Video de lux loopt vast bij het exporteren naar MPeg4

jangoes schreef op 25.09.2017 om 08:45 uur

Ik VDL 14 de luxe en die werkt prima, vorig jaar VDL16 de Luxe gekocht en geïnstaleerd, zelfde instellingen maar bij het exporteren naar MPeg4 loopt hij of vast of doet er uren over. Terwijl VDL 14 het wel goed doet. Kortom ik gebruik versie 16 niet . maar dat vind ik zonde van het geld, dus vandaar wie kan mij helpen. Onderstaand mijn pc gegevens.

Reacties

mi-bo schreef op 25.09.2017 om 09:54 uur

Hallo Jangoes,

heeft U al geprobeert met het programma op te starten als administrator.

Wordt de Pc regelmatig gedefragmenteerd,

is de Videokaart ( grafisch ) up to date.

Is het MAGIX vdl 2016 programma via help online actualiseren versie 15.0.0.114 geactiveerd

gr

Michael

jangoes schreef op 25.09.2017 om 10:59 uur

heb nu opgestart als administrator, maar schiet nog niet op

Hij staat elke keer een tijdje vast en dan gaat hij weer even

Ik heb hem online geactualiseerd gisteren

de andere tips heb ik doorgegeven aan mijn pc man, want heb er zelf geen idee van

in ieder geval bedankt

Jan

mi-bo schreef op 25.09.2017 om 11:55 uur

Hallo Jan,

Nu U schrijft over de Pc man, laat hij ook eens kijken of de cooling optimaal is.

is via help gratis programma alles geinstalleerd

Heeft U ook gekeken of er via help online actualiseren er geen download update is.

Een andere optie : bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarden.

gr

Michael

jangoes schreef op 25.09.2017 om 12:08 uur

ik ga er mee aan de slag, hij is nu anderhalf uur bezig en is net over de helft, dus breek hem maar weer af.

Ik heb hem gisteren geactualiseerd. alle terug zetten naar standaardwaarden helpt ook niet, heb ik al diverse keren gedaan. Via help programma heb ik alles geïnstalleerd zover ik weet.

gr Jan

Voormalige gebruiker schreef op 25.09.2017 om 12:51 uur

Hall Jan,

Dit probleem heb je al eerder gehad: zie: https://www.magix.info/nl/forum/exporteren-traag--1144192/

Kijk nog eens naar je instellingen.

1. ga naar bestand / film exporteren / mpeg-4 en zet een vinkje bij Videoeffecten op GPU berekenen.
  2. Druk op de "Y" en ga naar het tabblad Import/export en kijk of bij de codexs het mainconcept aanstaat.

Succes,

Rob

PS wanneer je alles terugzet naar de standaardwaarde worden ook deze gewijzigd. Mijn advies is daarom ook, gebruik "alles terug zetten naar standaardwaarden" als het echt niet anders kan.

jangoes schreef op 25.09.2017 om 13:02 uur

klopt, toen kwamen we er ook niet uit, dus dacht laat ik het opnieuw proberen

Voormalige gebruiker schreef op 25.09.2017 om 13:14 uur

Hallo Jan,

Toen had ik nog niet vermeld om een vinkje te zetten bij "Videoeffecten op GPU berekenen". Wat is het resultaat, wanneer je het vinkje geplaatst is. Laat het mij weten.

Groet,

Rob

jangoes schreef op 25.09.2017 om 13:21 uur

ga je suggestisch zo proberen

jangoes schreef op 25.09.2017 om 17:34 uur

ik heb je gedaan wat je schreef. Als ik alleen filmbeelden doe, gaat het prima, foto's er tussen ook prima, muziek eronder ook prima, maar zodra ik een collage van foto's maakt kan hij het niet aan duurt het lang of loopt vast. Dit kon ik vinden over grafische kaart maar heb geen idee of dat goed is

jangoes schreef op 25.09.2017 om 18:00 uur

nog meer informatie

Voormalige gebruiker schreef op 25.09.2017 om 19:23 uur

Hallo Jan,

Wat zou kunnen proberen is:

1. Om de collage als een MXV bestand te exporteren en dan als een film op de tijdlijn van VDL 2016 te zetten.

of

Vink eens de hardversnelling aan en zie of dit wat uitmaakt..

Groet,

Rob

jangoes schreef op 25.09.2017 om 21:44 uur

Hallo Rob de tweede optie maakt een groot verschil in verwerkingstijd, alleen kan ik het bestand niet afspelen. De eerste optie, lijkt mij erg omslachtig. Tijdens het maken van een film, de foto's apart verwerken, exporteren en dan weer importeren. Maar ga het wel proberen.

Voormalige gebruiker schreef op 25.09.2017 om 22:28 uur

Hallo Jan,

Volgens mij probeer je de film af te spelen in Films en TV van Windows 10. Dit programma mist nog wel eens een codec, daarom speel ik mijn Video's meestal af in: VLC media http://www.videolan.org/ of Media Player Classic Home Cinema https://mpc-hc.org/

Groet,

Rob

jangoes schreef op 26.09.2017 om 06:48 uur

Met afspelen heb ik nooit een probleem, alleen de laatste tip, gaf een leeg bestand en is nergens mee af te spelen.

Ik heb VLC, Potplayer etc

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2017 om 09:37 uur

Hallo Jan,

Op een of andere manier worden de gegevens bij het exporteren niet opgeslagen. Het is dan logisch , dat het bestand niet wordt afspeelt. Maar de vraag is nu waarom niet? Wat je eens zou kunnen proberen is, om de codecs op standaard te zetten en de hardversnelling aangevinkt laten staan. en het nog eens het zelfde bestand te exporteren.

Succes,

Rob

jangoes schreef op 26.09.2017 om 19:53 uur

ik heb het filmpje van Rotterdam nu zo als boven staat exporteert en nu heb ik beeld en geluid binnen een kwartier. Komend weekend ga ik weer filmen, en dus volgende week weer verwerken, op vdl 2016. Bedankt voor het meedenken en tips. 👍 Jan

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2017 om 20:05 uur

Hallo Jan,

Is de tijd van het exporteren veel toegenomen? Waar moet ik aandenken.

Groet,

Rob

jangoes schreef op 26.09.2017 om 20:10 uur

nee hij was nu korter dan normaal bij VDL 2014

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2017 om 20:19 uur

Beste Jan,

Hieruit kan / mag ik opmaken, dat je zeer tevreden bent met het behaalde resultaat?

Veel plezier met het filmen en het monteren ervan.

Groet,

Rob

jangoes schreef op 26.09.2017 om 20:54 uur

ja ik ben tevreden. Heb nog een filmpje gemaakt van ca 10 minuten, met filmbeelden, foto's en collages en hij was wederom heel snel klaar met exporteren en bestanden zijn nu te openen en te bekijken.

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2017 om 21:19 uur

Hallo Jan

Fijn om te horen, dat alles nu naar wens werkt. Het probleem ligt dus niet aan Magix video deluxe 2016, maar aan een verkeerde instelling!! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust op dit forum.

Fijne avond verder

Rob