Beste Rob en Michael,
Dank voor jullie antwoorden van 16 juni op mijn probleem dat bij de lead out het brandprogramma van VdL 2016 bij mij vast loopt. Ik heb jullie adviezen opgevolgd, maar geen resultaat. Wel heb ik mijn laatste film van 50 minuten via het pijltje rechts boven, op de computer kunnen opslaan en gekopiëerd naar dubbel layer en blu ray, omdat het gegevensbestand ruim 5 gb bevat en dus niet op een dvd kan. Op mijn computer kan ik de kopieën van dit WMV bestand afspelen, maar geen enkel ander apparaat kan dit bestand lezen. Het WMV bestand naar avi converteren is me ook niet gelukt, laat staan de poging het bestand te comprimeren zodat het op een gewone dvd kan. Kortom, ik raak de weg steeds verder kwijt.
Wat kan volgens u de oorzaak zijn dat bij het branden op dvd, ook veel kortere films!, er wel gebrand wordt, maar bij de lead-out het programma vast loopt? Ontbreekt er een bestand? Ligt het probleem bij Magix of bij Windows 10? Ik heb speciaal voor de video een ruim bemeten computer gekocht: 32 gb geheugen, i7 processor en meer dan genoeg ruimte om de films op te slaan. Ik heb 3 branders om te experimenteren maar ook dat maakt niets uit.
Ik zou graag willen dat na het vele leuke werk aan de films, ik op een normale wijze een kopie op dvd kan maken.
Alvast dank voor uw adviezen.
Vriendelijke groet, Peter Hoekmeijer.