Verzoek om een geheugentoewijzing mislukt.

erohensen2 schreef op 24.02.2017 om 14:37 uur

Beste leden,

Win 10 - Home version, I 5 processor, 6 GB intern, 64 bits, Nvidia-GeForce GTS 240.

Na een "helaas" mislukte installatie van VDL 17, mijn vertrouwde VDL 15 plus herinstalleerd.

Echter,...Bij het inladen van bestaande programma's krijg deze melding:  Verzoek om een geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden.

Ik heb over deze fout meer gelezen, alleen nooit een afdoende antwoord. Wie kan me verder helpen?

In het verleden nooit met deze fout te maken gehad.

Gr Eddie

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2017 om 15:13 uur

Hallo Eddie,

Dat heb ik ook al eens gehad. Dit kan komen omdat je een projectbestand inleest, die is gemaakt met een ander VDL programma. Wat zou kunnen proberen is, om naar de map te gaan waar de filmfragmenten zijn opgeslagen. verwijder dan de hulpbestanden met de extensie HDP (voorbeeld) en probeer het nog eens.

Groet,

Rob

JanSpijk schreef op 27.02.2017 om 12:10 uur

Rob, wederom bedankt voor de TIP...
Ik heb net als Eddie deze melding ook al een paar keer gehad, ga het zo eens uitproberen.

Ben het overigens eens met Eddie dat VdL 15-Plus tot nu toe het best werkt.
VDL 16 plus heb ik vorig jaar na intensief contact met Magix Support zelfs als 'miskoop' van mijn Desktop verwijderd.

VDL 17 Premium gebruik ik nu vanaf begin dit jaar en begint na een paar updates 'te wennen'...
Maar de exporteer snelheid kan niet tegen VDL 15 Plus op (helaas...)

Groet, Jan

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 13:38 uur

Hallo Jan,

Laat mij weten of mijn tip ook daadwerkelijk geholpen heeft bij jou.

Snelheid VDL 2015 versus VDL 2017

Ik heb een stukje filmfragment (1920x1080 50 f/s) van twee minuten op de tijdlijn van VDL 2015 als VDL 2017 geplaatst. Ik heb deze via export opgeslagen naar een mp4 bestand.

Ik heb het vermoeden dat VDL 2017 mindersnel is om dat deze op standaard en VDL 2015 op mainconcept staat.

Ik verneem wel van je,

Rob

JanSpijk schreef op 27.02.2017 om 15:54 uur

Hi Rob,

V.w.b. je TIP:
Ik heb van een project alle .HDP bestanden tijdelijk verplaats naar een externe HD en daarna het project in VDL-15-Plus geprobeerd te openen maar helaas, dezelfde fout melding:
Verzoek om een geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden.

Wellicht zijn er ook nog andere 'hulpbestanden' die verwijderd moeten worden..?

Overigens, toen ik het Project in VDL-17-Premium weer opende lukte dat (natuurlijk) weer wel én maakt Magix na de preview gelijk weer nieuwe .HDP bestanden aan. "Automatisch Proxy-bestanden maken" staat aan. Heeft dat er iets mee te maken??

V.w.b. Snelheid VDL 2015 versus VDL 2017:  'Mainconcept' staat bij beide VDL's (altijd) aan...

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 16:08 uur

Beste,

Ik kom op de foutmelding:  "Verzoek om een geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden" terug. Maar wat ik weet het heeft niets met het fysieke geheugen te maken, maar dat het MVP bestand kapot is. Nu ik dit zit te schrijven bedenk ik me het volgende.

1. start VDL 2015 op
  2. klik nu op open en laat het kapotte MVP bestand in
  3. Sla dit bestand onder een andere naam op.

Ik blijf het vreemd vinden, dat bij jou de snelheid niet ongeveer gelijk is aan elkaar is. Ik zou als ik jou was nog een keer het mainconcept van VDL 2017 opnieuw installeren.

Groet,

Rob

JanSpijk schreef op 27.02.2017 om 16:20 uur

Helaas Rob... Ook jouw 1,2,3'tje geeft de foutmelding (in VDL-15-Plus)

V.w.b. het 'mainconcept': ik heb vorig jaar een ellenlange email correspondentie gehad met Magix Support.
Toen ging het nog om het snelheidsverschil tussen VDL-15-Plus en VDL-16-Plus met zelfs het opsturen van project bestanden en al. De enige conclusie was dat VDL-16-Plus trager was bij het encoderen van beel-in-beeld montages...(??!!) Iets wat ik met de fotoshows vrij veel gebruik in combinatie met (HD)video's.
Maar waarom dat wel snel gaat in VDL-15-Plus en niet in VDL-16-Plus en nu ook weer niet in VDL-17-Premium is een raadsel. Alleen met VDL-16-Plus kon ik nog wel film-projecten maken en deze in VDL-15 laten exporteren maar dat gaat nu dus ook niet meer... (Waarschijnlijk wéér € 75,00 aan update-kosten weggegooid...😩 )

erohensen2 schreef op 27.02.2017 om 23:36 uur

Hallo Rob,

Ondanks jullie meedenken heeft het helaas niet tot een oplossing geleid.

Vele, vele weken werk om zeep, jammer.

Uithuilen en opnieuw beginnen. Met dank aan Magix

Had ik maar nooit van VDL17 gehoord.

Groet Eddie

Voormalige gebruiker schreef op 02.03.2017 om 19:57 uur

Hallo Edie,

Waarom "Vele, vele weken werk om zeep, jammer. Uithuilen en opnieuw beginnen. Met dank aan Magix"

Ik kreeg vandaag ook deze melding, omdat ik mijn project met VDL 2016 wilde inlezen. Met deze foutmelding.

