Verschuiving klank en beeld bij exporteren/ Video deluxe 16 premium 2010 nl

yoleke schreef op 18.03.2012 om 13:39 uur

Beste,

Tot hiertoe lukte het mij analoge familiefilmpjes (758x576 pixels) te verwerken, met muziek te voorzien, te exporteren en te branden zonder probleem.

Mijn PC heb ik onlangs moeten rebooten en programma's zoals Magix (Video deluxe 16 premium 2010 nl )   terug moeten installeren, ook Xvid MPEG4 codec die ik voorheen gebruikte (dacht ik toch) om correct te exporteren.
Het exporteren van mijn verwerkte film duurt nu wat langer dan voorheen. Bij het afspelen ervan  met VLC mediaplayer (Windows mediaplayer geeft wel beeld maar geen klank) heb ik nu een lichte verschuiving van beeld en klank. In het begin van de film van ongeveer 1h30 is er een kleine sec. verschuiving die iets groter wordt naar het einde toe.

Geen probleem bij de gebrande DVD's.

Als ik deze geëxporteerde film terug importeer in het Magix programma is alles weer perferct synchroon.

Hoe verhelp je zoiets? Kan iemand mij wijzer maken? Alvast bedankt.

Yoleke

Details PC:    Microsoft Windows XP Professional Service Pack 3
CPU: (1) Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2180 @ 2.00GHz; (2)
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2180 @ 2.00GHz; 1941 MHz
> RAM: 1047788 KB, 186480 KB free (18%)
> DirectX: 4.09.00.0904
> Graphic: MEDION RADEON X740XL Secondary on Plug and Play Monitor
with 1024x768
> Sound: (1) Realtek HD Audio output

Reacties

mi-bo schreef op 20.03.2012 om 13:39 uur

Het probleem zal zijn dat U met 758x576( analoog bestand) werkt ipv 720:576( digitaal bestand)

gr

lucky_me schreef op 27.03.2012 om 02:32 uur

Dag Yoleke

lijkt mij ook een raar verhaal. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je bij het opnieuw installeren van je programma vergeten bent om de updates binnen te halen. Iets moet nu toch anders zijn dan vroeger gezien het vroeger correct werkte en nu niet meer. of misschien vind je wel een nieuwere Xvid codec bij http://www.xvid.org

succes

Luc

yoleke schreef op 27.03.2012 om 15:18 uur

Bedankt Luc,

Ik blijk echter de laatste versie te hebben gedownload. Mischien was de oudere versie beter?

Zou de audio codec de boosdoener kunnen zijn en hoe en in wat verander je dat dan best? Dit schijnt gepaard te gaan met de Xvid!

gr

yoleke

lucky_me schreef op 28.03.2012 om 07:27 uur

Hallo

Je probleem ervaar je enkel bij de export van je project, niet bij je gebrande dvd. Heb je die export eigenlijk nodig? Je kan eigenlijk beter direct vanuit je project je dvd branden vind ik. Je filmbestanden kan je dan nog altijd op je pc kopiëren vanaf je dvd indien je dat belangerijk vindt.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 28.03.2012 om 11:17 uur

Het is mij niet duidelijk waarom u, zoals u vermeldt, met de XvidMPEG-4 codec werkt. Exporteren in DV-avi lijkt mij voor de handliggend. De kwalteit zal met de MPEG-4 niet verbeteren. De kwaliteit wordt immers bepaald door de originele opname.

Cinecor schreef op 28.03.2012 om 11:26 uur

Hallo

Je probleem ervaar je enkel bij de export van je project, niet bij je gebrande dvd. Heb je die export eigenlijk nodig? Je kan eigenlijk beter direct vanuit je project je dvd branden vind ik. Je filmbestanden kan je dan nog altijd op je pc kopiëren vanaf je dvd indien je dat belangerijk vindt.

mvg

Luc

Het exporteren van een filmproject als een digitaal filmbestand betekent archieveren in de beste kwaliteit die je kan bereiken. Een DVD is MPEG-2 kwaliteit en daarom gecomprimeerd, dus minder dan het origineel. Bovendien is een DVD geen opslagmedium voor archievering i.v.m. onzekerheid over de houdbaarheid van de zelfgebrande schijf. Een DVD is dus eigenlijk alleen voor het "gemak" om af te spelen op een DVD speler of om uit te geven aan anderen. Vandaag de dag met de mediaplayers projecteren we echter op TV, beamer, enz rechtstreeks via het bestand op de harde schijf. Daarmee zal de zelfgebrande DVD binnen niet al te lange tijd door overbodigheid verdwijnen.

yoleke schreef op 28.03.2012 om 15:38 uur

Bedankt, Luc,  voor de toelichting.

Inderdaad is het exporteren op mijn harde schijf bedoeld als archivering. Mijn originele video’s zijn nog analoog en die heb ik met behulp van een Emtec movie cube naar mijn computer digitaal overgebracht om uiteindelijk te bewerken met Magix  vidodeluxe. Ik had daarom graag de geknipte, bewerkte versie, dus die geëxporteerde versie gearchiveerd.
Ik heb een tijdeje geleden geëxporteerd met DV-AVI en meen me te herinneren dat dit veel meer ruimte innam.
Ik ben neofiet wat de verschillende exportsystemen en codecs betreft, maar als dit de beste manier is om de bewerkte videos te bewaren, so be  it.
De filmbestanden van de dvd terug kopiëren neemt ook veel meer ruimte in.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt hiervoor.
Mvg
Yoleke