vastlopen

Reacties

a-marchal schreef op 01.10.2018 om 14:01 uur

Dank Rob. Ben nét weer ingelogd om te schrijven dat ik (eindelijk) het lek boven water heb en de boel weer draait. Heb de tip van elders hier om uit appdata de file videodeluxe.ini te deleten opgevolgd. Daarna startte het programma weer en kon ik in ieder geval even verder.
Echter toen crashte na 2 min export het programma tóch weer en zag ik deze logboek vermelding verschijnen:

2018/10/01 12:08:39 [FATAL]   [MPEGIntel]: Mpeg2Pipeline::EncodeVideo frame 470: MuxDataError |muxer type=MPEG2_SYS |DP4 errno=0x04010BC9: Error 3017: overflow of audio or video input during muxing - data rate too large |where=DP4MetaMuxer::MuxData called MuxData |input buffer address=0x00000000E5678060, size=60996 |stream=MPEG2

Ik heb toen mijn sporen allemaal eens nagelopen. Had objecten op 3 sporen staan maar op spoor 7 bleken mijn 2 verdwaalde design elementen te staan waarin ik 4 jpeg fotos verwerkt had. Die was ik tijdens het monteren ineens kwijt....De fotos heb ik weer zonder dat designelement op de tijdlijn geplaatst. Na 3 dagen monteren af en toe wilde ik dus gaan renderen en toen kreeg ik dus de problemen die ik beschreef....
Mooi dat het spul weer draait maar wat een zoektocht is dit geweest zeg.....
En of die "overflow" in de logboekmelding nou veroorzaakt is geweest door dat designelement? Joost mag het weten....
Nogmaals dank voor je reactie.

Bol schreef op 01.10.2018 om 14:51 uur

Hallo Aart,

Ik heb VDL 2019 versie 18.0.1.209 0m 14:12:05 opgestart en afgesloten op 14:16:56. De foutmeldingen waarover je het heb zie ik ook in het log staan. Als ik VDL 2019 opstart, zie ik deze foutmeldingen in het logboek staan. Wat deze foutmeldingen inhouden, daar heb ik, net als het Duitse Forum, geen antwoord op. VDL 2019 werkt verder wel normaal.

Zelf adviseer ik forumleden, als Video Deluxe niet meer naar behoren werkt, het videodeluxe.ini bestand te verwijderen, omdat hier ook persoonlijke instellingen in worden opgeslagen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 01.10.2018 om 14:51 uur

Hallo Rob,
Te vroeg gejuicht helaas.....
Heb inderdaad mijn filmpje met mixbeelden van 2 camera's (FHD en UHD beelden) kunnen renderen naar FHD 1920x1080 mpeg2.
Wil ik het filmpje echter exporteren naar UHD 3860x2160 beeld dan krijg ik de DCOM melding weer in het logboek en sluit Magix automatisch af en start weer met opnieuw ingestelde standaardinstellingen.
Deze logboek melding dus :
2018/10/01 14:43:21 [FATAL]   [DCOM]: CMXInProcWrapper::GetModuleInfo: DCOM call failed (-2147467259), init moduleinfo local
2018/10/01 14:43:21 [FATAL]   [DCOM]: CMXInProcWrapper::GetModuleInfo: DCOM call failed (-2147467259), init moduleinfo local
2018/10/01 14:43:40 [INFO]    [UserAction]: Shutdown MAGIX Video deluxe Plus

Je linkje heb ik bekeken van de DCOM maar daar kan ik weinig brood van bakken....
Heb je verder nog enig idee?
Iemand anders hier misschien? |
Alvast dank weer

Bol schreef op 01.10.2018 om 15:03 uur

Hallo Aart,

Volgens mij, heeft de DCOM foutmeldingen, niets met jouw probleem te maken. De DCOM foutmeldingen krijg ik steeds bij het opstarten van VDL 2019 en Pro X (10)

Ik ga mij eens verder verdiepen in jouw probleem, mocht ik hierop een antwoord hebben, dan meld ik me weer.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 01.10.2018 om 17:25 uur

Dank Rob,
Zie inderdaad - het log al verder lezende- dat deze melding vaker verschijnt. Fijn dat je even met me mee wilde denken. Ik heb ook nog even verder gewroet. Ben alweer verder en denk nu de definitieve oplossing gevonden te hebben.

Ging eens kijken bij klantenservice nadat ik in het handboek had gelezen hoe de MPEG4 codec geactiveerd moet worden. Dat had ik in juli al gedaan na de aanschaf van de V2019 maar de activatiecode kwijt....
Het gekke is dat bij te installeren extra's deze codec als "te activeren" aangemerkt staat dus dat wilde ik doen maar lukte dus niet vanwege het ontbreken van mijn activatiecode die ik na aankoop moet hebben gehad.

Vandaar dat ik even naar de klantenservice ging om te vragen hoe dit zit met deze codec en voordat ik mijn vraag gesteld had kwam ik deze vraag met bijbehorend antwoord in beeld:

"Waarom loopt de export naar Mpeg-4 of AVCHD vast?" Bij problemen, schakelt u de Hardwareversnelling uit. Ga naar de Programma instellingen via toets Y, tabblad Video/audio (Video Deluxe) of tabblad Opties (Fotostory Deluxe) of tabblad Algemeen (Fotostory). Daar haalt u vinkjes weg bij "Hardwareversnelling bij de Mpeg4/AVCHD export, indien mogelijk".
Hierna probeert u de export opnieuw.

Deze instelling is dus niet te vinden op het aangegeven tabblad video/audio (misschien wel bij oudere versies?) maar op tabblad import/export. Aldus gedaan en nu rendert ook dit project met deze UHD 3860x2160 beelden gemixt met die van een andere camera met FHD opnames 1980x1060 prima.
Ik zal dus ongetwijfeld bij een van de vorige pogingen na vastlopers met een andere oorzaak(?) dat vinkje wel aangezet hebben óf het is standaard verschenen na de nieuwe installatie.
Hoe dan ook, vooralsnog heb ik na een lange zoektocht van enkele dagen dan toch resultaat....Duurt even maar dan héb je ook wat he? :-)
Nogmaals dank voor je hulp.
Groet Aart

Bol schreef op 01.10.2018 om 23:48 uur

Hallo Aart,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het probleem uiteindelijk is opgelost. Zelf kon ik jou probleem niet reproduceren, omdat bij mij de hardware versnelling automatisch wordt uitgezet. Ik heb een Nvidia Geforce GTX 970 videokaart.

Wanneer je een herinstallatie, videodeluxe.ini verwijderd of via bestand / instellingen alles terugzet op de standaardwaarde dan worden de vinkjes weer aangevinkt (standaard).

Ook wordt de Mpeg-2 en Mpeg-4 Codecs voor import/export op "standaard" gezet, als deze op het Mainconcept stond.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.10.2018 om 09:35 uur

@a-marchal

Aart.

Dank voor het publiceren van de oplossing van Uw probleem.

@tiny.ruiter

Tiny.

Heeft niet meer gereageerd haar probleem zal ook zijn opgelost

nu kan het lijntje gesloten worden.

Mvg

Michael