usb video omzetter wordt niet herkend

h34eertwegh schreef op 17.09.2012 om 23:36 uur

onlangs een magix usb video omzetter gekocht om te gebruiken bij video de luxe mx plus.

ik wil s vhs converteren via de usb .heb via magix de driver gedownload en de als ik de usb stick aansluit op de pc geeft deze aan dat het app. gereed is .

Ga ik nu de videorec. starten zie ik op het schermpje beeld maar geen geluid . als ik op de rode opnameknop druk krijg ik de melding ''er kon geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat''  De volumemeter slaat ook niet uit ondanks dat de knop niveauregeling aangeeft lijn usb 2861 device en wel uitslaat.

wie kan mij een tip geven

alvast bedankt . groet Henk

Reacties

Cinecor schreef op 18.09.2012 om 10:22 uur

Ik ken die omzetter niet, maar voor S-VHS zal deze moeten zijn voorzien van een video-s aansluiting voor beeld en composiet (rood/wit) voor de audio. Zorg er wel voor dat de videorecorder goed staat ingesteld (zie handleiding)

mi-bo schreef op 18.09.2012 om 10:51 uur

Best, toch even een aanvulling.
U heeft een Magix usb video omzetter gekocht, van de Magix site heeft u de drivers geïnstalleerd.
U sluit camera via omzetter aan op de usb poort van Uw Pc,
dan start U vdl MX plus op ga naar de rode knop onder preview venster en klik videoband aan, niet het vinkje direct op dvd branden. Scherm ( Video- opname.
U ziet
er onder Video Stuurprogramma, hier moet Magix USB video-omzetter 2 staan.
er onder Audio- stuurprogramma; usb 2861 Device( WDM)
opname kwaliteit : mpeg:dvd
dan drukt u de rode knop in en de opname begint
succes.

h34eertwegh schreef op 18.09.2012 om 15:46 uur

De usb converter is de rode die magix leverd bij red uw video's.

Ik had al alles ingesteld zoals mi-bo aangeeft. echter wat opvalt is ,als ik de usb converter aansluit op de PC hoor ik niet echt de twee tonen zoals die normaal te horen zijn al een usb app. aangesloten wordt. het klinkt wel als twee tonen maar niet van harte. De VU meter slaat ook niet uit. Wel zie ik het beeld maar als ik op de rode opname knop druk krijg ik de melding ''kon geen verbinding maken met het geselecteerde app.

Ik zit hier echt om verlegen want de tijd drinkt dat ik het filmpje klaar moet hebben. Dus als u de oplossing weet graag.  groet Henk

Voormalige gebruiker schreef op 18.09.2012 om 21:28 uur

Beste,

Ik weet niet of dit het probleem oplost maar je weet maar nooit. Download de laatste USB driver. Je moet wel inloggen om het te kunnen downloaden..
https://support2.magix.com/customer/nl/download/tools?term_node_tid_depth%5B%5D=3533

Succes,

Rob

h34eertwegh schreef op 19.09.2012 om 08:41 uur

Ik heb de laatste usb driver 64 bit geinstaleerd maar het probleem blijft.

groet Henk

Voormalige gebruiker schreef op 19.09.2012 om 11:06 uur

Ik heb de laatste usb driver 64 bit geinstaleerd maar het probleem blijft.

groet Henk

Dan zou ik hierop het antwoord schuldig moeten blijven omdat ik geen VHS banden converteer.

Groet.

Rob

bobbiaan schreef op 20.09.2012 om 12:49 uur

Beste....,

Een poging om het probleem op te lossen. U schrijft dat Windows de stick herkend en er zelfs beeld is in het previewscherm. Het is nu zaak om de geluidskaart verbinding te maken. Wat voor PC werkt u mee?en welke geluidskaart zit daarin?

Mvg

Bobbiaan