VdL2016 Projectbrwoser is handig maak kan nóg handiger! Tip aan makers

hermanh schreef op 05.03.2017 om 15:31 uur

Ik vind de projectbrowser in VdL2016 in potentie een handig hulpmiddel. Helaas is de functionaliteit beperkt.

Daarom mijn voorstel aan de makers van Magix: breid de projectbrowser uit met in ieder geval een verplaatsfunctie (verplaatsen tussen twee films binnen het project, maar ook tussen twee projecten), een kopiëerfunctie en een hernoemfunctie.

Motivatie: ik heb c.a. 50 uur familiefilms, over c.a. 30 fysieke tapes ("bron-projecten")  verspreid. Die ben ik nu in c.a. 10 categorieën ("doelprojecten") aan het her-monteren. Ik doe dat vanuit de tijdlijnmodus, maar is wat omslachtig omdat ik tussen veel films moet schakelen. In de projectbrowser zou dat veel overzichtelijker en makkelijker zijn.

Reacties

mi-bo schreef op 05.03.2017 om 15:47 uur

dit is toch mogelijk, zie voorbeeld

op deze manier kan er van verschillende pagina;s onderwerpen verwijderd worden en geplakt

gr

Michael

hermanh schreef op 05.03.2017 om 19:01 uur

Michael, uiteraard bedankt voor je supersnelle reactie!

Als ik de plaatjes goed begrijp, laat je zien hoe je in de tijdlijnmodus tussen de films van één project kan wisselen en  objecten uit die films kan kopiëren of verplaatsen.

Dat is echter niet wat ik bedoel.

Ik heb die objecten in de film hierboven een naam gegeven in de time-line.

Zou handiger zijn, als dat in de projectbrowser kon.

En in het bijzonder objecten verplaatsen of kopiëren tussen projecten in de projectbrowser. Dus indien de projectbrowser war functionaliteit van de (windows) explorer zou hebben.

Voormalige gebruiker schreef op 05.03.2017 om 21:02 uur

Hallo Herman,

Het is mogelijk om in de projectbrowser de naam te wijzigingen, te kopiëren etc. Ga op de naam van het bestand staan en klik op de rechtermuisknop:  zie afbeelding

Groet,

Rob

hermanh schreef op 05.03.2017 om 22:12 uur

Rob, bedankt voor je meedenken!

Echter, als ik het goed zie, open jij het contextmenu op een bestand dat ik ook in de windows verkenner kan zien.

Het gaat mij echter om de inhoud van een project: indien je op een Magix VdL projectbestand gaat staan, file-type ".mvp", dan kan je in het contextmenu kiezen om de inhoud van het project weer te geven:

Als je vervolgens op een object in het project gaat staan, krijg je alleen de drie opties "afspelen", "importeren" en "gedeelte selecteren":

Dus dan zie je niet het contextmenu uit explorer/verkenner.