VDL 2015 premium . Waarom is mijn afbeelding (jpeg) in het video startmenu en hoofdfilm wazig

RoelKroonen schreef op 27.07.2015 om 15:28 uur

Hallo, Ik heb zojuist een film gemonteerd (AVCHD) met tekst en wat overgangen. Ik ben de film begonnen met een JPEG afbeelding. Toen ik ging branden heb ik een video menu toegevoegd. Ik heb gekozen om een afbeelding te gebruiken i.p.v. een video scene. Het is een afbeelding van circa 5MP Het branden gaat zonder problemen (DVD). Als ik nu de video af laat spelen is zowel de afbeelding in het start menu als de afbeelding waarmee de film mee begint wazig / zeer onscherp. In de preview (voor het branden) is alles wel scherp. Hoe zou dit komen (en weet een oplossing) ?

N.B ik gebruik windows8 - 64 Bit. en monteert met VDL 2015 Premium.

m vr gr

Roel

Reacties

lucky_me schreef op 27.07.2015 om 18:42 uur

Hallo

*je monteert een film in AVCHD (normaal 1920 x 1080 pixels). Dit geeft 2073600 pixels. Nu laat je een foto met 5000000  pixels samen afspelen met de film. Tijdens het branden gaat het programma je foto resolutie aanpassen aan die van de film. Je begrijpt, meer dan de helft van de info van de foto gaat verloren. Probeer dus fotos te gebruiken met de zelfde resolutie als de film.

*tweede zaak die opvalt, je start met een AVCHD film (1920x1080 pixels) en brandt je film nadien met dvd instellingen (720 x 576 pixels) Je fim gaat hier in kwaliteit achteruit en van je foto blijft waarschijnlijk niet veel meer over.

AVCHD kan je op schijf branden met een blu-ray brander. Op een dvd schijf past dan ongeveer 25 minuten fim. Eigenlijk moet je voor de opname reeds  bepalen met welke toestellen je de film zult willen bekijken en afhankelijk daarvan je opname resolutie bepalen. Bedenk wel dat je altijd in kwaliteit kan zakken maar nooit verhogen.

groet

Luc

RoelKroonen schreef op 27.07.2015 om 19:12 uur

Dank Luc, Je antwoord is duidelijk en (achteraf) logisch. De reden dat ik idd van AVCHD naar DVD moest is omdat ik een filmpje (schoolmusical) op DVD moest branden. ik kan daarrom alleen maar naar DVD.Ik begrijp nu het gevolg.

Wat ikzelf nooit zo goed begrijp is dat ik bij het branden dus moet kiezen voor een soort output. Ikzelf wil altijd op een harde schijf een ISO van mijn AVCHD film branden omdat ik deze  afspeel met een mediaplayer (van WD)

Als ik dan de opdracht geef om te branden moet ik kiezen of ik DVD, Bluray etc moet kiezen. Wat zou ik moeten kiezen om de HD kwaliteit als ISO te branden (opslag op harde schijf)

Nogmaals dank voor je (snelle) reactie

Groet

Roel

lucky_me schreef op 27.07.2015 om 20:13 uur

Dank Luc, Je antwoord is duidelijk en (achteraf) logisch. De reden dat ik idd van AVCHD naar DVD moest is omdat ik een filmpje (schoolmusical) op DVD moest branden. ik kan daarrom alleen maar naar DVD.Ik begrijp nu het gevolg.

Wat ikzelf nooit zo goed begrijp is dat ik bij het branden dus moet kiezen voor een soort output. Ikzelf wil altijd op een harde schijf een ISO van mijn AVCHD film branden omdat ik deze  afspeel met een mediaplayer (van WD)

Als ik dan de opdracht geef om te branden moet ik kiezen of ik DVD, Bluray etc moet kiezen. Wat zou ik moeten kiezen om de HD kwaliteit als ISO te branden (opslag op harde schijf)

Nogmaals dank voor je (snelle) reactie

Groet

Roel

zelf heb ik geen blu-ray speler maar ik exporteer mijn avchd films als mpeg4 en ik sla ze op zowel op externe harde schijf (back-up) als op usb-stick. Mijn hd-tv heeft een usb ingang, dus ik heb ook geen blu-ray nodig.

groet

luc

Voormalige gebruiker schreef op 27.07.2015 om 20:33 uur

verwijder wegens dubbel antwoord.

Voormalige gebruiker schreef op 27.07.2015 om 20:33 uur

Hallo Roel,

Na alle goede antwoorden van lucy_me, wil ik toch een aanvulling geven.

Het is heel simpel om een ISO bestand te branden.

1. Klik op Branden

2. Kies DVD; Bluray of AVCHD

3. Kies in 1. brander voor Image Recorder

4. klik op branden en geef uw project een naam en kies een map waarin u het opslaat.

Succes,

Rob

RoelKroonen schreef op 27.07.2015 om 22:36 uur

DANK ALLEMAAL VOOR JULLIE SUPPORT / BIJDRAGE. 

Groet

Roel