Reacties

bobbiaan schreef op 13.01.2011 om 14:38 uur

Plagge.......,

 

Dat stel je in bij het aanmaken van een project. Geef daar aan wat je basis materiaal is. Na het bewerken kan ( moet ) je opgeven in welk formaat je het wil exporteren en dan is de keuze naar een bestand of naar het branden op een medium.

 

Mvg

 

Bobbiaan

plagge schreef op 13.01.2011 om 17:05 uur

Bobbiaan, 

 

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas is dat niet de oplossing. Bij het maken van het project staat de instelling altijd op 16:9. Het zou nog kunnen gebeuren bij het inladen van de DV-film. Zover ik echter weet wordt daar automatisch het door de camera gemaakte format ingelezen. Of vergis ik mij daarmee? 

jvloon schreef op 20.01.2011 om 20:02 uur

beste Plagge

Ik ben met dezelfde vraag op zoek naar een antwoord.

Ik gebruik VDL 16 en bij mij staan alle instellingen op 16:9, maar  na het branden blijkt het

in 4:3 te zijn gezet.

Nadat ik alles op 16:9 heb gezet sal in de film opnieuw op (opslaan als...), maar daarna weer hetzelfde!

Dit is heel raadselachtig en vooral vervelend.

Ik heb de vraag gisteren ook bij Magix Support gesteld, maar nog geen antwoord.

Laten we hopen dat er een duidelijk antwoord komt.

Voormalige gebruiker schreef op 22.01.2011 om 12:22 uur

Eerst even een vraag; als de film op de tijdlijn staat en je klikt erop met de rechtermuis en dan op ´eigenschappen´, welke formaat staat er dan? Staat hij dan ook al op 4:3? Zo ja, dan gaat het daar dus al fout. Waar is het voor videoformaat? DV, AVCHD of HDV?

plagge schreef op 22.01.2011 om 12:29 uur

Beste Nonlineair, 

 

Inderdaad dan staat de in DV opgenomen film op de tijdlijn in 4:3 en geeft dat ook bij Eigenschappen aan. Dat gebeurt overigens met alle scenes die in DV zijn opgenomen en aan de tijdlijn worden toegevoegd.

De andere scènes die in MPEG staan (vanuit AVCHD) staan netjes in 16:9. Misschien is dat wel de crux, dat VDL niet beide systemen op dezelfde manier behandeld/kan behandelen.