...Hoe kan ik een geluidsband wat uitrekken, zodat hij past bij het geluid van een opname (videobestand)...
Wilt u het geluid (klank) synchroon laten lopen met het beeldmateriaal? Als dat zo is, klik op dan met de rechtermuisknop op het geluidspoor en kies dan Audio-video-offset
Rob ik heb twee dezelfde opnames eentje die bij de videoopname zit en eentje op een casettespeler (die dertig jaar geleden gebruikt is voor deze video opname.(Kindermusical) ik zou deze voor een betere kwaliteit samen willen plaatsen onder het filmbeeld. Maar mijn probleem is dat de klankbanden niet gelijk zijn en er dus een verschil op treedt bij de montage. Vandaar mijn vraag hoe ik beide klankbanden gelijk kan trekken in mijn montage of met een ander programma van magix. Hartelijk dank om evben mee te denken naar een oplossing.
U hebt een opname gemaakt van de Kindermusical. Als ik het goed leest, dan hebt u een video-opnamen (beeld en geluid) gemaakt met uw videocamera en daarnaast het geluid opgenomen via een cassettespeler. U wilt nu een verbeterde geluidsopnamen onder de video-opnamen plaatsen. Het kan zijn dat de eigenschappen van de Audio Sample verschillend zijn. De een bv. 48000 Hz en de andere 44100 Hz. Als dat zo is, dan zullen beeld en en geluid niet Synchroon lopen met elkaar. Stuur mij de gevraagde bestanden toe, waar ik u in mij PB hebt omgevraagd. Ik kan dan 1:1 kijken wat de mogelijkheden zijn.