Transparante achtergrond voor hologram fan

joe-aa schreef op 07.10.2019 om 22:17 uur

Beste,

ik heb nog geen Magix video deluxe (plus of premium) omdat ik graag het volgende wil weten.
Ik heb een hologram fan (led strips wat ronddraait en daardoor een filmpje kan tonen) en daarmee zou ik graag een logo weergeven. Afwisselend met alleen text.
de achtergrond dient daarvoor transparant te zijn om zo optimaal gebruik te maken van de fan.

is er een mogelijkheid om te starten met een transparante achtergrond en alleen een png logo te plaatsen waardoor dat alles er omheen ook transparant blijft?

hopelijk is mijn idee duidelijk.
Alvast bedankt voor jullie advies.

Reacties

mi-bo schreef op 07.10.2019 om 23:36 uur

@joe-aa

Beste Joey -a.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Helaas kan ik U geen goed antwoord hier op geven.

Neem contact op met MAGIX Support, daar zitten de expert die U kunnen vertellen of er een MAGIX / VEGAS product is waar dit evt wel in mogelijk is

https://support2.magix.com/customer/nl/contact

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

joe-aa schreef op 08.10.2019 om 00:09 uur

Bedankt voor uw snelle reactie.
kunt u mij op weg helpen welke optie ik moet kiezen?

mi-bo schreef op 08.10.2019 om 08:46 uur

@joe-aa

Beste Joey.

Eerste pagina ,dan MAGIX Support,contact formulier, inloggen,video,andere vraag,Uw eigen verhaal plaatsen.

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

Bol schreef op 08.10.2019 om 11:31 uur

Hallo Joey,

Volgens mij kunt u uw vraag beter stellen aan de leverancier waar u de hologram fan heeft gekocht of kijk eens op deze site http://leadingf.cn/download/

zie ook:

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.10.2019, 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

joe-aa schreef op 08.10.2019 om 13:25 uur

Bedankt.
 Ik heb zojuist een ticket verzonden met dezelfde vraag.

Hopelijk kom ik er achter of het mogelijk is zodat we het pakket kunnen aanschaffen.
Tussentijd zal ik ook nog informeren bij de leverancier.

Zenden schreef op 08.10.2019 om 13:51 uur

Hallo Joe-aa,

U kunt het met een green/blue screen en dan chroma key toepassen proberen. (nadeel is dat u dan een blauw of groen achtergrond nodig heeft).

Groet, //Erik

Bol schreef op 08.10.2019 om 14:47 uur

Hallo Joe-aa,

U kunt altijd proberen wat @Zenden in het filmpje laat zien. Volgens mij, wordt hierdoor de achtergrond niet echt transparant, deze wordt dan vervangen door een ander afbeelding of filmpje. Als er geen afbeelding of filmpje erachter staat, dan wordt / blijft de achtergrond Zwart. Dus niet transparant. Dit is wel één van de voorwaarden om een filmpje met een hologram fan te kunnen projecteren. Ook moet u het filmpje kunnen exporteren als een BIN bestand. zie: https://www.reviversoft.com/nl/file-extensions/bin

Ik wens je heel veel succes, naar het zoeken van de juiste oplossing.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.10.2019, 14:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.10.2019 om 15:11 uur

Hallo Joe-aa,

Een aanvulling en correctie op mijn eerder gegeven antwoord. Ik heb nog wat rond gekeken op het internet en kwam dit tegen. https://www.amazon.com/GIWOX-Hologram-Advertising-Display-Holographic/dp/B077YD59RN . Er kan volgens deze sites wel Mp4, AVI bestanden gebruikt worden, mits de achtergrond maar Zwart is.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

joe-aa schreef op 08.10.2019 om 15:19 uur

Klopt. Er zit een converter bij de hologram fan.
Het schijnt dat mp4 files een alpha kanaal kunnen gebruiken waardoor het dus transparant is.

Het doel is eigenlijk om alleen een logo te laten zien en dit te laten veranderen door tekst en afbeeldingen.

Niet zo zeer een bestaand filmpje. Vandaar dat ik eigenlijk op zoek ben naar een transparante start waar vervolgens een laag op te plaatsen is.

Bol schreef op 08.10.2019 om 15:35 uur

Volgens mij is moet het mogelijk zijn om met VDL uw eigen filmpjes met uw eigen logo en tekst te kunnen maken op een zwarte achtergrond

Laatst gewijzigd door Bol op 08.10.2019, 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.10.2019 om 15:46 uur

Hallo Joe-aa,

U kunt, voordat u VDL aanschaft, ook eerst de testversie downloaden vanaf: https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/ en daar testjes meedoen.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

joe-aa schreef op 08.10.2019 om 20:54 uur

Bedankt Rob!
Ik ga de trial installeren en ik houd jullie op de hoogte.