twee beeldverhoudingen

olav schreef op 22.06.2009 om 23:42 uur
Ik heb 2 projecten die ik wil samenvoegen tot 1 film. Eigenlijk heeft alles een goede beeldverhouding (16:9). Maar nou heb ik in het ene project (via movie showmaker paparazzi) een paar keer het effect zitten dat je een camera in beeld ziet en dan zijn de zijkanten van het beeld weggesneden. (je kijkt als het ware door de camera). Dit effect heeft een verhouding van 4:3. Loopt verder prima. Maar als ik de 2 projecten inelkaar wil zetten (als 1 film) dan zijn bij dat effect de zijkanten van het beeld er ineens weer wel. Heel lelijk. En als ik ze even iets anders inelkaar zet, dan zijn bij mijn eerste project weer dingen anders (tekst verspringt van 1 regel naar 2 regels...). Hoe kan ik dit toch oplossen? Ik werk met Video deluxe 15 premium.

Alvast bedankt.

Reacties

mi-bo schreef op 24.06.2009 om 17:07 uur
U kunt via effecten,( optie beeld optimaliseren) de beeld verhouding vergroten of verklieinen waar het beeld niet helemaal goed is, een stukje preciesie werk met veel geduld, maar dat is alles met videobewerken, vdl 15 premium kan het wel. succes.
humf schreef op 13.07.2009 om 17:23 uur
Als ik u goed begrijp heeft u twee video bestanden beide in de verhouding 16:9 waarbij in een van beide een effect is aangebracht waardoor het 4:3 lijkt (leuk idee). Het lijkt mij dat wanneer u beide bestanden als apparte film importeert u ze met de normale video bewerkingen als nieuwe film moet kunnen exporteren. Ik heb nog even gekeken naar de optie van mi.bo maar dat is meer een snij functie en doet verder niets aan de verhouding die zoals u aangeeft veranderd.
Wat zelf ervaar (vdl15plus) is dat het 16:9 erg rommelig in alkaar steekt. Neemt u eens contact op met support.

succes!