titel maken

gmassalt schreef op 11.09.2018 om 16:26 uur

Ik wil een titel maken van een draaiende wereldbol met daarom heen draaiende tekst. De wereldbol moet bv van links naar rechts draaien ende tekst van rechts naar links. Tekst moet achter de wereldbol verdwijnen. Wie kan mij helpen?

mvg Gerard Massalt

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

2x2 tb D schijf voor de data. Andere bewerkingen worden op deze PC niet gedaan

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen

Reacties

mi-bo schreef op 12.09.2018 om 22:43 uur

@gmassalt

Gerard,

wat aan het experimenteren gegaan, dit is alvast een opzetje, vermoedelijk is dit de bedoeling.

wereldbol komt van Camtasia, dan is de tekst gemaakt met optie van rechts naar links draaien, de opties in effecten fish-eye en vervorming gebruikt.

mvg

Michael

gmassalt schreef op 13.09.2018 om 16:46 uur

Michael,

bedankt voor de moeite, maar het is de bedoeling dat de tekst rond de wereldbol draait. Dus de tekst moet bv links achter de bol verdwijnen en rechts weer te voorschijn komen. Dit is voorhands in magix niet voorzien.

Ik zoek me rot op internet maar kom er niet uit, tenzij ik veel geld wil uitgeven.

mvg

Gerard

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen

mi-bo schreef op 13.09.2018 om 17:53 uur

@gmassalt

Gerard,

dank voor Uw feedback,

ja 20 jaar geleden heb ik zulke dingen zien maken bij de Tv van Valencia ( Canal 9 ) en dat werdt stukje voor stukje op een teken tablou gemaakt.( heel erg intensief werk )

Ik kan U helaas niet verder helpen, succes met het verder zoeken

mvg

Michael

gmassalt schreef op 13.09.2018 om 23:00 uur

Michael,

bedankt voor de moeite, maar het is de bedoeling dat de tekst rond de wereldbol draait. Dus de tekst moet bv links achter de bol verdwijnen en rechts weer te voorschijn komen. Dit is voorhands in magix niet voorzien.

Ik zoek me rot op internet maar kom er niet uit, tenzij ik veel geld wil uitgeven.

mvg

Gerard

Windows 10 64 bit

gmassalt schreef op 13.09.2018 om 23:03 uur

Er ging even wat verkeerd,sorry, nogmaals bedankt.

mvg

Gerard

Windows 10 64 bit

Bol schreef op 14.09.2018 om 00:03 uur

Hallo Gerard,

Ik weet niet of jij een Microsoft Office pakket op je PC heb staan. Zelf heb ik PowerPoint 2007, hierin zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Misschien dat je PowerPoint 2010 en hoger e.a. kan realiseren. zie https://support.office.com/nl-nl/article/tekst-of-objecten-van-animatie-voorzien-305a1c94-83b1-4778-8df5-fcf7a9b7b7c6

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gmassalt schreef op 15.09.2018 om 13:31 uur

Ha

Hallo Rob,

Ik beschik niet over PP. Ik geloof dat op een van de montage computers van het videoteam Zonnehuis Zgv pp staat. Ik ben daar namelijk vrijwilliger in het videoteam. Zonnehuis is een verzorgingshuis. Wij filmen alles wat in en om het Zonnehuis gebeurd en zenden dat 24/7 uit in het tehuis, ook verzorgen wij live uitzendingen.

Voor sneller contact

g.massalt@gmail.com

mvg

Gerard

Windows 10 64 bit

Bol schreef op 16.09.2018 om 14:25 uur

Hallo Gerard,

In Pro X10 heb ik het volgende filmpje gemaakt, hiervoor heb ik Keyframes, Rotaties/spiegeling en een hulplijntje gebruikt.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gmassalt schreef op 16.09.2018 om 16:50 uur

Geweldig gemaakt. Ik heb daar ook aan gedacht, maar dacht dat het teveel werk zou zijn. Tevens heb ik geen ervaring in het werken met keyframe's.

Misschien kan je een demo maken, is misschien handig voor mij, maar ook voor anderen.

Bedankt, ik ga experimenteren, als het lukt hoor je weer van mij.

mvg. Gerard

Windows 10 64 bit

Bol schreef op 16.09.2018 om 17:25 uur

Hallo Gerard,

Het bedenken van de oplossing kosten mij meer tijd, dan het maken op zichzelf. De tijdsduur, die je voor één filmpje nodig hebt, zal verschillend zijn. In de komende week, zal ik proberen, hiervan een demo / tutorial van te maken.

Ik wens je veel succes met het experimenteren.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.09.2018, 17:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

gmassalt schreef op 20.09.2018 om 17:16 uur

Oke

Windows 10 64 bit

mi-bo schreef op 30.09.2018 om 12:55 uur

@gmassalt

Gerard,

Er is en programma dit heet BluffTitler .

ga naar http://www.outerspace-software.com

hier kunt U ook filmpjes vinden die door gebruikers zijn gemaakt

Mvg

Michael