Vegas Video Stabilization werkt niet

Lex-Kuijt schreef op 30.09.2019 om 14:48 uur

Ik heb ge-upgrade naar Video de Luxe Premium 2020. Heb daarvoor Movie Edit Pro Premium gekregen, met alle extra content packs. Als ik echter het effect Vegas Video Stabilization wil toepassen op een stukje video dan krijg ik de melding: :

"The following video effect plug-in could not be loaded: C:\Program Files\MAGIX\Movie Edit Pro Premium\2020\ImageProcessingPlugins\External\MxVfxPlanarStabilization.vsx. It is possible that no video plug-ins are installed or the version is incompatible".

In die folder staan de volgende bestanden:

1. _msi_keyfile_xz3t8bbctr6ec2z3vqt3wx5te
  2. MxVfx360Stitching.vsx
  3. MxVfxPlanarStabilization.vsx
  4. MxVfxVRStabilizationLauncher.vsx

Antwoord van de support van Magix blijft uit of duurt veel te lang. Ik heb nooit problemen met mijn configuratie, met geen enkele andere applicatie.

Configuratie volgens Magix:

1. [CPU] cpu="AMD Ryzen 5 1600X Six-Core Processor           "
  2. Win 10 version 1903
  3. [Memory] memory="Available: 16.727.348 bytes, Free: 10.170.152 bytes"
  4. [Graphics] g1="NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti 3840x2160"
  5. [Sound]
    1. s1="USB Audio Device (ok)"
    2. s2="Webcam 200 (ok)"
    3. s3="Realtek High Definition Audio (ok)"
    4. s4="NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM) (ok)"
    5. s5="NVIDIA High Definition Audio (ok)"
  6. [Browsers]
    1. b0="Mozilla Firefox (Version: 60.9.0)"
    2. b1="Google Chrome (Version: 77.0.3865.90)"
    3. b2="Internet Explorer (Version: 11.00.18362.356 (WinBuild.160101.0800))"

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Waarom dit effect niet geladen kan worden? Alle andere contect packs met effecten zijn die extra geïnstalleerd zijn, zijn wel te laden.

Ook:

Is Video de Luxe Premium 2020 hetzelfde als Movie Edit Pro Premium ? Op engelstalige sites het het tenminste zo.

Alvast dank voor alle bijdragen/suggesties.

Reacties

mi-bo schreef op 30.09.2019 om 15:09 uur

@Lex-Kuijt

Beste Lex,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

U heeft Uw probleem vraag al naar MAGIX support gestuurd.

daar zitten de personen die U het juiste antwoord kunnen geven tot oplossen van Uw probleem

geduld is een schone zaak

Met vriendelijke groet

Michael

Lex-Kuijt schreef op 30.09.2019 om 15:19 uur

Dank voor je reactie Michael, maar helaas niet in deze tijd waar ieder bedrijf zich tegenwoordig probeert te onderscheiden met snelle responstijden en zoveel mogelijk likes etc.

Ik hoop niet dat jouw reactie een oproep is voor anderen om dan maar niet meer te reageren, want iedere reactie is welkom. Ik heb namelijk helaas in het verleden al vaker geen antwoord gekregen van Magix Support.

Groet Lex

Bol schreef op 30.09.2019 om 15:33 uur

Hallo Lex,

Het effect Vegas Video Stabilization doet het mij wel. Hebt u al eens een herinstallatie overwogen?

U kunt ook Prodad V2 gebruiken, die meegeleverd is met VDL 2020

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.09.2019, 15:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 30.09.2019 om 15:39 uur

Magix Video deluxe 2020 Premium is volgens gelijk aan Movie Edit Pro Premium

Laatst gewijzigd door Bol op 30.09.2019, 15:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 30.09.2019 om 15:52 uur

Hallo Lex,

Wat u ook nog zou kunnen proberen is om Movie Edit Pro Premiunm te deinstalleren en dan de VDL testverie te installeren vanaf https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/ en deze dan met het verkregen serienummer te registeren en activeren.

Ik weet niet of het lukt, maar het is het proberen waard.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Lex-Kuijt schreef op 30.09.2019 om 17:16 uur

Hi Rob,

Bedankt voor je hulp. Prodad V2 werkt inderdaad. Goeie tip. Ik ken nog lang niet alle effects en andere in's 'n out'.

Ik zie het niet zitten om nu weer een andere versie te installeren. Heb vandaag al een herinstallatie van het hele programma gedaan, dus...

Maar wat bedoel je met je 2e reactie van 15:39 waarbij je die 3 bestanden van MxVfxVRStabilization laat zien? Kan ik die launcher file MxVfxVRStabilizationLauncher.vsx executen?

Groet,

Lex

Bol schreef op 30.09.2019 om 17:32 uur

Hallo lex,

Fijn om te lezen, dat Prodad V2 voor u ook bruikbaar is. U schrijft ook: "Kan ik die launcher file MxVfxVRStabilizationLauncher.vsx executen?" Ik denk van niet, maar ik ga het vanavond eens in beveiligde omgeving uitproberen. Ik laat het je weten wat hiervan de uitkomst is.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.09.2019, 17:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Lex-Kuijt schreef op 30.09.2019 om 17:39 uur

Dank je wel 👍👌.

