Titel krijgt plotseling zwarte achtergrond

hdereus schreef op 15.02.2015 om 19:47 uur

Hallo,

Ik voer een titel in via geanimeerde titels/scroll. De achtergrond is transparant. Bij het afspelen is het effect zoals bedoeld. Later is op de plaats waar de titel staat, zwart beeld te zien. Het oorspronkelijke beeldmateriaa; zie je dus niet meer. Dit komt pas terug als de cursor voorbij de titel is. Hoe kan ik dit voorkomen?

Mvg.,

Henk

Reacties

SiToJa schreef op 15.02.2015 om 21:41 uur

Hallo Henk,

hierop kan ik niet direct een antwoord geven. Hiervoor zou ik het moeten zien! Om dit eventueel te doen zou jij Teamviewer moeten installeren, waarbij men elkaars computer kan overnemen. En op deze manier elkaar ook kan helpen bij problemen.

Ik hoor wel of jij dit wilt.

Groetjes

Tonny Jansen

Laatst gewijzigd door SiToJa op 15.02.2015, 21:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Tonny Jansen,   Film met een Canon Legria HFS100 en een Canon Legria HF G25 monteer met Magix Video deLuxe 2017 Premium. Sedert 2010 Agent van Magix

Voormalige gebruiker schreef op 16.02.2015 om 09:33 uur

beste Henk,

Ik ga er vanuit dat de heer Tonny Jansen goede bedoelingen heeft.

Maar ik zou zelf nooit, terwijl er veel gewaarschuwd wordt voor internetoplichter(s), mijn computer zomaar aan iemand toe te vertrouwen.

Succes,

Rob

Aanvulling 13:45

Kan het zijn dat je der "M" van mute heeft geactiveerd. zie afbeelding

SiToJa schreef op 16.02.2015 om 14:40 uur

Ik wil graag even reageren op het antwoord van Henk. Als Magix-Agent is het natuurlijk nooit de bedoeling om als internetoplichter bezig te zijn. Volgens mij ken Henk Teamviewer niet. Wij willen alleen maar functioneren als helpdesk voor de Magix Gebruikers. Zelf gebruik ik Teamviewer al met heel veel Magix Gebruikers en zij zijn blij met deze oplossing.

groetjes

Tonny Jansen

Laatst gewijzigd door SiToJa op 16.02.2015, 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Tonny Jansen,   Film met een Canon Legria HFS100 en een Canon Legria HF G25 monteer met Magix Video deLuxe 2017 Premium. Sedert 2010 Agent van Magix

hdereus schreef op 16.02.2015 om 15:08 uur

Beste Rob, beste Tonny,

Dank voor jullie antwoorden!

In de VdL premium 2015-versie had ik wel eens dat, na het plaatsen van een insert, deze later bij het afspelen veranderd was in groen beeld. Als ik de tijdlijn terugzette naar het begin van de film zag ik het stukje film op de insert weer wel. Soms moest ik het proghramma eerst afsluiten en weer opnieuw starten. Ik heb nooit begrepen wat hier mis ging. Wat ik nu heb lijkt een beetje hetzelfde verhaal, alleen nu bij een titel i.p.v. een insert.

Ik ga vanavond eerst even kijken of de tip van Rob werkt (Mute-functie).

Tonny, je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je wilt reageren op het antwoord van Tonny. Het programma Teamviewer ken ik. Alleen had ik nog niet begrepen dat je Magix agent was. Mocht ik er met de tip van Rob niet uitkomen, dan kom ik bij je terug. In dat geval lijkt het mij handig dat we bij het toepassen van teamviewer even een telefonisch lijntje uitzetten zodat ik kan zien wat je doet.

M.v.g.,

Henk

hdereus schreef op 18.02.2015 om 10:25 uur

Hallo Tonny en Rob,

Beetje late reactie omdat PC gecrashed was.

