Ik zie dat je in filmen geinteresseerd bent. Ik gebruik Magix voor het maken van YouTube clips waarvan ik er al duizend op YouTube onder de naam 'Michael Rogge' heb staan. Ik heb er nog veel meer in de rij staan. Maar het is wachten op een bruikbare Magix. Zou de 2015 versie het euvel oplossen? Of ligt de fout ergens buiten het programma om in de computer?
Voormalige gebruiker
schreef op 10.08.2015 om 15:31 uur
Beste Rob,
Dank voor je uitvoerig antwoord. Veel ben ik niet verder gekomen. De programma's die je noemt constateren alleen een paar verouderde drivers. Wil je die voor nieuwere versies vervangen dan moet je betalen. Maar niemand weet te vertellen waarom dat videosystem niet geinitialiseerd kan worden. De cleaning programma's richten zich alleen op de drivers, niet op bv een (onvindbaar) ini programma. Misschien moet ik maar eens een 'student aan huis' laten komen'. Ik zie dat je in filmen geinteresseerd bent. Ik gebruik Magix voor het maken van YouTube clips waarvan ik er al duizend op YouTube onder de naam 'Michael Rogge' heb staan. Ik heb er nog veel meer in de rij staan. Maar het is wachten op een bruikbare Magix. Zou de 2015 versie het euvel oplossen? Of ligt de fout ergens buiten het programma om in de computer?
Hallo Michael,
Ik denk niet dat het aan VDL 17 ligt. Uit uw verhaal, maak ik op, dat u waarschijnelijk niet de goede schoonmaak programma's download. U moet op de rood omcircelde klikken om de bestanden te downloaden en te installeren. zie afbeeldingen
Ik heb de handdoek in de ring gegooid en maar Magix 2015 besteld en geinstalleerd. Die doet het wel dus dat gedoe met de PC schoonmaken was dus overbodig. Wel is het zo als ik het laatst opgeslagen bestand wil openen ik op hetzelfde euvel stuit dat de timeline niet openen wil. Er moet toen iets verkeerd gegaan zijn met de opslag, want andere bestanden kan ik wel openen en F9 heeft ook geen invloed op het euvel dat het onderste timeline gedeelte niet openen wilde in het laatste bestand. In elk geval dank ik vooral Rob voor alle tijd die hij besteed heeft om mij te adviseren.