Groet, Lex

Bol schreef op 30.09.2019 om 23:19 uur

Hallo Lex,

Het is mij helaas niet gelukt om op welke manier dan ook MxVfxVRStabilizationLauncher.vsx extern op te starten. Het werkt volgens mij alleen als een plugin binnen VDL 2020. Zelf heb ik ook eens een test gedaan met Vegas Video Stabilization en ProDAD Mercalli 2.0. Persoonlijk zie ik geen grote verschillen tussen beide stabilisators.

U schrijft ook: "Ik heb ge-upgrade naar Video de Luxe Premium 2020." Hebt u toen ook via Hulp/Extra inhoud installeren gedaan?

Onderstaande afbeelding geeft aan wat gedownload is en dat het Magix Movie Edit Pro Premium is.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.09.2019, 23:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Lex-Kuijt schreef op 01.10.2019 om 11:43 uur

Hi Rob,

Bedankt voor het uitproberen. Ik heb idd ook alle extra content packs geïnstalleerd. Het wachten is nu op Magix support. Die hebben inmiddels gereageerd. Ben benieuwd naar de oplossing, als ze maar niet zeggen dat het aan de hardware ligt. Dat heb ik nog nooit meegemaakt😂.

Nogmaals bedankt.

Groet, Lex

mi-bo schreef op 01.10.2019 om 14:12 uur

@Lex-Kuijt

Beste Lex,

U schrijf niet met welke download update U werkt, van MAGIX vdl 2020 Prem.

misschien staat hier de oplossing:

Update van Magix vdl 2020van versie van 19.0..1.18 naar 19.0.1.23

- Verbeterde afspeelprestaties

- Lager geheugenverbruik

- Crash op oude AMD-processors (alleen SSE) opgelost

- Verbeterde VEGAS-video stabilisatieplug-in

- Problemen met 4:3 materiaal in videomodus 'Video For Windows' opgelost

SC6

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 01.10.2019 om 14:31 uur

Hi Rob,

Bedankt voor het uitproberen. Ik heb idd ook alle extra content packs geïnstalleerd. Het wachten is nu op Magix support. Die hebben inmiddels gereageerd. Ben benieuwd naar de oplossing, als ze maar niet zeggen dat het aan de hardware ligt. Dat heb ik nog nooit meegemaakt😂.

Nogmaals bedankt.

Groet, Lex

Hallo Lex,

Zoals ik je gisteren al schreef, moet VEGAS-video stabilisatieplug-in onder VDL 2020 versie 19.0.1.18 gewoon werken. Je heb reeds een mailtje gekregen van Magix Support, wat geven ze je als advies? Ook ik heb reeds de update versie 19.0.1.18 naar 19.0.1.23 gedaan. Zelf neem ik geen enkele verbeteringen waar. Waarschijnlijk is de enige oplossing een herinstallatie. Ik ben zeer benieuwd of dat na het updaten naar VDL 19.0.1.23 VEGAS-video stabilisatieplug-in binnen VDL 2020 nu wel is op te starten

Ik verneem wel je,

Rob

PC -1-

PC -2-

Lex-Kuijt schreef op 01.10.2019 om 14:34 uur

Beste Michael,

Ik heb ge-upgraded naar Movie Edit Pro Premium 19.0.1.18 (UDP3). UG code 8445 KA1.

Ik kwam volgens mij van de allerlaatste versie VDL Premium 2019. Wat daar het versie nummer van was kan ik nergens meer achterhalen. Op mijn factuur van toen staat:

Ik zie wèl dat ik nu proDAD Mercali v2.0 heb. Dat vind ik wel gek.

Groet, Lex

Lex-Kuijt schreef op 01.10.2019 om 14:39 uur
.....een mailtje gekregen van Magix Support, wat geven ze je als advies? ......

Rob

Hi Rob, ze zeggen dat het aan mijn graphics hardware ligt. Dat is een NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti.

Kan me haast niet voorstellen dat ie niet voldoet. Heb jij iets zwaarders?

Groet, Lex

mi-bo schreef op 01.10.2019 om 14:45 uur

@Lex-Kuijt

Beste Lex.

Dank voor Uw Feedback.

Dat U geen update kan doen naar versie 19.0.1.23 zou kunnen betekenen dat Uw upgrade garantie is verlopen (365 dagen)

ProDad Mercalli 2.0 werkt bij mij ook zonder problemen.

Wens U veel montage plezier toe zoals MAGIX vdl 2020 nu werkt.

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 01.10.2019 om 15:19 uur

Hallo Lex,

In mijn PC zit een Nvidia GeForce GTX 1660TI videokaart, met de laatste drivers versie 436.30.

