Reacties

mi-bo schreef op 21.08.2018 om 12:33 uur

@Tjitte-Dijkstra

Tjitte,

Welkom op MAGIX.INFO. Forum.

Dit is een oproep van Windows, er zal ook wel bijstaan wat er moet worden gedaan, als U geen update wil( maar waarom wilt U dat niet)kan U problemen krijgen, veel programma's werken juist goed als Windows ook alle nieuwe drivers heeft geinstalleerd.

Mvg

Michael

Tjitte-Dijkstra schreef op 21.08.2018 om 15:02 uur

Michael,
Ik wil zelf bepalen wát er op mijn computer gebeurt. Daarom wil ik geen automatische updates. Magix vertelt niet wat het gevolg is als ik die service installeer. Mijn ervaring met automatische updates is ZEER slecht: programma's die na een update net even anders zijn, tot vastlopen aan toe! Vandaar.
Als ik ergens kan lezen wat deze automatische upgrade service inhoudt, wijs mij die info.

mi-bo schreef op 21.08.2018 om 16:21 uur

@Tjitte-Dijkstra

Tjitte,

Iets verkeerd begrepen het gaat over de download update van MAGIX vdl 2018

hier is het hele verhaal van de download update uitgegeven voor MAGIX vdl 2018.

Belangrijke wijzigingen in versie 17.0.2.171:

• Probleem met scannen voor OFX-plug-ins opgelost (plug-ins niet weergegeven)

• Probleem opgelost met AudioCleaning • Autosave gereviseerd

• Licentie-aanpassingen voor modules van derden

• Klassieke versie: bug opgelost bij het toevoegen van tracks

• NeatVideo-plug-in werkt nu ook met geïnterlinieerd materiaal

• NeatVideo-plug-in werkt ook met een straal groter dan 0 opnieuw

• Beeldformaat, positie, rotatie of 3d-vervorming gemaakt met het selectiegereedschap heeft weer invloed op verschillende geselecteerde objecten

• Frames in geïnterlinieerd geëxporteerd materiaal waren progressief als er kleureffecten op de objecten waren

• Openingen werden cross-fades wanneer u de voorrand van de ring trimt

• Crash bij "Panorama maken" wanneer kleureffecten op de foto's zijn opgelost

• Fix voor fuzzy lopende titels Belangrijke wijzigingen in versie 17.0.3.177:

• NIEUW: J-L cut: trimt beeld en geluid onafhankelijk • NIEUW: muismodus "verplaats objectinhoud"

• NIEUW: groen- en Bluekeying met verbeterd algoritme inclusief antispill

• Optie in het startdialoogvenster om het venster niet opnieuw te tonen   Belangrijke wijzigingen in versie 17.0.3.183:

• bug bij het installeren van plug-in pakketten opgelost

• Een beeldstabilisatiefout opgelost waardoor een gebied niet kon worden geselecteerd

• Voorbeeld cursors bij het slepen en neerzetten van effectpanelen vanuit de in-app store worden nu correct weergegeven

• Fixed sporadische crashes bij het bewerken in het arrangement en bij het maken van wijzigingen tijdens het afspelen

• Glare "Side Glide 1 & 2" gecorrigeerd in de context van Chromakey

• NIEUW: In-App Store-filter voor scherp geprijsde artikelen Belangrijke wijziging in versie 17.0.3.184:

• Lost een probleem op met audiodecodering op videobeelden met AC-3 stereogeluid Wijzigingen in versie 17.0.1.150:

• Bugfix voor het missen van geluid bij het importeren van AVCHD-video's naar Windows 10 1803 Wijzigingen in versie 17.0.3.178:

• Lost een probleem op met audiodecodering op videobeelden met AC-3 stereogeluid

• Update servicemodule, die de handige manier biedt om uw updateservice uit te breiden

De volgende download update is voor MAGIX vdl 2019,

maar ik weet niet of U gebruik maakt van upgrade garantie.

Mvg

Michael

Bol schreef op 21.08.2018 om 16:38 uur

@Tjitte-Dijkstra,

Het kan wel eens kloppen dat Magix een pop-up geeft bij het afsluiten of bij het opstarten. Dit heeft niets te met Windows updates te maken. Windows doet zijn updates via "alle instellingen / Bijwerken en beveiliging"

Wat je zou kunnen uitproberen is:

1. Start VDL 2018 op
  2. klik op letter "Y"
  3. Ga naar het tabblad "Systeem"
  4. Zet een vinkje bij "News verbergen"

Wat je ook nog zou kunnen uitproberen is, om via verwijderen / wijzigingen van Windows 10 het programma "Connect" te verwijderen.

Ik heb ooit eens dit antwoord van iemand gehad: "Wanneer je op deze manier "connect" verwijdert, dan ben je van de ongewenst reclame af, totdat er weer een nieuwe patch geïnstalleerd wordt."

Laat het mij weten wat het resultaat is.

Groet,

Rob

PS. Kijk eens bij "Mijn producten tot wanneer je updategarantie loopt". Het kan best zo zijn, dat bij jou versie 17.0.2.159 de laatste update is / was, omdat jou updategarantie is verlopen

Laatst gewijzigd door Bol op 21.08.2018, 16:45, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 23.08.2018 om 23:07 uur

Ik wil zelf bepalen wát er op mijn computer gebeurt. Daarom wil ik geen automatische updates.

