Video 2013 plus

Openluchtspel schreef op 05.10.2012 om 17:13 uur

Branden van een DVD!

Wie kan mij met raad en daad bijstaan bij het volgende probleem:
Sinds kort gebruik ik VDL 2013 plus maar ondervind weer problemen bij het branden van een DVD.
Bij een eerdere versie heb ik dit ook al eens gehad, maar ben zo slim geweest om het berichtje te verwijderen.

Mijn besturingssysteem is: Window 7
Wat is het geval:
Ik begin met een nieuw project, formaat is Pal 16:9
Na dit ingevuld te hebben haal ik de gewenste video bestanden binnen. Na alles uitgevoerd te hebben, markers en menu wil ik een Image bestand maken.
Kies dus voor Image brander
Formaat opslag medium DVD
Dan begint het programma met het Afmixen (Smart Render)
Op het moment dat dit gedaan is spring het programma er telkens uit.
Heb van alles geprobeerd, wie kan me a.u.b. helpen.
Zo kan ik niets beginnen met het programma.

Dinant Postma
d.mpostma1955@kpnmai.nl

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 05.10.2012 om 18:18 uur

Beste,

Probeer eens zonder dat Smart Render aangevinkt staan.

Succes,

Rob

lucky_me schreef op 06.10.2012 om 04:19 uur

Dag Dinant

Aanvullend op het antwoord van Rob. Wat is de kwaliteit van je origineel beeldmateriaal? In gewone dv kwaliteit heb je bvb een resolutie van 720x576 pixels en dat in 4/3 of in 16/9 formaat. Wanneer je in het zelfde venster dat Rob toont drukt op de knop "geavanceerd", krijg je een nieuw venster. Kik op het tapblad "video instellingen", daar moet je dezelfde waardes als die van jouw beeldmateriaal invullen bij resolutie. Wanneer daar iets anders staat ingevuld vlieg je inderdaad uit het programma.

mvg

Luc

Openluchtspel schreef op 06.10.2012 om 13:20 uur

Rob en Luc;

Hartelijk bedankt voor de gestuurde info.
Het bleek inderdaad het probleem te zijn, heb zojuist eindelijk voor elkaar gekregen om de film weg te schrijven.

Ik moet zelfs zeggen dat het beeld op de TV bij het afspelen nog duidelijker is dan in het verleden.
Vond toen altijd dat het beeld vrij "grof" was maar nu ziet het er allemaal strak uit.

Nogmaals bedankt
Groet Dinant