transparant logo over videobeeld plaatsen

timjongkees schreef op 06.04.2015 om 10:06 uur

Weet niet of dit thuishoort onder VDL of Photoshop, maar toch even proberen.

Ik probeer een logo over een videoclip te plaatsen. In dat logo komt er telkens een detail bij zodat ik dit heb opgebouwd  uit een hele ris afbeeldingen. De plaatsnauwkeurigheid is dus uiterst belangrijk. Daarvoor heb ik een transparante achtergrond nodig. Dat gaat moeizaam met Photoshop. Is er misschien een eenvoudiger oplossing?

Tim

Reacties

RiViS schreef op 06.04.2015 om 12:04 uur

Hallo Tim,

Hoeveel is "een hele ris"?

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 06.04.2015 om 16:44 uur

beste Tim,

hoe het fotoshop ga weet ik niet,

bij vdl is het als volgt, zet op een leeg spoor een logo of je naam trek dit uit over het gehele project,dit kan je ook verplaatsen in het beeld waar je zelf wil, door middel van midden lijn kan je het vervagen of helder maken, sla dit op en je vraag is beantwoord.

succes

Michael

timjongkees schreef op 13.04.2015 om 09:59 uur

Ik had een nieuwe vraag over hetzelfde onderwerp ingediend, maar kan die niet op het forum terugvinden. Iets fout gegaan?

Tim

RiViS schreef op 13.04.2015 om 12:51 uur

Ik had een nieuwe vraag over hetzelfde onderwerp ingediend, maar kan die niet op het forum terugvinden. Iets fout gegaan?

Tim

Ik denk het, Tim, probeer het maar even opnieuw. Als het trouwens over dit onderwerp gaat, kun je hem gewoon hier toevoegen, wel zo overzichtelijk.

groet,

Rijk

timjongkees schreef op 17.05.2015 om 12:39 uur

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik had het logo in Photoshop als JPEG opgeslagen en kreeg het bij plaatsing in het videospoor met een witte achtergrond. Toen ik het als PNG bestand opsloeg en in de tijdlijn plaatste kreeg het in eerste instantie ook een witte achtergrond, maar bij het afspelen veranderde dat om voor mij mysterieuze reden in de gewenste transparante achtergrond. 

Misschien een tip voor collega-editors.

Tim 

RiViS schreef op 17.05.2015 om 18:20 uur

Bedankt voor de plaatsing Tim.  

PNG files kunnen (net als GIF files) transparancy aan. JPEG files kunnen dat, meen ik te weten, niet.

groet,

Rijk