Al sinds 2010 importeer ik mp4/MOV files op HD basis en 30 (29,..) beelden/sec in Vdl15+, Vdl17+ en 2014+ ( Canon camera 300HS). Sinds enige maanden bezit ik een Canon G7X die in FHD met 60 (59,97)beelden/sec opneemt. E.e.a. wordt op een snelle SDXC kaart opgeslagen en naar mijn PC overgezet
Een test film van een kwartier werd prima geimporteerd, maar nu met een serie opnamen van in totaal 45 minuten verslikt Vdl201+ zich na ongeveer 25 minuten en komt met allerlei gekke foutmeldingen en stopt uiteindelijk geheel. Alle files worden overigens door de Canon hulpsoftware correct herkend en afgespeeld.
Ik heb de opnamen inmiddels in twee projecten van respectievelijk 25 en 20 minuten verdeeld en totnutoe schijnt dat te werken. En vervolgens beide projecten weer in één nieuw combiproject met twee vensters opgenomen. Nu moet blijken of beide delen na verdere bewerking zich laten exporteren naar een BD-schijf op NTSC 29,.. basis, de door mij al jaren gehanteerde manier, die mijn LG BD-player vlekkeloos richting de Philips TV doorstuurt.
Aan de configuratie (AMD FX8350, 8Gb RAM, SSD geheugen en een AMD 8650 videokaart) zal het niet liggen. Ook het opnieuw invoeren van de laatste Vdl 2014+ patch uit agustus 2014 (in herstelmodus) leverde niets op.
Natuurlijk kan ik vanaf nu films gaan maximeren op 25 minuten maximale lengte per stuk, maar dat moet toch niet nodig zijn. En het is ook geen formaatkwestie, want het importproces gaat heel normaal van start.
PS Vdl2015+ heb ik overigens overgeslagen, de methode om niet elk jaar een nieuwe versie aan te schaffen is mij goed bevallen. Dus als later dit jaar Vdl 2016+ uitkomt hoop ik dat dit probleem sowieso verdwenen is