synchronisatieproblemen

filips.terryn schreef op 30.10.2016 om 15:51 uur

Ik heb een probleem met de synchronisatie (video x audio).

Als er in mijn project (tijdlijn) een filmfragment is van een zanger, en ik plaats op het volgende lege spoor fragmenten van het publiek, dan stel ik vast dat de gezongen tekst niet meer overeenkomt met het beeld. Schematisch ziet het er zo uit : eerst de zanger in beeld (spoor 1), geluid ok, dan een beeld van het publiek (spoor 2), dan opnieuw de zanger (spoor 1), geluid niet ok.  

Ik heb denk ik alles al geprobeerd toch niks helpt.  Weet iemand hier mee raad ?

Alvast bedankt !

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 30.10.2016 om 17:50 uur

Hallo Filips,

Zijn de filmfragmenten gemaakt met één camera of met meerdere camera's? 

Wat bedoeld u precies geluid is niet oké?

Groet,

Rob 

lucky_me schreef op 30.10.2016 om 18:18 uur

Hallo

Ik heb dit ook voorgehad. Bij mij werden de proxy bestanden aangemaakt bij import. Toen ik dit uitschakelde was het probleem opgelost. Misschien lukt dit bij u ook?

succes

Luc

filips.terryn schreef op 31.10.2016 om 08:22 uur

Beste Rob,

De opnamen zijn gebeurd met 1 camera.  Ik bedoel hiermee dat wanneer ik het fragment afspeel het geluid iets vroeger komt dan het beeld.  Dit is enkel te zien bij het exporteren, in mijn project loopt alles normaal ! Enkel bij het exporteren (film maken) loopt het geluid niet meer synchroom met het beeld.

Ik probeer namelijk op de tijdlijn een fragment te slepen van iemand die guitaar speelt en daarbij nog zingt.  Dan plaats ik, na ongeveer 4" een beeld van het publiek op het volgende lege spoor, ook +- 4" .

In de film zie je dus iemand  guitaar spelen, die daarbij ook zingt en dan zie je het publiek om tenslotte terug de man te zien die speelt.  Het is na die passage van het zien van het publiek dat het geluid niet meer sychroom loopt !

Hopelijk is het wat duidelijk en weet u hierme raad ? Alvast bedankt hiervoor !

Groetjes,

Filip  

mi-bo schreef op 31.10.2016 om 09:32 uur

Filip,
Na je 2de uit leg kom ik tot ontdekking dat beeld en geluid niet op spoor 1 + 2 staat ( totale film )
Als beeld en geluid onder elkaar staan ( spoor 1 + 2 ), en je zet bv op spoor 3 een beeld fragment zal tijdens het afspelen het beeld fragment zichtbaar worden geluid gaat gewoon door.
want het beeld en geluid op spoor 1 + 2 wordt namelijk niet onderbroken.
Gr
Michael

filips.terryn schreef op 31.10.2016 om 10:05 uur

Beste Michael,

Vooreerst bedankt voor uw antwoord.  Uw analyse is correct, doch dat is nu net het probleem.  Op spoor 1 staat het beeld (video) en spoor 2 het geluid (audio).  Nu plaats ik op spoor 3 een beeldfragment (publiek).  Dus normaal gezien zou bij het afspelen het het geluid inderdaad gewoon moeten verder lopen.  Maar daar zit nu ùijn probleem.  In mijn 'project' loopt alles synchroon, maar als ik het project exporteer, dan loopt het geluid niet meer synchroon.

Alvast bedankt voor uw antwoord !

Groetjes,

Filip

Voormalige gebruiker schreef op 31.10.2016 om 10:34 uur

Hallo Filip,

Een vraagje, waarom zet je het fragment van het publiek op spoor 2 of 3?

Waarom niet gewoon achterelkaar.

Dus: zanger  / publiek / zanger op spoor 1 en geluid op spoor 2.  

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 31.10.2016 om 10:35 uur

Filip,

je schrijf toch over de laatste MAGIX Pro X ,

heeft u al geprobeert wat Lucky_me heeft geantwoord

gr

Michael

filips.terryn schreef op 31.10.2016 om 10:52 uur

Beste Michael en Rob,

Ik werk inderdaad met de laatste Magix Pro X.  Ik ga inderdaad het voorstel van Rob eens proberen, om alles op spoor 1 (beeld) en spoor 2 (geluid) te plaatsen.  Zelf nog niet aan gedacht omdat ik vroeger, ik werkte toen met Pinnacle Studio, er nooit geen problemen mee had.

Alvast van harte bedankt voor jullie meedenken en hopelijk lukt het, anders hoor je me terug !!

Groetjes,

Filip

mi-bo schreef op 31.10.2016 om 11:28 uur

Felip,
op de info site staat heel veel info waar je wat mee kan
http://www.magixvideoprox.nl onder  "wat is nieuw " dan Pro X 8 aan klikken.
hier staat een afbeelding en filmpje  onderop.
Filmpje werkt nu wel
Ik hoop dat je dit bedoel, is het pakket wel volledig  via hulp online geactualiseerd,
gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 31.10.2016 om 11:52 uur

Hallo Filip,

Wanneer het antwoord, dat ik gegeven heb niet de oplossing is, zou ik u het op dit moment ook niet weten.

Als mij nog een antwoord te binnenschiet, dan meld ik mij weer.

Ik wens u veel succes naar het zoeken van de juiste oplossing.

groet,

Rob

filips.terryn schreef op 31.10.2016 om 16:14 uur

Alvast bedankt Rob !

Grtjs

Voormalige gebruiker schreef op 02.11.2016 om 23:22 uur

Hallo Filip,

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd, heb je deze nog gelezen?

Groet,

Rob