VdL blokkeert volledig

bert.vandijck schreef op 29.12.2022 om 15:58 uur

Ik heb zopas een nieuwe PC ( Win 11 en i7 ) aangeschaft en er VdL 2023 premium op geïnstalleerd. Wanneer ik een project laadt dat met een vorige versie van VdL gemaakt werd kan ik even verder werken, maar na een tijdje blokkeert het programma volledig en is Ctrl Alt Del de enige oplossing. Het programma terugzetten naar originele instellingen heeft even geholpen, maar bracht geen definitieve oplossing .Wat gaat er fout ?

Met vriendelijke groet,

Bert VAN DIJCK

Reacties

Bol schreef op 29.12.2022 om 23:56 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

U hebt VDL2023 premium geïnstalleerd op uw nieuwe Windows 11 PC. U laadt nu een MVP projectbestand gemaakt in een eerdere VDL versie op de tijdlijn van VDL2023. MVP projectenbestanden uit een eerdere VDL versie zijn niet altijd compatibel met VDL2023, dit komt omdat het MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaan. Waarschijnlijk zit er niets anders op dan uw filmproject opnieuw samen te stellen. Dit is mij in het verleden ook diverse keren overkomen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 30.12.2022 om 11:35 uur

Bedankt Rob; jammer maar helaas, we beginnen met frisse moed opnieuw

Bol schreef op 30.12.2022 om 13:14 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Voordat u met frissen moed opnieuw begint, zou u het volgende kunnen uitproberen. Verwijder eens alle HDP hulpbestanden. Wanneer u het MVP projectbestand weer op de tijdlijn zet, worden de HDP hulpbestanden automatisch weer aangemaakt.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 30.12.2022 om 17:18 uur

Hallo Rob,

een nieuw project gestart en idd, alles blokkeert opnieuw. Ik heb gezocht op magix klanken en op *_mts.HDP maar vind niet waar deze bestanden weggestopt zitten. Alvast bedankt.

Bert

Bol schreef op 30.12.2022 om 17:56 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Ik heb het vermoeden dat bij u de de Bestandsnaamextensie niet zichtbaar zijn. Zet een vinkje bij Bestandsnaamextensie. Zie afbeelding

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 30.12.2022 om 20:47 uur

Dag Rob,

ik heb alles wat VdL betreft van een schijf gesmeten en daar een volledig nieuw project gestart; het lukt om enkele minuten nieuwe objecten op de tijdlijn te zetten en dan ... totale blokkage. Eventueel nog suggesties ?

Met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 30.12.2022 om 20:58 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Verwijder eens het videodeluxe.ini bestand. Wanneer u deze verwijderd hebt en VDL2023 weer opnieuw opstart dan wordt het programma op de standaardwaarden teruggezet en eventuele configuratiefouten hersteld.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 30.12.2022 om 21:34 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Zie ook eens deze Topic: https://www.magix.info/nl/forum/programma-loopt-steeds-vast--1306178/

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 31.12.2022 om 12:01 uur

Dag Rob,

jammer genoeg krijg ik veel minder info op mijn scherm

Wat me intrigeert is dat ik bij het aanmaken van een nieuw project geen projectfolder kan kiezen; ook dit vak zit geblokkeerd en ik vermoed dat daar de oude bestanden opgeslagen zitten

Kan dit opgelost worden?

Met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 31.12.2022 om 13:23 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

...jammer genoeg krijg ik veel minder info op mijn scherm...

Ik heb nog Windows 10 op mijn PC's staan en daar doe ik het zo:.

Zie eens deze link: Weergave Verkenner aanpassen

.....Wat me intrigeert is dat ik bij het aanmaken van een nieuw project geen projectfolder kan kiezen; ook dit vak zit geblokkeerd en ik vermoed dat daar de oude bestanden opgeslagen zitten...

Bij het aanmaken van een nieuw project kunt hier alleen de uw projectnaam ingeven. Waarom deze niet actief is gemaakt door de programmeurs, daar heb ik het antwoord niet op. Wij als forumleden kunnen dit probleem voor u niet oplossen, want dit forum staat geheel los van Magix Support.

Via de programma-instellingen kunt u deze map wijzigen

Maar een ding weet ik zeker, uw oude MVP projectbestanden staan hier zeker niet in. U kunt dit zelf bekijken. Zie afbeelding

Als u de vorige Documenten / Magix-projecten niet hebt verwijderd, dan kunt u de MVP projectbestanden daarin vinden. U kunt wel een projectladen via het Menu Bestaand project laden...

