verbinding met camcorder

ruud.bennis schreef op 11.09.2016 om 19:13 uur

Ik wil vragen of iemand weet hoe het kan dat ik bij het importeren van materiaal zowel op VDL2014 als bij VDL2016 de melding krijg dat er geen verbinding is met het apparaat. Ik heb mijn camcorder via een USB kabel aangesloten op mijn laptop. Mijn camcorder heeft geen HDMI aansluiting. Voorheen op mijn desktop gebruikte ik de fire wire kabel maar via de laptop kan dat niet. Het lijkt mij dat er toch een mogelijkheid moet zijn om hem aan te sluiten. Ik heb een camera met dv mini tapes en in VDL2016 staat die mogelijkheid bij opnnemen er wel bij. Misschien weet iemand een oplossing? Bij voorbaat dank.

Reacties

mi-bo schreef op 13.09.2016 om 20:43 uur

Hallo Ruud,

wat voor een camera heeft u, want u schrijf over USB kabel en fire-wirekabel. een insteek adopter voor de laptop met fire-wire aansluiting lijkt mij de enige oplossing.

gr

Michael

ruud.bennis schreef op 13.09.2016 om 22:36 uur

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb het nog bij Magix nagevraagd en een oplossin zou zijn om een firewire expres card te gebruiken. Deze is te koop heb ik gezien en ik heb een cardslot. Ik weet alleen niet zeker of hij in het cardslot zou passen. Kan moeilijk de gegevens daarover vinden. Ook is de pinnacle  moviebox een oplossing maar die zijn niet meer te koop, zels niet 2e hands. Heb je misschien ervaring met zo'n insteekadapter en is dat dan zo'n fire wire expres card wat je bedoelt? Ik zou erg blij zijn als ik zoiets ergens zou kunnen bemachtigen om verder te kunnen gaan.Ik heb overigens een Panasonic NV-GS320 camera.

mi-bo schreef op 14.09.2016 om 11:47 uur

Hallo Ruud,
wat ik had omschreven is het zelfde als MAGIX adviseert, ik heb zelf een laptop waar het inzit, en een Home Pc ,let er wel op dat je een andere kabel nodig heeft , dan die je nu in je bezit is, deze loopt van groot - klein, en wat je nodig heeft is klein-klein.
Alternate.nl en Conrad.com  zullen het zeker hebben.
gr
Michael

ruud.bennis schreef op 16.09.2016 om 18:41 uur

Hoi Michael,

ik heb het nog bij enige computerzaken nagevraagd, maar zo'n express card kan toch niet in mijn laptop. Dat gaat dus niet werken. Ik denk het enige alternatief is om een 2e hands pc hiervoor te gebruiken. Overigens deed ik het importeren overigens al op de laptop via het interne HP programma zelf m.b.v de USB kabel. Dat ging altijd goed, maar juist nu niet, Hij lijkt wel wat te doen, maar zie geen voorbeeld en slaat geen goed beeld op. Juist dat vind ik ook vreemd want sinds ik de laptop heb, heb ik mijn materiaal altijd zo geïmporteerd zonder problemen. Met VDL ging het al niet vanwege die USB die het via VDL niet doet. Via het interne programma van HP zelf werkte het tot nu toe wel altijd. Dat vind ik zo vreemd.