vdl2014

bwol schreef op 18.11.2013 om 13:49 uur

Goeden dag

Graag uw suggesties voor het volgende.

Ik heb 8mm filmpjes geladen in vdl2014, maar sommige stukken zijn te licht / te donker etc etc.ergo niet al te beste kwaliteit

Kan ik nu de ingeladen fim automatisch verbeteren met Magix??

Het bestand is vrij groot dus scene voor scene verbeteren is eigenlijk ondoenlijkl

Graag uw suggestie

Met Magix groet

Bwol

Reacties

emilelucienne schreef op 18.11.2013 om 17:13 uur

Ja. Heel eenvoudig. Klik alle aan te passen opnames aan, ga naar "Effecten/Video-effecten" en verbeter de belichting/contrast naargelang uw smaak .Het is zelfs mogelijk via "auto-belichting" en "gamma" maar persoonlijk vind ik dit minder interessant.

Veel succes

bwol schreef op 18.11.2013 om 19:03 uur

Beste Emilelucienne

Dank voor het vlotte antwoord, ik ga het zeker doen maar ik heb nog een vraag

Als ik de waardes belichting/contrast aanpas, dan geld dat voor de hele film??? neem ik aan

En kan ik de film met de gestelde waardes  in de arranger laten lopen die ze dan  aanpast , opslaan en de "nieuwe" branden>?

Of maak ik een denk fout,......

bijvoorbaat hartelijk dank voor je reaktie

m vr gr

Bwol

emilelucienne schreef op 19.11.2013 om 09:25 uur

Ja inderdaad. Indien je nu slechts een gedeelte van de film wil aanpassen is het aan te raden ofwel scenedetectie te doen ofwel de film in meedere stukken te knippen wat u zal toelaten dat gedeelte aan te passen dat nodig is.

Branden gebeurt zoals de beelden zijn in de arranger. Aangepast of niet. In "effecten" zijn nog andere zaken mogelijk zoals kleur e.d;. Uitproberen!

Veel succes

bwol schreef op 19.11.2013 om 10:07 uur

Hartelijk dank

Ik ga aan de gang, ben nog wel even bezig want ik heb 4 DvD's met 8mm filmpjes

met Magix groeten

Bwol