Goedendag ik werk. Al jaren met Magix de laatste versies zijn de video X pro series. Momenteel werk ik met de X Pro 14. Ik ben er niet happy mee. Programma loopt regelmatig vast. Ondanks ik met de zwaarste processor werk die momenteel re verkrijgen is plus een amd video kaart met 4gb. Plus 128 gb intern geheugen ddr4. In ieder geval het systeem is meer dan overkill te noemen. Maar net wat ik al vertelde het programma loopt regelmatig vast. En dan nog het belangrijkste als ik 4 stukjes film heb van 3 tot 4 gb. Kan ik de eerste Drie er op kwijt maar als ik er nog een stukje film bij sleep op hetzelfde spoor dan geeft hij een rood kruis aan, en het programma accepteert het niet meer. Met gevolg dat ik niet meer kan bewerken dan ongeveer 8 tot 9 gb aan film op 1 spoor. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, ik zie dit nu voor het eerst, is hier een oplossing voor. Want ik werk nogal veel met 4K bestanden en die zijn zomaar groot 12 gb. Wie weet hier een oplossing voor. Ik heb het programma ook al twee keer opnieuw geïnstalleerd. Helaas. Dit mag toch niet kunnen met software die staat voor uhd tot 8 K als je het moeten geloven. Groetjes Henk