Testversie: gebruiksvraag pan & zoom

deVik schreef op 23.05.2015 om 23:10 uur

Ben de testversie aan het uitproberen. Wat ik probeer te doen is een pan en zoom effect te maken op één beeld: van een zelf gekozen startuitsnede naar een zelfgekozen einduitsnede. Kom er niet uit.
Gebruik deze feature vaak in mijn oude omgeving.

Kan wel zoomen, maar dan alleen van volledig scherm naar iets kleiner of omgekeerd. Kan wel uitsnedes maken, maar die werken niet met key frames.. Snap ook niet hoe de kaderinstelling in camera beweging / zoomen werken en wat het doet.
Kan iemenad me dit uitleggen of me verwijzen naar een utorial of zo?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.05.2015 om 08:38 uur

over welke VDL versie praten we.....

deVik schreef op 24.05.2015 om 10:58 uur

2015 (oude versies testen lijkt me niet zo zinnig ...

deVik schreef op 24.05.2015 om 11:01 uur

O sorry, je bedoelt waarschijnlijk basis, plus of premium ....

De basisversie, maar als een andere versie in dat opzicht meer kan hoor ik het graag ....

lucky_me schreef op 25.05.2015 om 04:02 uur

Hallo

ik denk dat deze tutorial wat duidelijkheid brengt

succes

Luc

deVik schreef op 25.05.2015 om 10:54 uur

@Luc

Bedankt voor de reactie. Deze had ik gezien. Wat ik zoek is de zoom en pan van het vliegtuigje (de video) toegetast op een afbeelding (het lieveheersbeestje), maar als combinatie (dus niet alleen zoom of alleen beweging). En klopt het dat keyframes alleen werken op video's en niet op afbeeldingen?

DeVik

lucky_me schreef op 25.05.2015 om 18:36 uur

@Luc

Bedankt voor de reactie. Deze had ik gezien. Wat ik zoek is de zoom en pan van het vliegtuigje (de video) toegetast op een afbeelding (het lieveheersbeestje), maar als combinatie (dus niet alleen zoom of alleen beweging). En klopt het dat keyframes alleen werken op video's en niet op afbeeldingen?

DeVik

ik deed het even op een foto, zie het resultaat. is dit dan niet wat je bedoelt?

dit komt uit de tutorial.

groet

Luc

deVik schreef op 26.05.2015 om 19:26 uur

@Luc

Lijkt er wel op, maar bij mij werkt dit niet. Ik volg de stappen van de tutorial, maar loop vast (tutorial is gebaseerd op een magix PRO versie; kan dat er mee te maken hebben?).

2 vragen:
- is jouw voorbeeld gedaan met Video deluxe?
- is dit een voorgeprogrammeerd effect, of een door jou gekozen zoom en pan beweging?

Ik kan om één of andere reden vanuit  'Camera-/zoombeweging' geen keyframes maken (zie plaatje).

Enig idee wat hier aan de hand is? Ligt het aan beperkingen van de testversie?

En weet je ook welke effecten je wel of eventueel niet met een keyframe kan laten werken?

Alvast bedankt.

lucky_me schreef op 26.05.2015 om 21:21 uur

Dag deVik

ik maakte het vanuit vdl2015 maar het werkt ook in andere versies. je key-frames werken wel maar de eerste key-frame plaats je door te klikken op dat wit "ruitje" op de key-frame balk. Vanaf het tweede key-frame plaatst het programma zelf het key-frame. door het feit dat je key-frame knop wit gekleurd is op je foto mag je er van uit gaan dat jewerkt met een effect dat key-frames toelaat.

succes

Luc

deVik schreef op 27.05.2015 om 10:25 uur

Hallo Luc,

ik ben er inmiddels uit. Simpel probleem: mijn keyframe regels waren onzichtbaar, omdat ik mijn keyframne venster groter moest maken (bovenrand stukje naar boven slepen). Ik probeerde het zichtbaar te krijgen door op de dubbele pijltjes te klikken, maar dat was 'm niet ...
Je gaat het pas zien als je het door hebt  

Ben naast vdl15 ook PowerDirector aan het uitproberen. PD13 werkt gevoelsmatig wat makkelijker, o.a. wat betreft de keyframes (en heeft zo te zien ook meer mogelijkheden). Heb jij daar nog ideeen bij?

In elk geval erg bedankt voor je hulp (en je morele steun).

deVik

lucky_me schreef op 29.05.2015 om 07:02 uur

Hallo Luc,

ik ben er inmiddels uit. Simpel probleem: mijn keyframe regels waren onzichtbaar, omdat ik mijn keyframne venster groter moest maken (bovenrand stukje naar boven slepen). Ik probeerde het zichtbaar te krijgen door op de dubbele pijltjes te klikken, maar dat was 'm niet ...
Je gaat het pas zien als je het door hebt  

Ben naast vdl15 ook PowerDirector aan het uitproberen. PD13 werkt gevoelsmatig wat makkelijker, o.a. wat betreft de keyframes (en heeft zo te zien ook meer mogelijkheden). Heb jij daar nog ideeen bij?

In elk geval erg bedankt voor je hulp (en je morele steun).

deVik

Hallo

neen, het spijt me maar pd13 ken ik niet

Luc