title covers pre-view monitor field instead of being transparent place

patriek-hoet schreef op 16.02.2017 om 18:41 uur

When placing a animated title on an object in VDL2017 premium it covers the foto-object in the pre-view-window.

This means that the sub-lying foto-object is no longer visible until the film has passed the title.

this will be clear when viewing the screenshots supplied.

This is also the case with a 3D-title, but not with a regular title

FOTO ISN'T VISIBLE : covered by title on track 3

FOTO IS AGAIN VISIBLE - title has passed

VDL2015 - no problem

When however the project is exported the problem is no longer there and you can see the title on top of the foto as expected.

This "cover-up", as shown, wasn't the case in VDL2015.

Is this a bug in VDL 2017 or is there something that I must do to get it right.

Perhaps a person of the magix-support-team have to look at this. (if needed)

system : AMD windows7 64-bit

Reacties

RiViS schreef op 16.02.2017 om 19:35 uur

Dear Patriek,

This is the Dutch forum, we only use Dutch language here. Please ask your question in Dutch or visit the UK forum.

Regards,

Rijk

patriek-hoet schreef op 16.02.2017 om 20:18 uur

OK

Wanneer je een geanimeerde titel plaats op een foto-object wordt deze foto in het pre-view-venster volledig bedekt.

Dit is ook het geval bij effecten die een bijkomend object plaatsen (bv. designelementen) maar blijkbaar niet met reguliere titels. In VDL2015 was dit niet het geval maar dus wel in VDL2017 premium.

Het rare is dat deze "blokkade" vedwijnt bij het exporteren, maar daar dit gebeurt in het previewvenster zorgt wel voor het feit dat het zeer moeilijk wordt het effect van een actie in te schatten en uit te proberen

Ik wilde een paar screenshots toevoegen als voorbeeld, maar dat lukt niet al te best,

Een voorbeeldje : project met één foto waarop een geanimeerde titel komt

CDL 2017-foto verdwijnt achter titel

wanneer de titel gepasseerd is, wordt de foto terug zichtbaar in het pre-view-venster

in VDL2015 ziet het er goed uit

En na een export in VDL2017naar bv. mpg is de "blokkade" verdwenen

Betreft het hier een bug in VDL2017 of doe ik iets verkeerd ?

RiViS schreef op 16.02.2017 om 21:40 uur

Hallo Patriek,

Ik kan je probleem in VdL2017 bij mij niet reproduceren. Ik heb de geanimeerde titel "Gesuikerd links" onder een stukje film gezet en bij het afspelen op de monitor blijft de film gewoon zichtbaar.

Een vraagje: Heb je de laatste actualisatie(s) uitgevoerd van je programma? (via Hulp/ Online actualiseren). Als het goed is heb je nu versie 16.0.3.64, zie Hulp ? Over Magix VdL.

groet,

Rijk

patriek-hoet schreef op 17.02.2017 om 12:04 uur

Ik heb het programma opnieuw geïnstalleerd en dat leek goed te gaan.

Maar na het installeren va de extra inhoud (ik denkhitfilm color explosion pack of newblue titler pack en het laden van de extra effecten (effecten-extra effecten-scannen) liep het weer mis.

Ik ga nog eens installeren en stap voor stap testen. (ook de extra inhoud installeer ik, indien mogelijk, stap voor stap)

Ik hou je op de hoogte

RiViS schreef op 17.02.2017 om 16:05 uur

Vergeet ook niet om het programma na installatie te actualiseren, er zijn diverse updates!

groet,

Rijk

patriek-hoet schreef op 17.02.2017 om 18:18 uur

programma opnieuw geïnstalleerd, extra inhoud geïnstalleerd ( buiten de plug-in voor NewBlue titler en MotionStudios Vasco Da Gamma - fout -10 bij activeren, reeds de oplossing en voorgesteld door auto-support-website gedaan - fout blijft - support gecontacteerd ; wat doen die plug-ins eigenlijk ?) en programma geactualiseerd (versie 16.0.1.22)

VDL-premium werkt correct.

Wat er fout ging weet ik niet zeker maar ik heb sterke vermoedens dat het te maken heeft met de 2 niet-geïnstalleerde plug-ins, daar het niet functioneerde toen de plug-ins wel waren geïnstalleerd.

RiViS schreef op 17.02.2017 om 19:13 uur

De laatste versie is 16.0.3.64 ,kijk ook hier even: https://www.magix.info/nl/forum/nieuwe-patches-downloaden-via-hulp-online-actualiseren--1183041/ Misschien toch nog maar een keer actualiseren!

Plug-ins: met New Blue Titler kun je o.a. extra titels en overgangen maken, mocht je die behoefte hebben; Vasco da Gama is een reisroute animator.

groet,

Rijk

patriek-hoet schreef op 17.02.2017 om 19:37 uur

Dank voor deze opmerking. Actualisatie uitgevoerd. Maar probleem doet zich weer voer. WAT NU?

Kan ik terug naar de vorige versie?

RiViS schreef op 17.02.2017 om 19:48 uur

Ik weet het nu even niet, misschien iemand anders op dit forum?

Anders zou ik toch Magix support inlichten.