Hieronder voegde ik enkele screenshots toe, waarmee ik hoop ik duidelijk kan maken wat ik precies bedoel. Op een of andere manier krijg ik de plaatjes alleen maar klein in beeld. Ik weet niet hoe anderen ze wel schermvullend in beeld krijgen. Als een van jullie mij dit kan uitleggen, graag! Maar dit even terzijde.

Rob ik kon bij de Mute-functie niets geks ontdekken.

Op de eerste screenshot (met standaardtitel) zie je dat de tekst "Vakantie.... 2015" ineens een een zwarte achtergrond heeft gekregen. Deze was er niet toen ik de titel aanmaakte. Op het laatste plaatje is te zien dat ik in advanced het tv-beeld als achtergrond heb aangevinkt. Rechts in dit schermpje staat "zwarte achtergrond" aangevinkt, maar dit vinkje krijg ik niet weg. Misschien is dit wel de oorzaak, maar dan zou ik de zwarte achtergrond toch ook moeten zien als ik de titel aanmaak? Overigens, als ik op de titel ga staan en advanced aaklik, dan is de tekst direct uit het beeld verdwenen.

Op het tweede plaatje is de geanimeerde titel te zien. Je ziet hier dat het beeld erachter zwart is, hoewel je op de tijdlijn kunt zien dat hier beeld hoort te staan. Ook blijkt dat de titel ineens buiten het kader valt.

Ik hoop dat jullie mij nu op weg kunnen helpen.

Mvg.,

Henk

RiViS schreef op 18.02.2015 om 11:44 uur

Hallo Henk,

Even terzijde: De screenshots zijn in VdL MX gemaakt, je noemde echter ook VdL2015, over welke programma gaat je vraag nu precies? (het zou handiger zijn om dat er in je vraagstelling meteen bij te melden) 

Overigens kan ik het effect van de zwarte achtergrond niet bij mij reproduceren, noch in MX noch in VdL2015.

Het aanvinken van witte cq zwarte achtergrond bij Advanced heeft alleen een zichtbaar effect als er geen videobeeld boven de titel staat.

Heb je het aloude paardenmiddel "Programmainstellingen terugzetten naar standaard waarden"Bij Programmainstellingen al eens geprobeerd?

groet,

Rijk

hdereus schreef op 18.02.2015 om 13:28 uur

Hallo Rijk,

Sorry als ik verwaarin heb gesticht. In dit geval gaat het om de MX versie.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld als je zegt "het aanvinken van witte c.q. zwarte achtergrond bij Advanced heeft alleen een zichtvaar effect als er geen videobeeld boven de titel staat. Bedoel je te zeggen dat het een blanco stuk in de film moet zijn, bijv. een zwart stuk aan het begin van de film?

Het paardenmiddel heb ik eerder ingezet (was geloof ik een tip van je bij een eerder probleem waar ik tegenaan liep (als ik een insert op het tweede spoor had geplaats, bleek ik bij het afspelen van de film op het stukje waar de insert stond plotseling een groen beeld in de monitor te krijgen. Na het inzetten van het paardenmiddel leek het probleem aanvankelijkte zijn verholpen, maar de vreugde bleek van korte duur).

Heeft het zoms met de M en de slotjes links van de filmsporen te maken?

Mvg.,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 18.02.2015 om 13:35 uur

Hallo Henk,

Een aanvulling op RiVis. Wanneer je de instellingen teruggezet heeft op de standaardwaarde dan raad ik je af om het gemaakte project bestand in te lezen, daar het projectbestand alleen maar uit verwijzigingen bestaat. De mogelijkheid bestaat dat dan ook de fouten weer meegeladen worden. Ook zou je ook het Videodeluxe.ini bestand kunnen verwijderen, deze wordt automatisch, bij het opstarten van VDL, weer aangemaakt. Het Videodeluxe.ini kan je vinden in de verborgenmap: C:\ProgrammaData \ Magix \ Video deluxe ????? \ Videodeluxe.ini 

Door 2x te klikken op de afbeelding word deze vergroot.

