VDL 2016 bestaande film inladen

plagge schreef op 06.12.2015 om 12:45 uur

Ik heb nu iets merkwaardigs ontdekt bij VDL 2016. Ik heb een film opgeslagen als .MVP bestand en als ik deze later dan wil inladen op de tijdlijn krijg ik een project ervoor of erna maar de film die ik moet hebben krijg ik niet in beeld. Wat ik ook probeer (dubbel klikken, openen)

Van ellende ben ik maar teruggegaan naar VDL 2015 want daar is niets aan de hand. Ook het herstellen via de programma DVD helpt niet. 

Is het een bug en hebben meer mensen hier last van? 

Groet, Geertjan 

Reacties

mi-bo schreef op 06.12.2015 om 13:34 uur

Hallo Geertjan,
hoe  worden de projecten opgeslagen in MAGIX vdl 2016
is dit opslaan of opslaan in. net een project opgeslagen in een map en als opslaan in en na opstarten van MAGIX vdl 2016 kan vanuit de verkenner map de aangegeven map worden geopend en het mvp project.
Misschien het product niet goed geinstalleerd
gr
Michael

plagge schreef op 06.12.2015 om 15:04 uur

Hallo Michael, 

Ik heb beide mogelijkheden benut en beiden krijg ik niet op de tijdlijn. 

Ik krijg wel een hele waslijst aan projecten bij het ophalen van bestaande projecten. Als ik daarvan iets aanklik krijg ik steevast een ander project op de tijdlijn dan aangegeven. Niet echt handig. 

Groet, 

Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 06.12.2015 om 23:30 uur

Hallo Geertjan,

Ondanks deinstallatie / herstellen van VDL programma blijft er in het videodeluxe.ini soms ongewenste instellingen staan. Wat je zou kunnen proberen is om het bestand "Videodeluxe.ini" in de verborgenmap handmatig te verwijderen. Tijdens het opstarten van VDL2016 wordt deze weer automatisch aangemaakt. Ga naar: C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe22_premium\videodeluxe.ini

Succes,

Rob

plagge schreef op 07.12.2015 om 11:18 uur

Hallo Rob, 

Zoals wel vaker had je weer gelijk. Ik heb in het verleden deze oplossing als een eerder aangereikt gekregen en toen werkte het ook. Maar ja, onthou het maar eens allemaal. Tenminste op mijn leeftijd wordt dat steeds moelijker. 

In ieder geval bedankt en mijn geheugen is weer (tijdelijk) opgefrist!

Groet, 

Geertjan 

plagge schreef op 31.12.2015 om 14:41 uur

Ik moet toch nog even terugkomen op een eerder bericht. Rob had inderdaad gelijk dat het weghalen van het ini bestand de zaak weer in het reine zou zijn. Alleen blijkt nu dat het niet van blijvende aard is. Zelfs als ik het juiste bestand in het vakje "bestaand bestand openen" heb staan krijg ik een heel ander bestand op de tijdlijn. Ook na het opnieuw starten van het programma doet dit probleem zich voor. 

Iets voor de technicie van Magix?  Groet, Geertjan 

plagge schreef op 31.12.2015 om 14:50 uur

Ik zie nu dat het wel goed gaat als ik vanuit " bestanden "  bestand openen (vanuit het menu in het programma) het project open. Als het niet goed gaat heb ik het porject geopend door Nieuw aan te klikken en dan vanuit het startmenu aan te geven dat ik een bestaand project wil laden.

Wat ook opvallend is dat als ik b.v. in Word aan het typen ben en toevallig een project van Magix aktief heb, dit plotseling begint af te spelen terwijl ik het Worddocument op het scherm heb staan. Ja ja er gebeuren vreemde dingen. 

groet, Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 31.12.2015 om 15:12 uur

Hallo Geertjan,

Wanneer je het foutieve project direct opstart bij het opstarten van VDL 2016,  dan worden de fouten, die in het project zitten, weer in het bestand videodeluxe.ini geschreven.

Nu je andere opmerking. Je bent aan het typen in Word, maar op de achtergrond is Magix VDL nog aktief, dan kan het zomaar zijn dat door een toetsencombinatie Magix VDL begint af te spelen. Hier is weinig tegen te doen. Want zo heeft ieder programma zijn eigen sneltoetsen.

Groetjes en een fijne jaarwisseling,

Rob

plagge schreef op 31.12.2015 om 15:26 uur

Dank je wel Rob voor de snelle reactie. Ik kan er mee leven als ik weet op welke wijze ik wel meteen door kan gaan met een nieuw project. 

Ook voor jou een hele fijne jaarwisseling en wie weet  "spreken" we elkaar nog wel eens het komende jaar.

Groet, Geertjan