Teksten

annet-l68 schreef op 17.01.2015 om 14:08 uur

Ik heb al heel lang een probleem met teksten maken in mijn PC terwijl het op de laptop geen probleem is. Dus werk ik merendeels op de laptop.

In het programma is een zwaarwegend probleem opgetreden. fout in de modulen mxtype dll laadadres: 0x12c100000 op madres )x12c21439

Uitzondering )xc0000005  "ACCESS_VIOLATION

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 17.01.2015 om 15:13 uur

Hallo Annet,

Met welke versie VDL werk je en welk Windows versie?

Groet,

Rob

annet-l68 schreef op 17.01.2015 om 16:28 uur

Op de laptop zit Windowqs 7 en 8. Op de PC 7.  Ik heb video de Luxe MX plus.

annet-l68 schreef op 17.01.2015 om 16:41 uur

Ik heb op de dvd 2001- 2012 staan kan je daatr iets mee?

Voormalige gebruiker schreef op 17.01.2015 om 19:05 uur

Beste,

Leg de DVD in de dvd-lade en start set-up en kies voor herstel.

Rob

annet-l68 schreef op 18.01.2015 om 09:26 uur

Dat hebben we al een paar keer gedaan. Ik heb het nu opnieuw laten herstellen. Gelijk tekst geprobeerd en weer komt    "in het programma is een zwaarwegend probleem opgetreden. Fout in de modulen enz.

raar op de laptop  gaat het perfect. Daar zit dan wel Windows 7 en 8 in.

Een clublid heeft dezelfde computer en gelijk met mij ook Magix aangeschaft en bij hem gaat perfect.  In de PC maak ik nu de film in Magix en als die klaar is maak ik een mpeg2 en laad de mpeg2  in Pinnacle en maak daarin een titel.

Kan het met een instelling te maken hebben?

Voormalige gebruiker schreef op 18.01.2015 om 09:49 uur

Dat hebben we al een paar keer gedaan. Ik heb het nu opnieuw laten herstellen. Gelijk tekst geprobeerd en weer komt    "in het programma is een zwaarwegend probleem opgetreden. Fout in de modulen enz.

raar op de laptop  gaat het perfect. Daar zit dan wel Windows 7 en 8 in.

Een clublid heeft dezelfde computer en gelijk met mij ook Magix aangeschaft en bij hem gaat perfect.  In de PC maak ik nu de film in Magix en als die klaar is maak ik een mpeg2 en laad de mpeg2  in Pinnacle en maak daarin een titel.

Kan het met een instelling te maken hebben?

Beste,

Ik denk, dat Pinnacle en Magix niet goed kunnen samenwerken. Heb jij op de laptop ook Pinnacle staan? Zelf zou ik in dit geval Magix in zijn geheel deinstaleren en opnieuw installeren.

Succes,

Rob

RiViS schreef op 18.01.2015 om 16:57 uur

Ik denk, dat Pinnacle en Magix niet goed kunnen samenwerken. 

ik denk dat Rob hierbij doelt op de projectprogramma's. Maar als je, zoals je schrijft, vanuit Magix exporteert als mpeg2, dan zul je die zonder problemen wel in Pinnacle kunnen inladen.

Dat neemt niet weg dat de suggstie van Rob (VdL deïnstalleren en daarna opnieuw installeren) de moeite van het proberen waard is.

groet,

rijk

annet-l68 schreef op 18.01.2015 om 18:51 uur

Met de laptop gaat Pinnacle en Mpeg goed samen.Op de PC al een paar keer opnieuw Magix geïnstalleerd. Nu ook alle instellingen vergeleken met de laptop, staat hetzelfde en nog steeds een zwaarwegend probleem. In TOTAL CMD zeker 50 crashsjes gevonden en verwijderd.

Ik denk dat ik het maar moet accepteren dat een tekst maken op de PC niet werkt en zal de laptop voor Magix maar blijven gebruiken.

Mocht ik of mijn man er ooit nog achter het probleem komen zal ik het melden.

Voormalige gebruiker schreef op 18.01.2015 om 19:07 uur

Mijn vraag is/was of de programma's Magix VDL MX en Pinnacle beide op de laptop geinstalleerd staan. Zelf zou ik Pinnacle deinstaleren van de PC. Het is het proberen waard. 

annet-l68 schreef op 18.01.2015 om 19:16 uur

Met de laptop gaat Pinnacle en Mpeg goed samen. Daar had Magix moeten staan.

Ik zal Pinnacle van de PC halen en kijken of dat het is. In elk geval bedankt voor al je tijd. Als het in orde komt hoor je wel. Groet Annet

Voormalige gebruiker schreef op 19.01.2015 om 14:56 uur

Hallo Annet,

Ik heb dit over MXtype.dll gevonden. Misschien heb je er wat aan. Zie: http://www.solvusoft.com/en/files/missing-not-found-error/dll/windows/magix-ag/third-party-software/mxtype-dll/

en

http://www.solvusoft.com/en/files/missing-not-found-error/dll/windows/magix-ag/third-party-software/page/1/

succes,

Rob

PS. Norton Internet Security betitelt deze site als verdacht

annet-l68 schreef op 20.01.2015 om 12:36 uur

Hallo Rob,

Je laatste suggestie heeft ook niks opgeleverd. Windows register server kan het dll bestand niet vinden wanneer wil wissen. Als ik in de bestanden zoek met commander zie ik het bestand gewoon staan. Blijft voor mij een raadsel.

nogmaals gedeïnstalleerd,  mxclean.exe uitgevoerd en schone installatie gedaan ... dezelfde fout herhaalt zich. Triest dus!  Foutrapport opnieuw doorgestuurd naar Magix.

Ben er nu wel klaar mee!

Bedankt voor alle moeite,

groet Annet

Voormalige gebruiker schreef op 21.01.2015 om 15:46 uur

Hallo Annet,

Het laat mij niet los. Ik wil het toch nog eens proberen.

Je schrijft dat je het Windowsregister het Mxtype.dll niet kan vinden. Dit klopt. Dit bestand staat in C:\ Windows\ System32\\. Het Mxtype.dll bestand kan corrupt zijn. Waarschijnelijk zal er, bij een herstel en/of verwijderen, deze bestanden niet worden hersteld c.q. worden verwijderd.

Wat je zou kunnen doen, is het volgende:

1. verwijder of verplaats het Mxtype.dll van de PC

2. Zoek op je laptop het Mxtype.dll op en kopieer het bestand op een USB

3. Kopieer dit bestand naar map van de PC waar het stond : C:\ Windows\ System32\\

Succes,

Rob

annet-l68 schreef op 01.02.2015 om 14:31 uur

We hadden er al zoveel tijd in gestoken en hebben het even laten rusten. Vandaag eindelijk het advies opgevolgd en helaas is ook dat niet gelukt. Het blijft een raadsel.

Ga van de week Magix van mijn colega filmer er op zetten. Hoop dat het dan goed komt en anders is er iets met de computer.

Nogmaals bedankt voor heel veel meedenken.

Gr.Annet