Svhs video omzetten naar bestand van video-magix 8 naar middels magix omzetter (het rode app)met beeld en geluid kabeltjes

simonart schreef op 09.11.2011 om 15:49 uur

Het geluid is wel van de video te horen, het beeld wil echter niet. Van alles geprobeerd.

het omzetten lukte eerst wel, nu wil het niet meer. bij mijn weten niets verwijderd van de pc, of anderzins iets in die richting gedaan.

kon eerst bij svhs instelling wel meer aangeven als svhs en comp.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

Heb eerder wel beelden overgenomen van svhs naar dvd, maar zonder aanwijsbare reden lukt het niet meer.

werk met vista software, programma software is uiteraard videomagix 8,

Alvast bedankt.

Reacties

mi-bo schreef op 09.11.2011 om 15:58 uur

U werkt met Vista en RUV versie 2.

Bij de instellingen die U aangeeft is bij audoi USB wrangler, en bij video dient u ook aantegeven dat het een usb converter is,

dan geeft u aan bij opname dat het mpeg:dvd moet zijn met 720:576,

voor S-vhs moet u wel een S-vhs recorder hebben en ook zo aansluiten, zijn het analoge beelden vhs dan het gele stekkertje gebruiken.

en dan moet het goed gaan, 

wordt vervolgt vermoedelijk

gr

simonart schreef op 17.11.2011 om 16:37 uur

Usb wrangler2 is aangegeven. bij video is ook aangegeven dat het usb converter is. De mpeg: dvd is ook 720 - 576. Het spreekt voor zich dat er een philips S-VHS recorder wordt gebruikt., die ook aan de daarvoor geschikte stekkertje zit.

Het lijkt of er een file van een programma gemist wordt. Soms heb ik heel storend beeld en ook in kleur, stop ik dan is het weer  een geheel sneeuw beeld.

uw antwoord heeft mij niet kunnen helpen helaas, mijn dank voor uw meedenken en aangereikte oplossing.

M.vr.gr. S. Aarnout. 

simonart schreef op 18.11.2011 om 17:30 uur

Na veel gepuzzel en zoek werk, dubbel check. Blijkt er een foutje in de Svhs recorder te zitten. Ene moment doet hij het wel, het andere moment weer niet. Daar wordt dus naar gekeken. bedankt voor de tips, kon ik dat tenminster uitsluiten.

M.vr.g.r.