Terug naar vorige versie kan volgens mij alleen als je het programma de-installeert en weer opnieuw installeert, weer een heel gedoe, dat wel..., maar als Support je niet verder kan helpen zal er niet veel anders op zitten.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 18.02.2017 om 12:06 uur

Patriek,

Na een goed antwoord van Rijk,wil ik als MAGIX freak proberen U correct verder te helpen.

een vraag is het pakket onder uw naam geregistreerd en is het een dvd of download versie,en is Uw Win 7 pakket up-to-date, en het antivirus programma, en de grafischekaart.

dit i.v.m een correct antwoord

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 18.02.2017 om 17:15 uur

Hallo Patriek,

Ik heb ook geen problemen met deze foutmelding. zie

Heb je het al eens met een andere foto geprobeerd? Ook kan het videodeluxe.ini bestand beschadigd zijn. Ga naar: C:\gebruikers \ gebruikersnaam \ AppData (verborgenmap) \ Roaming \ MAGIX \ Videodeluxe23_premium \ videodeluxe.ini. Verwijder dit bestand en start VDL 2017 opnieuw op. Het bestand wordt dan automatisch weer aangemaakt.

aanvulling 18-02-2017 18:35uur

Ik heb nog eens gekeken naar je eerste screenshot. Heb je hier de tekst willen aanpassen? Vreemd dat je ook hier een zwart vlakje hebt.

Succes,

Rob

patriek-hoet schreef op 20.02.2017 om 12:31 uur

Hoi michael

Het product is geregistreerd onder mijn naam, het is de downloadversie, ik werk op windows 7 64-bit, Windows is upt-to-date (ook het antiviruspakket Norton Internet Security) en ik heb zojuist de grafische drivers (nvidia geforce 9500 GT) bijgewerkt

Ik heb ook de aanwijzining van Rob geprobeerd (andere foto, zelfs ander soort titel ,verwijderen ini-file) het resultaat blijft hetzelfde : (zie screenshots)

afspeelmarker voor 3D-title

afspeelmarker op title

afspeelmaker na title

Ik heb MAGIX-support ook op de hoogte gesteld van mijn probleem en wacht op hun antwoord.

Maar als er nog zaken zijn die ik intussen kan proberen, laat het me zeker weten.

Niettemin alleszinds bedankt voor jullie bijdragen

Patriek

Voormalige gebruiker schreef op 20.02.2017 om 15:50 uur

Hallo Patriek,

Ik heb mijn eerder antwoord verwijderd, omdat ik denk de oplossing te hebben. Ik heb je probleem kunnen reconstrueren. Het zit in namelijk in een vinkje bij chrome key (alfakanaal in het bronmateriaal). Wanneer er geen vinkje staat, dan wordt in het bronmateriaal de achtergrond zwart, zet je een vinkje dan wordt in het bronmateriaal de achtergrond doorzichtig.

Hier twee filmpjes

Succes,

Rob

patriek-hoet schreef op 20.02.2017 om 16:25 uur

Hoi Rb

Bij mij is er zo geen optie (hoewel ik versie 6.0.3.64 heb)

H

Voormalige gebruiker schreef op 20.02.2017 om 16:30 uur

Hallo Patriek,

Versie 6.0.3.64 is de laatste versie.

Het klopt dat je deze optie niet ziet. Jij heeft de foto geactiveerd. Je moet de 3D titel activeren.

Groet,

Rob

patriek-hoet schreef op 20.02.2017 om 18:50 uur

Inderdaad nu heb ik wel die optie, maar die aanvinken doet niks :

Voormalige gebruiker schreef op 20.02.2017 om 23:37 uur

Hallo Patriek,

Waarom het vinkje bij chrome key (alfakanaal in het bronmateriaal) bij jou niet werkt heb ik geen antwoord. Maar het kan wel verklaren wat je schrijft: "Het rare is dat deze "blokkade" verdwijnt bij het exporteren". Ik ben benieuwd met wat voor antwoord Magix Support komt.

Succes,

Rob

PS. heb je de laatste drivers voor je videokaart gedownload en geinstalleerd.

patriek-hoet schreef op 21.02.2017 om 17:15 uur

laatste drivers voor de videokaart zijn inderdaad geïnstalleerd.

Ook ik ben benieuwd naar het MAGIX-support antwoord, voorlopig blijft het stil in die regio al zijn ze al van vrijdag op de hoogte.

Toch bedankt voor jouw bijdrage.

patriek-hoet schreef op 21.02.2017 om 17:54 uur

Het rare is dat alles (dus de werking van chroma-key) wel goed gaat bij de initiële installatie (versie 6.0.1.22) en niket meer werkt na actualisatie naar versie 6.0.3.64)

raar,hé

Ik kan natuurlijk blijven bij de initiële versie, maar dat is toch niet de bedoeling want dan mis ik nieuwe features,verbeteringen,... wanneer een nieuwe versie uitkomt.

Patriek

Voormalige gebruiker schreef op 21.02.2017 om 19:20 uur

Hallo Patriek,

Als ik het goed lees, is met versie 6.0.1.22 het probleem, zwarte scherm, opgelost.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 21.02.2017 om 21:29 uur

Hallo Patriek,

Hier kan je lezen wat er per update is gewijzigd. https://support2.magix.com/customer/nl/patch/video-deluxe-premium-11?p=202734

Groet,

Rob