syncronisatie geluid-film in vdl pro x7

lucky_me schreef op 07.02.2016 om 12:31 uur

Beste

In de multicam modus maakte ik een project uitgaande van beelden van 2 camera's. bronbestanden zijn hd 1920*1080 25i. Dit gaf geen problemen. Op doelsporen 1 en 2 heb ik een mooie montage van mijn beelden. deze speelt ook correct af in mijn programma vid pro x7. Bij het exporteren (mpeg4, mpeg en avi) is er steeds een verschuiving van het geluid tov. het beeld.

ik zette programma instellingen al terug op standaard waarden, wiste het .ini bestand....zelfde resultaat. heeft iemand ook dit probleem en vooral, hoe los ik dit op?

ik werk onder w7, 12GB intern geheugen videokaar 460gtx en i7 cpu

mvg

Luc

Reacties

magixagent schreef op 07.02.2016 om 15:22 uur

Hallo Luc,

kijk eens op de site http://www.magixvideoprox.nl optie proX7 Nederlands

multicam begin je vanaf spoor 3 i.p.v. spoor 1

Gr

Harry

lucky_me schreef op 07.02.2016 om 16:54 uur

dank je, dat wist ik. ik sprak ook van de doelsporen 1 en 2. de rest zijn de bronsporen.

multicam gaat goed. de export gaat verkeerd en daar gaat de vraag over

Voormalige gebruiker schreef op 08.02.2016 om 15:39 uur

Hallo Luc,

Ik zou het u niet kunnen zegggen, waarom bij het exporteren van uw project naar bv. mpeg-4, het geluid t.o.v. het beeld verschuift.

U schrijft, dat uw project op de tijdlijn van Pro X7 wel goed afspeelt. Heeft u het al eens geprobeerd om uw project eerst te exporteren naar:  Video als Magix Video (Ctrl+Alt+M).Daarna het geexporteerde projectnaam.mxv opnieuw op de tijdlijn van Pro X7 te zetten en dit dan te exporteren naar de gewenste bestandsformaat. bv. Mpeg-4

Succes,

Rob

lucky_me schreef op 08.02.2016 om 20:39 uur

dank je Rob, ik vond het een goed idee. Spijtig genoeg loopt het reeds verkeerd bij het afspelen van het *.mxv bestand. Ik stuurde een vraag naar support van magix, ik ben benieuwd

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 08.02.2016 om 23:13 uur

Hallo Luc,

Ik vermoed dat er een fout in het project zit, zeker weet ik dat natuurlijk niet. Ik zou zelf een nieuw project maken en kijken of deze fout ook in dit project optreedt.

Als Magix Support u een antwoord geeft, laat het mij dan weten.

Succes,

Rob

lucky_me schreef op 09.02.2016 om 02:20 uur

Mijn eerste camera is er één met 2 externe microfoons.één gemonteerd op de camera en één knoopmicrofoon met zender bij de priester (het gaat over een doop van kleindochter). Samen geven ze stereo geluid.

wanneer ik deze MTS bestanden op bronspoor 3 en 4 plaats heb ik reeds een kleine verschuiving van geluid ten opzichte van de video. Dit kon ik corrigeren met een offset van 3 beelden in deze sporen. Solo spelen deze sporen goed af in het programma. geluid op spoor 4 stelde ik in als "master" wegens goede kwaliteit

Bij wijze van test exporteerde ik eens deze bestanden (dus bronbestand op 3+4). Na de export heb ik ook de verschuiving van het geluid. Het gaat over meerdere seconden.

wanneer er een oplossing in zicht komt laat ik het weten

mvg

Luc

lucky_me schreef op 13.02.2016 om 12:34 uur

Magix raadde aan om eens te proberen om te importeren zonder de frametabel aan te maken. Ik deed daar een aantal tests op en dit lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Dit had ik niet verwacht.

met dank voor het meedenken Rob en Harry

magixagent schreef op 13.02.2016 om 13:23 uur

Hallo Luc

Fijn dat het probleem is opgelost, en dat je de oplossing op het Forum heb gezet.

veel montage plezier

gr

Harry