Magix Support bedoelt, dat het een driver probleem kan zijn, maar zeker niet dat het duidt op een hardware probleem. Heb jij de laatste drivers voor videokaart bij Nvidia voor jouw Nvidia GeForce GTX 1050 Ti. gedownload en geïnstalleerd.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Lex-Kuijt schreef op 01.10.2019 om 15:58 uur

Hi Rob, mijn Geforce Experience app werkte blijkbaar niet naar behoren. Nu wel. Ben wéér aan t downloaden. Na de eerste download en update werkt wordt mijn 2e scherm niet herkend, is nou net mn 4K scherm😒😠. Even afwachten nog......

Groet, Lex

Lex-Kuijt schreef op 01.10.2019 om 17:13 uur

Beste Rob, en Michael, het is gelukt om na 3 pogingen en restarts mn Geforce driver te updaten (hij wilde eerst gewoon niet, geen idee waarom).

Ik kan het Vegas effect nu wèl toepassen Ik krijg echter niet zo'n mooi custom window als bij proDAD Mercali 2.0. Zie screenshots. Is dat normaal voor Vegas?

Tegelijkertijd ben ik door Movie Edit Pro automatisch ge-upgraded van 19.0.1.18 naar 19.0.1.23.

Resteert mij nog 1 vraag: waarom was proDAD Mercali vorig jaar v4.0 en nu 2.0?

Ik zie in mijn email van vorig jaar dat er een download link naar die 4.0 versie stond, die ik wellicht niet gebruikt heb. Kan ik dat volgens jullie als nog doen?

Groet, Lex

Bol schreef op 01.10.2019 om 17:59 uur

Hallo Lex,

Fijn om te lezen, dat na het updaten van de Nvidia Geforce driver (wat Magix Support je geadviseerd hebt!!) het nu wel lukt om VEGAS-video stabilisatieplug-in te gebruiken binnen VDL 2020. Je kan / mag beide stabilisators de lay-out niet met elkaar vergelijken.

Prodad Mercalli V2 is een geïntegreerde versie van ProDaD

Prodad Mercalli V4 moet je zelf installeren, met de link die in de aankoopmail staat. Wanneer je deze voor de eerste keer gebruikt, moet je deze activeren met het verkregen serienummer (zie je mail)

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.10.2019, 18:34, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Lex-Kuijt schreef op 02.10.2019 om 10:32 uur

Beste Rob, bedankt voor de hulp. Het lijkt er veel op dat jij degene bent die bij Magix support mij geholpen heeft?

Groet, Lex

Bol schreef op 02.10.2019 om 11:56 uur

Hallo Lex,

Dit is het forum voor en door Magix gebruikers. Zelf ben ik net als andere forumleden, die een forumlid probeer te helpen met zijn of haar probleem. Wij als forumleden zijn niet werkzaam noch in dienst van Magix. Dit forum staat geheel los van Magix Support, maar ik heb wel goede contacten met Magix Duitsland.

Heel veel plezier met het samenstellen van uw projecten

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2019, 12:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Volleziele schreef op 20.12.2019 om 03:59 uur

Ik heb sinds kort Video Deluxe Premium 2020 en Vegas Movie Studio 16 Platinum waarbij de stabilisatie continue crashed in beide programma's gevolgd door een blauw scherm en een automatische reboot. In het begin werkte alles nochtans perfect maar ineens niet meer. Mijn 4K editing renderde bijna in realtime. Mijn configuratie is nochtans niet mals: AMD FX8350 black edition (niet overclocked), 32GB ram, WD schijven black edition, Windows 10 Pro 64 bit en een Asus RX570 met 8GB ram, power supply van 800 watt. Ik zou begot niet weten vanwaar al die miserie komt met deze producten.

Volleziele schreef op 21.12.2019 om 01:50 uur

Ik heb al mijn error codes eens opgeschreven en opgezocht in de Microsoft Windows Database en blijkbaar kunnen heel wat AMD processoren niet overweg met de laatste nieuwe Magix programma's waarin Vegas code gebruikt wordt, dus ook Magix Video Deluxe Premium 2020. Het probleem zou hem liggen in de code die AMD gebruikt in zijn processoren waardoor multicore processoren tilt slaan op de code van Magix waarin ook VEGAS code zit. Op youtube circuleren er ook al verscheidene testcases waarin de Ryzen ook niet tot zijn recht komt. De meeste testers raden aan om een Intel CPU te kopen, een dure CPU dus. De beste testen worden behaald met de Core i7 8700K en de Core i7 9700K op 4K en Full HD. Nu ga ik nog afwachten of Magix vooralsnog patches gaat uitbrengen die het toch nog mogelijk zouden maken te werken met AMD processoren en ondertussen werk ik verder met Magix Video Deluxe Plus 2015, de laatste versie die het nog stabiel deed op mijn AMD platform. Ik ben ook begonnen met testen op Open Platformen, gratis software dus, want ik ben het beu dat weinig software vendors amper kunnen zeggen welke hardware het nu wel doet en welke niet.

Bol schreef op 21.12.2019 om 11:41 uur

Beste,

Vraagje, hebben de programma's Video Deluxe Premium 2020 en Vegas Movie Studio 16 Platinum voor een update wel goed gewerkt?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-