Gisteren voor het eerst een traditionele DVD gemaakt met Video Deluxe 2016 Premium, aan de hand van drie MP4 files. Dit ging prima en de DVD is goed af te spelen in een normale huiskamerspeler. Toen ik een tweede DVD wilde maken volgens exact dezelfde werkwijze ging het mis. Na een minuut of tien loopt de laptop volledig vast. Wat ik ook probeer, het lukt sindsdien niet meer om een DVD aan te maken/te branden. Heb het nu al vele malen geprobeerd, ook door eerst alleen een ISO-bestand aan te maken om later te branden, maar ook tijdens dit proces loopt alles vast. Het geheel opnieuw aanmaken van het project en via de installatie-DVD het programma repareren hebben ook niet geholpen.
De MP4-files (geen HD allemaal zelfde frame/bitrate) zijn niet corrupt en mijn 64 bit laptop met W10 heeft ruim voldoende capaciteit (i7 16 GB en dedicated GeForce GTX 950M 4 GB). Hoe kan het dat het eenmalig is gelukt en daarna niet meer? Ik baal hier enorm van want ik vind het verder een zeer prettig montageprogramma en heb nog nooit een probleem ondervonden tijdens het monteren, ook niet bij veeleisende montages. Wie weet wat er mis kan zijn? Alvast dank voor het meedenken.
Bart