Veranderd pad van te bewerken filmpjs is verander door mij ????

Eise schreef op 20.12.2013 om 14:24 uur

Ik heb mij mappen foto's en Filmpjes opgeschoond en opnieuw ingedeeld om een beter overzicht te krijgen.

Als ik nu in video easy HB v5 een filmpje wil openen krijg ik de mededeling "het bij de film behorende bestand E:\ ................. , niet vinden.

Kan ik in video easy iets doen om het nieuwe pad aan te geven, zodat het programma de bewuste bestanden in de nieuwe mapjes wel kan vinden?

Graag een reactir en bij voorbaat dank.

Eise Ebbelink

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.12.2013 om 16:28 uur

Het moet eigenlijk algemeen bekend zijn dat je nooit, NOOIT, het pad moet wijzigen, anders dan kan Magix en welk NLE programma ook,  het pad naar dat bepaalde bestand niet meer vinden!

Cees

RiViS schreef op 20.12.2013 om 17:54 uur

Hallo Eise,

Daar zit je dan. Cheeta heeft helemaal gelijk, maar daarmee is je probleem nog niet opgelost. Er zijn 2 mogelijkheden:

1) Zet al het materiaal terug naar de originele plaatsen, inclusief de exacte mapindeling, als je dat niet meer precies weet (of niet wilt doen) dan is er de volgende optie:

2) Geef stap voor stap aan waar de files nu staan. Dat kun je doen in het scherm waarin het programma de mededeling doet. Als je daar op "Map" klikt dan kun je het bestand opzoeken op de nieuwe locatie. Bij elk vermist bestand zal het programma er opnieuw om vragen, dus dat moet je voor al die bestanden stuk voor stuk doen. Als je het project op die manier weer draaiend krijgt dan moet je het weer opslaan en zal de volgende keer het opstarten weer goed gaan.

Hopelijk een goede leer voor de volgende keer....

groet,

Rijk

Eise schreef op 20.12.2013 om 21:59 uur

Hallo RiViS,

Bedankt voor je hulp.

Het werkt weer en ik ben blij dat ik mijn hele nieuwe indeling niet hoef op te geven.

Een half uurtje werk was het wel waard.

Eise