Dat de tekst (titel) buiten het kader valt komt door uzelf. Klik op de tekst en sleep het naar de juist plaats in het kader.

succes,

Rob

hdereus schreef op 18.02.2015 om 14:33 uur

Hallo Rob,

Bij het aanmaken van de scrolltitel stond de tekst keurig binen het kader, ook toen ik dit fragment van de film afspeelde. 

Bij het opnieuw inladen dus niet meer.

Dank voor de tip m.b.t. het 2maal aanklikken. Simpel, maar je moet het net even weten. 

Begrijp ik uit het eerste deel van je antwoord dat ik dit beter niet kan doen omdat ik dan feitelijk opnieuw aan het project moet beginnen?

Mvg.,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 18.02.2015 om 22:48 uur

Beste Henk,

Mijn advies is ook om, hoe spijtig ook, uw project helemaal opnieuw samen te stellen. U kunt eerst een proefproject maken en kijke of alles nu wel goed gaat.

Succes,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 23.01.2017 om 11:26 uur

Hallo ik heb gevonden om een storende zwarte achtergrond bij titels weg te laten in VDL 2017
selecteer in Programma instellingen en dan het tabblad Weergave-opties bij Videomodus links in de bovenste regel Standaadmodus (hardwareversnelling Direct3D) en in de tweede regel Intel(R) HD Graphics en Altijd DirectX9 gebruiken aanvinken.
Succes

Kees

bemelmans schreef op 23.01.2017 om 21:29 uur

Helaas heb ik last van de storende zwarte achtergrond bij de titels in Vdx2017.

De genoemde oplossing van de heer cjhharemaker, Kees, van 23.01.2017 brengt

geen verbetering. Het probleem van de zwarte achtergrond blijft!

Hierdoor moet ik mijn video's blijven maken in VdL2015 waar alles goed werkt.

Met vriendelijke groet,

Frank 

SiToJa schreef op 23.01.2017 om 23:04 uur

Frank,

ik heb bij Altijd DirectX9 het vinkje weer weggehaald en een geen zwarte achtergrond meer!!!!

bemelmans schreef op 24.01.2017 om 10:22 uur

Beste Meedenkers.

Vinkje Ja/Nee werkt niet. Weet ook niet wat 'Altijd DirectX9' voor functie heeft.

Wel de onderstaande instellingen, Vdx2017, zijn verbeteringen.

Bovenstaande is de weergave van de titels ná installatie en 

ná de laatste Update Magix 16.0.2.56

Na wijziging bij "Weergave" bovenstaand resultaat.

Deze laatste aanpassing bij "Weergave" geeft het beste resultaat.

Hieronder de instelling bij VdL2015. (dit gaat al jaren goed)

Groetjes,

Frank

SiToJa schreef op 24.01.2017 om 13:42 uur

Beste Frank,

Ik weet niet of jij de laatste update heb geladen binnen Magix. 16.0.2.56

Hierin staat namelijk dat er een correctie heeft plaatsgevonden op titelgebruik!

Als ik een titel maakt bij handmatig heb ik geen probleem!

Dus wat er bij jou aan de hand is weet ik niet precies, maar misschien helpt het wanneer je programma instellingen terugzet op standaard waarde

Succes 

bemelmans schreef op 24.01.2017 om 16:05 uur

Beste Tonny.

Bedankt voor het meedenken maar zie mijn schrijven van 24.01.2017 om 10:22 uur op dit forum.

Hierin staat (voor mij misschien) de oplossing!

En de laatste Update Magix 16.0.2.56 is op het systeem geladen.

Groetjes Frank

Voormalige gebruiker schreef op 24.01.2017 om 16:46 uur

Hallo Frank,

Ik heb ook geen zwarte achtergrond. zie:

Groet,

Rob