 

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2022, 13:58, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 31.12.2022 om 16:36 uur

Dag Rob,

ik heb de projectfolder gewijzigd naar een andere schijf een een nieuw project opgestart ; dit liep eventjes goed maar blokkeerde toen opnieuw. Wanneer ik daarna "bestaand project laden" uitvoer, krijg ik dit nieuwe project als enige mogelijkheid, dus al de rest is blijkbaar weg. Jammer genoeg heb ik enkel beeld en is afspelen of wijzigen niet mogelijk. Bij deze alvast bedankt voor al je goede raad en wens ik U het allerbeste voor 2023.

Met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 31.12.2022 om 16:49 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Met welke versie werkte voordat u VDL2023 installeerde?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.12.2022 om 17:52 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Nog even terugkomend op het aanmaken van een nieuw project waar je geen projectfolder kan kiezen. U kunt de projectmap wel activeren bij Projectfolder. Als u een bij Media naar projectmap kopiëren een vinkje zet, dan kunt u een Projectfolder aangeven.

Zelf gebruik ik deze methode nooit omdat ik reeds van te voren al mijn te gebruiken film-, foto's- en audiobestanden al in een Map hebt gezet. Ook sla ik hier altijd mijn MVP projectbestand in op. Zo hou ik alles bij elkaar in een map. Zie afbeelding

Fijne jaarwisseling💥 en een voorspoedig 2023 🍻🍷🍷

Met vriendelijk groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 01.01.2023 om 10:50 uur

Dag Rob,

bedankt voor je info ik zal er zeker rekening mee houden; ik gebruikte voordien VdL 2022, maar onder het motto :een nieuwe PC en de laatste versie van VdL, dat loopt als een lier.... Niet dus. Om alle resten van het verleden te verwijderen ga ik het nieuwe jaar beginnen met een schone lei : alle oude bestanden er af en een schone installatie vanaf nul.

Op hoop van zege. Met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 02.01.2023 om 00:34 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Een gelukkig Nieuwjaar en een voorspoedig 2023.

Hebt u al eens VDL2023 geheel verwijder zoals Magix Support adviseert.

Zie: Video deluxe opnieuw installeren en Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 03.01.2023 om 23:19 uur

Dag Rob,

bedankt voor je reactie; zoals gezegd in mijn vorige post ik ben herbegonnen vanaf nul, dus opnieuw VdL geïnstalleerd. Jammer genoeg blijft het resultaat hetzelfde : totale stilstand van het project. Ik heb het probleem doorgestuurd naar de helpdesk en wacht nu op reactie.

Met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 03.01.2023 om 23:29 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Misschien is dit voor u de oplossing. Zie eens deze link: https://www.magix.info/nl/forum/programma-loopt-steeds-vast--1306178/

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.01.2023, 23:33, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 04.01.2023 om 16:02 uur

Dag Rob,

ik heb de C:\programData\Magix\Com gevonden en volledig verwijderd; er zaten idd nog bestanden in van voor de nieuwe installatie. Jammer genoeg blijft het resultaat hetzelfde : project opladen en .... volledig vast.

Met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 04.01.2023 om 18:18 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Hebt u ook nog gekeken of u de laatste Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-20XX op uw computer hebt staan?

Dit is de download link: Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.01.2023, 18:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bert.vandijck schreef op 08.01.2023 om 15:56 uur

Dag Rob,

ik heb de C++ bestanden X86 en X64 op mijn Pc gezet en er is enige vooruitgang 😕 : na het opladen van een nieuw project en toevoegen van enkele objecten verschijnt er blauw draaiend cirkeltje en alles zit opnieuw muurvast....

Alvast bedankt voor de input.

met vriendelijke groet,

Bert

Bol schreef op 08.01.2023 om 18:46 uur

@bert.vandijck

Hallo Bert,

Deinstalleer VDL2023 eens grondig op de volgende manier:

  • Klik HIER, om de "Microsoft FixIT Tool" te downloaden
  • Open Microsoft FixIt en selecteer "Volgende".
  • Klik nu op "Verwijderen"
  • Selecteer de optie "MAGIX Video Deluxe" en klik op "Volgende".

Belangrijk: Als er in de lijst meer entry's met "Video Deluxe" of "Video Deluxe Update" voorkomen, laat dan de tool meerdere keren na elkaar werken tot alle Video Deluxe entry's weg zijn.

Verwijder de programmamappen (als u deze ziet) onder de volgende paden:

Video deluxe Premium

  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe23_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe23_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe25_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe26_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe26_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe27_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe27_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe29_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe29_premium\

Als u de mappen niet ziet, moet u eerst verborgen mappen weergeven. Zie: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Installeer Nu VDL2023 premium opnieuw.

Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.04.2024, 12:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-