Hoi Tjitte, bedenk wel dat je b.v. bij Windows updates hebt die jou systeem wel veiliger houden, even los van andere software die je gebruikt zoals b.v. Magix.
Bij windows zijn dat ook vaak patches die ontwikkeld worden nadat er een onverlaat criminele software heeft ontwikkeld om aanvallen te plegen. om daar weer een deur voor dicht te doen om jou systeem te vrijwaren van ongeluk.
Dus ik zou als ik jou was daar maar eens verstandig over nadenken.
Mvg Kees

Tjitte-Dijkstra schreef op 23.08.2018 om 23:56 uur

Kees, het gaat mij niet om veiligheidsupdates van Windows, maar om eventuele automatische updates van Magix. Ik laat alleen Windows toe en wil bij alle overige updates eerst informatie over wat er precies verbeterd is.

Ik ga niet opsommen met welke software ik bij een upgrade problemen ondervond, maar dat is echt bar.

mi-bo schreef op 24.08.2018 om 13:47 uur

@Tjitte-Dijkstra

Tjitte,

Tot de goede orde, hoe werkt een download update van MAGIX.

Er is bv. een geluid probleem met M2Ts bestanden ( dit was een Windows probleem na update van Windows 10 Home 1709 naar Windows 10 Home 1803 ).

MAGIX is uitgekomen met een update ( MAGIX Vdl Prem ( 2018 ) 27-06-2018 met upgrade garantie 20 Mb versie 17.0.3.184 Dolby Windows 10 Fix ) nu werkt het programma weer zoals het moet.

Wilt U dit niet downloaden blijft U met het geluid probleem zitten.

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt ook bij Programmeurs ( helaas) maar dit is menselijk.

Als er een download update is van een programma, staan bij mededelingen vaak wat de inhoud van een download is ( voorheen was dit direct te zien , nu helaas niet meer).

Nu het volgende, Uw Pc draait niet meer naar behoren, en U verwijderd bv. MAGIX vdl 2017.

Het programma wordt weer opnieuw geinstalleerd zoals het bij de aankoop was, en na registratie, wordt er online actualiseren gedaan, dan krijgt U de upgrade zoals hij op dit moment is ( dit is alleen zo als U gebruikt maakt van upgrade garantie ).

Heeft U wel een upgrade garantie zal de laatste download zijn versie 18.0.1.205

Bv U heeft MAGIX vdl 2017 gekocht en geen gebruik gemaakt van Upgrade garantie dan zal de laatste download zijn versie 16.0.4.119.

De update voor uw versie is al omschreven door mij op 21-08-2018 om 16.21 uur.

Mvg

Michael

Bol schreef op 24.08.2018 om 14:59 uur

@Tjitte-Dijkstra,

Even voor de duidelijkheid, als er door Magix één update is uitgebracht en uw updategarantie is nog niet verlopen, dan wordt dit altijd bij het opstarten van het desbetreffende programma gemeld d.m.v. een pop-up, maar nooit bij het afsluiten!! U hoeft niet gelijk te updaten, u kunt dit te allen tijde via Hulp / online actualiseren alsnog doen.

Wat betreft het geluidsprobleem, dit is / was al oplosbaar voor de VDL Plus en Premiumversie voordat Magix dit heeft oplost middels een update versie 17.0.3.184. Dit was geen programmeerfout van Magix. Microsoft heeft in Windows 10 versie 1803 de audiocodes gewijzigd. zie voor de eventuele oplossing: https://support2.magix.com/customer/nl/faq/geen-audio-bij-import-van-bepaalde-video-bestanden-sinds-laatste-windows-10-update-naar-versie

Zoals ik nu kan beoordelen wordt er nu langs elkaar heen gepraat / geschreven. Het gaat hier volgens mij om de reclame uitingen, die Magix te pas en te onpas via pop-ups aanprijst. Zelf vind ik dit ook zeer hinderlijk.

Even terugkomend op mijn eerder antwoord, waarin ik aangaf om het programma "Connect" te verwijderen. Dit heb ik in het verleden, via een mailtje van mijn contactpersoon vanuit Magix Duitsland gekregen, om zo deze hinderlijke reclames te beperken.

Groet,

Rob

Aanvulling: 24-08-2018 om 15:15uur

Kan het zijn dat u dit misschien bedoeld?

3x gewijzigd i.v.m. aanvullingen etc.....

Laatst gewijzigd door Bol op 24.08.2018, 15:33, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.08.2018 om 18:18 uur

@Tjitte-Dijkstra,

Als hier om de steeds terugkerende melding "upgrade service 1.1.8.67" gaat. Dan zou dit wel eens de oplossing voor u kunnen zijn.

In maart, maar ook in augustus heb ik dit probleem opgelost door de Visual Studio 2013 C++ Redist Library (X86 en X64 versie 12.0.30501), op advies van mijn contactpersoon bij Magix, te downloaden en te installeren vanaf: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-