vastlopen programma bij gebruik hendels

gwmwillemsen schreef op 09.11.2018 om 08:43 uur

Sinds kort (enkele dagen) slaat mijn programma (Video Pro X 10 inclusief laatste update) regelmatig vast bij het gebruik van hendels voor het in- en uitfaden van scenes en het verlengen of verkorten van scenes. Het installeren van de laatste update gaf geen verbetering. Opnieuw opstarten e.d. helpt niet.

Ik gebruik Windows 10 met 1803 update.

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe dit is op te lossen ?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Gerard

Reacties

mi-bo schreef op 09.11.2018 om 09:39 uur

@gwmwillemsen

Beste gwmwillemsen.

Niet wetend wat er verkeerd is gegaan.

Heeft U al via bestand,instellingen,instellingen terug zetten naar standaardwaarde gedaandan worden alle instellingen weer terug gezet zoals het voor de eerste keer is geinstalleerd wel daarna even kijken of er geen download updates zijn, en evt via hulp alle extra programma's opnieuw uploaden.

Mvg

Michael

Bol schreef op 09.11.2018 om 09:40 uur

Hallo Gerard.

Je zou twee dingen kunnen doen:

1. ga naar hulp / instellingen / programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden
  2. Als punt 1 geen oplossing biedt, dan kan het zijn dat Video_Pro_X.ini bestand nog bepaalde persoonlijke instellingen zijn blijven staan. Ga dan naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X10\Video_Pro_X.ini en verwijdert dit bestand. Na het opstarten van Pro X10 wordt deze dan weer automatisch aangemaakt.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gwmwillemsen schreef op 15.11.2018 om 07:56 uur

Beste Michael en Rob

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de programma-instellingen teruggezet naar de standaardwaarden zoals voorgesteld. Hoewel duidelijk minder doet het probleem zich toch nog voor, zij het op een iets andere manier. De muis bevriest nu soms bij het manipuleren van de volumencurve, waarna het hele programma vastloopt. Ik krijg niet duidelijk wanneer dit nu precies gebeurt. Dit is ook de reden, dat mijn reactie wat later komt.

Vooreerst zorg ik voor extra opslag van het montage-bestand tussendoor en ook heb ik de frequentie van de automatische opslag verhoogd.

Groet

Gerard

mi-bo schreef op 15.11.2018 om 09:37 uur

@gwmwillemsen

Beste Gerard,

Een goed bericht dat het probleem gedeeltelijk is opgelost.

Is Uw computer niet aan een schoonmaak beurt toe, zijn de cool poorten niet verstopt, als de Pc te warm wordt dan bevriest het programma en kan het programma vast lopen.

Defragmenteren kan ook een oplossing zijn dit is niet nodig bij SSD schijven.

Mvg

Michael

Bol schreef op 15.11.2018 om 11:09 uur

Hallo Gerard,

Uit je antwoord kan ik niet opmaken of je het Video_Pro_X.ini bestand nu wel of niet hebt verwijderd. Als je dit niet gedaan hebt, verwijder dan Video_Pro_X.ini bestand, zoals ik mijn eerder antwoord onder punt 2 heb beschreven. Dit is krachtiger dan het alleen terugzetten naar de standaardwaarde.

Succes,

Rob

Aanvulling 15-11-2018 14:26uur

1. heb je het al eens met een ander muis geprobeerd?
  2. kan zijn, dat het stuurprogramma van je muis opnieuw geïnstalleerd moet worden?
  3. wat je ook zou kunnen doen is om met schoonmaakprogramma BV. CCleaner je PC in de veilige modus op te schonen.

Laatst gewijzigd door Bol op 15.11.2018, 14:26, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gwmwillemsen schreef op 07.12.2018 om 08:01 uur

Beste Rob en Michael,

Bedankt voor jullie adviezen. Deze heb ik opgevolgd, maar er bleek steeds meer mis te gaan, zodat ik uiteindelijk alles van Magix opnieuw heb geïnstalleerd. Het lijkt erop, dat alles weer "normaal" functioneert.

Gerard

mi-bo schreef op 07.12.2018 om 09:51 uur

@gwmwillemsen

Beste Gerard.

Dank voor het publiceren hoe U het probleem heeft opgelost.

Veel montage plezier met het mooie veelzijdig montage pakket MAGIX video Pro X10

Mvg

Michael