Ik heb met het kladblok en MVP projectbestand geopend en zag dat ik deze in Video Pro X (8) had samengesteld.

Ik heb het bewuste projectbestand zonder problemen kunnen opstarten met Video Pro X (8), omdat ik dit project hierin had samengesteld.

Conclusie:

Ik denk, dat elk Video Programma's net iets anders omgaan met de geheugentoewijzing, dan het VDL bestand dat deze foutmelding geeft  Mijn advies is dan ook, om het MVP projectbestand in te lezen met het programma waarmee je deze heeft samengesteld.

Groet,

Rob

JanSpijk schreef op 03.03.2017 om 17:28 uur

Hi Rob,

Ik ga er even vanuit dat Eddie nog zelf zal reageren op je laatste bericht.
Maar uit zijn eerdere reacties begrijp ik dat hij het project in VDL15 had gemaakt, daarna VDL17 heeft geinstalleerd en VDL15 verwijderd.Het project in VDL17 geopend en wellicht wat gewijzigd en opnieuw opgeslagen. Later (waarom is niet duidelijk) VDL15 weer ge'her'installeerd en daar wil zijn project nu niet meer in openen....(!?)
Ik begrijp zijn Frustratie best wel...

Overigens heb ik gisteren een Testprojectje aan gemaakt in VDL16-Premium met een gedeeltelijke filmsjabloon, fotoshow, titels en muziek onder gezet. Deze opgeslagen en in VDL15-Plus proberen te openen en dat lukte niet.

Toen als eerste de muziek (spoor) weggehaald in VDL16 en toen lukte het wél om in VDL15 het test-project te openen. Dus ik vermoed dat er iets aan de hand is met de geheugentoewijzing van de/het Audio(spoor).
(de muziek/audio was overigens niet van het video-fragment wat ik gebruikt hebt...)

Brengt dit je wellcht op een 'spoor' naar de melding...?

JanSpijk schreef op 03.03.2017 om 17:59 uur

Nog iets Rob....
Ik heb ook gisteren wat testjes gedaan m.b.t. Snelheid VDL 2015 versus VDL 2017
Maar omdat dit onderwerp eigenlijk buiten dit 'topic' valt zal ik dit weekend er een nieuw Topic c.q. reactie van maken.
Tipje van de sluier: mijn testresultaten zijn aanzienlijk anders dan de jouwe...

Wordt dus vervolgd...

Groet, Jan

Voormalige gebruiker schreef op 03.03.2017 om 19:58 uur

Hallo Jan,

Bij mij is het ook opgevallen, dat het de ene keer wel lukt om een gemaakte project in bv. VDL 2016 in te lezen in Video Pro X(8), waarom dat weet ik het antwoord ook nog niet op. Ik ga dit zeker verder uitdiepen. Als ik het antwoord weet, kom er zeker op terug.

Wat betreft de snelheid ik zie je topic wel verschijnen.

Rob

erohensen2 schreef op 06.03.2017 om 15:19 uur

Hallo Rob en Jan,

"Ik ga er even vanuit dat Eddie nog zelf zal reageren op je laatste bericht."

Maar uit zijn eerdere reacties begrijp ik dat hij het project in VDL15 had gemaakt, daarna VDL17 heeft geïnstalleerd en VDL15 verwijderd. Het project in VDL17 geopend en wellicht wat gewijzigd en opnieuw opgeslagen. Later (waarom is niet duidelijk) VDL15 weer geher-installeerd en daar wil zijn project nu niet meer in openen....(!?)

Ik begrijp zijn Frustratie best wel...

Je bovenstaande beschrijving is exact wat er is gebeurt.

Ik heb hiervoor gekozen omdat na alle hulp VDL 17 niet naar behoren aan het werk was te krijgen. Overigens heeft Magix direct een credit gemaakt, hoewel ik liever had gehad dat ze een op een, het probleem hadden opgelost.

Verder gaan op de vertrouwde VDL15 de luxe was de enige optie, met acceptatie van het niet meer te gebruiken materiaal.

Dus ja boos en teleurgesteld ben ik nog steeds.

Toch alle dank voor het meedenken.

Groet, Eddie

JanSpijk schreef op 06.03.2017 om 15:33 uur

Dank voor je reactie Eddie...

Toch nog een laatste 'reddingspoging':
Heb je van je 'oude' VDL-2015 project wellicht nog back-up bestanden...?
Dus vóór je VDL-2017 probeerde...
Deze zien er ongeveer zo uit:
"Project-Naam-_BAK0.MV_" en "Project-Naam-_BAK1.MV_" en "..._BAK3.MV_" etc.

Zo ja, dan zou je deze in de ge-her-installeerde VDL-2015 weer kunnen openen.
Je hebt dan niet (altijd) de laatste wijzigingen maar wellicht wel een groot deel van je Project weer terug.

Succes, Jan

erohensen2 schreef op 06.03.2017 om 21:26 uur

Dag Jan,

Bedankt voor je suggestie. Ik kende het en heb alle bekende BAK files nagekeken, met het zelfde resultaat `Verzoek om een geheugentoewijzing mislukt` ; merkwaardig krijg ik hetzelfde resultaat via mijn back/up disk.

Ik heb de `master` film ingedeeld in een aantal kleinere projecten. Nog vreemder is dat een tweetal wel `normaal` worden ingelezen. En dit voor de originelen en de BAK files.

Ik geef het op.

Bedankt Eddie

Voormalige gebruiker schreef op 06.03.2017 om 23:06 uur

Hallo Eddie,

Het is jammer dat de bak bestanden ook niets hebben opgeleverd.

Ik wens je veel succes toe met het opnieuw samenstellen van je projecten.

Groet,

Rob