Upgrade naar 2018

Mr.R. schreef op 01.12.2017 om 10:55 uur

Hallo,

Ik kreeg een aanbieding om mijn Video De luxe 2017 te upgraden naar 2018, hier stond tot 5x sneller bij en waarbij er voor het eerst gebruik wordt gemaakt van de Intel GPU hardwareversnelling, maar in hoeverre is dit van toepassing?

Ik heb een I7 6700K en een GTX1060 6gb videokaart, maar de videokaart wordt helemaal niet gebruikt in Magix, of kan ik dit instellen en wat is de winst van 2017 tot 2018 in het algemeen?

Reacties

mi-bo schreef op 01.12.2017 om 11:36 uur

Mr.R,

Heeft U MAGIX vdl 2017, met een update garantie, dan wordt automatisch alle verbeteringen, geupload.,

en werkt het programma het zelfde als MAGIX vdl 2018( alleen bij aankoop van MAGIX vdl 2018 zitten wat extra programma's toegevoegd ).

Groeten

Michael

Mr.R. schreef op 01.12.2017 om 12:37 uur

Mr.R,

Heeft U MAGIX vdl 2017, met een update garantie, dan wordt automatisch alle verbeteringen, geupload.,

en werkt het programma het zelfde als MAGIX vdl 2018( alleen bij aankoop van MAGIX vdl 2018 zitten wat extra programma's toegevoegd ).

Groeten

Michael

Ja die heb ik en die is inderdaad geupdate van de week, update was ruim 800 mb. Heb ik dan de nieuwe?

mi-bo schreef op 01.12.2017 om 13:17 uur

Mr.R.

Ja dan heeft u de laatste download update,

zie de link

https://www.magix.info/nl/tutorials/15-11-2017-download-upgrade-van-40-mb-voor-basic-55-mb-voor-prem--1196760/

Groeten

Michael

Mr.R. schreef op 01.12.2017 om 13:55 uur

Bedankt voor het antwoord....

Gebruikt Magix de videokaart bij het renderen? En moet ik de Hardware versnelling nog aanzetten ergens?

Bol schreef op 01.12.2017 om 15:47 uur

Mr.R.

1. Lees dit eens: http://magazine.magix.com/nl/gpu-rendering-versnelt-video-effect-verwerking/
  2. Intel GPU hardwareversnelling wordt volgens mij niet toegepast op NVidia kaarten. zie https://www.quora.com/Which-is-better-NVIDIA-or-Intel-HD-graphics
  3. De hardware versnelling aanzetten druk op "Y" en u komt in het menu programma-instellingen
  4. Ik gebruik zelf het MainConcept, de export gaat dan 4 à 5 maal sneller. Wanneer deze nog niet aanwezig is, ga dan naar Hulp / extra inhoud installeren. Het kan zijn, als deze nog niet op uw PC aanwezig is, dan kunt u MainConcept voor € 4,99 kopen.
  5. Vergeet niet om een vinkje te zetten bij Video-effecten op GPU berekenen

6x gewijzigd i.v.m. met aanvulling en taalfoutcorrectie

Laatst gewijzigd door Bol op 01.12.2017, 16:22, in totaal 6 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Liwy schreef op 02.12.2017 om 11:54 uur

Dag Bol

ik heb met belangstelling uw uitleg gelezen. Nu vraag ik mij af of die aanschaf van die MPEG 4 codec voor mij interessant is. De laptop waarop ik normaal monteer is een i7 en bevat 2 videokaarten.

- Intel(R) HD Graphics 4000

- NVIDIA GeForce GT 650M

Willy

Mr.R. schreef op 02.12.2017 om 12:24 uur

Bedankt gisteren weer een update, 562mb een het ziet er nu uit als de nieuwe Magix, alleen bij versie nummer staat 17.xxxxxxx

Morgen codec had ik idd al deze nog even opnieuw geïnstalleerd.

Kan nu idd dat kiezen MainConcept.

