VDL 17: stukken uit film naar harde schijf.

lkoopmans schreef op 31.01.2013 om 14:55 uur

Wanneer ik een film heb van pakweg 10 minuten en ik wil daar 'n stukje van 30 sec. uitknippen en bewaren op de harde schijf om eventueel later te kunnen gebruiken in een andere film, hoe doe ik dat ? Nu haal ik alles van de film weg op die 30 sec na.Maar dit is zo omslachtig.Volgens mij is er een andere manier.Ik gebruik VDL 17 HD.en mijn besturingssysteem is Windows 7

Reacties

Cinecor schreef op 31.01.2013 om 15:45 uur

In de tijdlijn modus in de arranger zie je bovenin drie balken (de onderste met tijdaanduiding). De bovenste balk is de selectiebalk. Door erop te klikken wordt deze gekleurd en kan je met de handels (acculades) het bereik selecteren. Bij exporteren wel even aangeven dat je het geselecteerde deel wilt exporteren door "alleen het gemarkeerde deel exporteren" van het hoofdmenu aan te vinken.

lkoopmans schreef op 01.02.2013 om 11:57 uur

Bedanktvoor Uw snelle reactie ! En  het is me ook gelukt.Had ik dit in de gebruiksaanwijzing ergens kunnen vinden ?

Zo scheelt het me wel 'n hele hoop werk !!! Nogmaals bedankt !

Cinecor schreef op 01.02.2013 om 15:29 uur

Bedanktvoor Uw snelle reactie ! En  het is me ook gelukt.Had ik dit in de gebruiksaanwijzing ergens kunnen vinden ?

Zo scheelt het me wel 'n hele hoop werk !!! Nogmaals bedankt !

Leuke vraag. Toen ik uw vraag wilde beantwoorden keek ik even in de help van MagixvdL om de Magix benaming van de selectiebalk te kunnen vinden, bijv bij het prentje van de workspace die in de hulp is afgebeeld. Er stond echter geen vermelding, dus de door Magix gebruikte term voor dit onderdeel kon ik ook zo snel niet vinden.  Maar gelukkig bent u toch geholpen.