Volgende film maar eens kijken of het scheelt.

mi-bo schreef op 02.12.2017 om 12:41 uur

Mr.R.

Via deze link had U kunnen zien dat de laatste download update 17.0.1.148 was

https://www.magix.info/nl/tutorials/15-11-2017-download-upgrade-van-40-mb-voor-basic-55-mb-voor-prem--1196760/

Bij het aankopen van codec ( Mainconcept ) Mp4 van € 4,99 heeft vooral een Plus als U HEVC H.265 gebruikt. kijk maar eens bij bestand, film exporteren, hier ziet U ook de optie Video als HEVC.

Als U deze optie gebruikt, worden Uw opslag bestanden extra gecomprimeerd.

Groeten

Michael

Bol schreef op 02.12.2017 om 13:08 uur

Hallo Mr.R.,

Mijn laatste versie is:

Wat hierboven staat beschreven klopt niet helemaal, als u HVEC H.265 wilt gebruiken moet u hiervoor ook weer een codex kopen ad: € 4,99. zie mijn aankoop bon.

Het Mainconcept levert bij mijn NVidia GeForce GTX 970 videokaart, bij Mpeg-4 een zichtbare exportsnelheid, echter bij HVEC H.265 is dit minimaal. Ik zou zeggen probeer het uit. 

Groet,

Bo;

Laatst gewijzigd door Bol op 02.12.2017, 17:12, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mr.R. schreef op 02.12.2017 om 13:10 uur

Allen bedankt voor hun bijdrage! Ik ga het ervaren

Bol schreef op 02.12.2017 om 13:42 uur

Hallo Mr.R.

Succes met uitproberen

Voor andere Magix gebruikers wil toch enkel snelheden laten zien.

Ik heb een clip van ca. 19 sec. genomen. Dit zijn mijn resultaten.

....HEVC Mainconcept...............HEVC standaard

Mpeg-4 mainconcept................Mpeg-4 standaard...

Zoals je nu kunt zien is, dat bij een clip van ca. 19 sec

1. HEVC Mainconcept t.o.v. standaard is de gewonnen snelheid te verwaarlozen.
  2. Mpeg-4 Mainconcept ca.7x sneller t.o.v. standaard

De snelheden kunnen beïnvloed worden door de gebruikte overgangen e.d.

Groet,

Bol

PS mijn NVidia kaart ondersteunt geen hardware versnelling

Laatst gewijzigd door Bol op 03.12.2017, 00:57, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Mr.R. schreef op 02.12.2017 om 13:50 uur

Dank je wel, maar waar zie je die vensters uit de screenshots

Bol schreef op 02.12.2017 om 13:52 uur

Screenshots vensters krijg je te zien wanneer je gaat exporteren.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.12.2017 om 14:04 uur

Dag Bol

ik heb met belangstelling uw uitleg gelezen. Nu vraag ik mij af of die aanschaf van die MPEG 4 codec voor mij interessant is. De laptop waarop ik normaal monteer is een i7 en bevat 2 videokaarten.

- Intel(R) HD Graphics 4000

- NVIDIA GeForce GT 650M

Willy

Hallo Willy,

Ik heb ook twee videokaarten. 1x onboard en 1x een PCI Express 3.0 x16 slot. Tijdens het insteken van mijn NVidia kaart werd bij het opstarten van mijn PC de onboard videokaart uitgeschakeld. Want als ik deze aanzet dan word de onboard videokaart gebruikt.

Ik denk wanneer u NVidia GeForce GT 650 gebruikt, het mainconcept ook voordelen oplevert. Zeker weet ik dat niet. De andere kaart Intel HD Graphics 4000 kaart kan ik niet veel zeggen.

Groet,

Bol

aanvulling 02-12-2017 om 14:40uur

Zoals ik nu kan beoordelen en lezen wordt er bij een Intel GPU wel de hardware versnelling gebruikt 5x sneller, of je hier ook gebruikt kan maken van het mainconcept kan ik je zeggen.

Laatst gewijzigd door Bol op 02.12.2017, 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-