Support Magix Video Pro X7 laat te wensen over. En zo goedkoop is dat pakket niet !

Marc1964 schreef op 27.10.2015 om 17:30 uur

Geen vraag, maar een opmerking:

Ik had een probleem met het afspelen van verschillende snelheden via keyframes. Dit gebeurde niet goed. Ik heb de vraag gesteld via Magix support, en het antwoord was min-of-meer dat het wel aan 'mijn' versie/installatie moest liggen, want zij konden het propleem niet reproduceren. Ik ben al meer dan een week over-en-weer aan het mailen, maar we/ze kwamen geen stap verder. Wat schetst mijn verbazing; een mede forum lid post op dit forum dat ern in duitsland een nieuwe patch beschikbaar is (nog niet in nederland, ook al zo iets raars), en een van de zaken die in de patch wordt opgelost is: Geschwindigkeit von Videos ist wieder per Keyframes steuerbar.   

Kortom exact mijn probleem. Ik heb de patch vandaag geinstalleerd, en het probleem is opgelost.  Het is ongelooflijk dat een support afdeling niet op de hoogte is van -bekende- problemen in het pakket, noch op de hoogte is dat er een patch aan komt. 

Reacties

mi-bo schreef op 27.10.2015 om 22:31 uur

Beste,

Uw verhaal gelezen,

mag ik ook aan U vragen welke upload versie van MAGIX prox7 heeft u nu op de Pc staan na download update ( patches)

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 27.10.2015 om 23:04 uur

Hallo Marc,

Ook ik zou het wel willen weten, hoe u Video Pro X7 heeft geupdate naar versie: 14.0.0.145. Niet volgens de officiele weg. Hulp /  online actualiseren.

Ik heb nog even bij Magix Nederland gekeken en zag geen update 14.0.0.145. zie afbeeldingen.

Groet,

Rob

Aanvulling: 27-10-2015 23:20uur

Ik heb deze link gevonden: http://www.magix.info/de/neuer-patch-fuer-video-pro-x7-version-14.0.0.145.forum.1146377.html  De vraag, die ik mij nu stel is, kan je deze patch, zonder risico de Nederlandse versie Video Pro X7  updaten. 

Marc1964 schreef op 28.10.2015 om 07:30 uur

Rob, Michael,   het betreft inderdaad patch 145.  Gisteren geinstalleerd (gedownload vanuit het duitse magix platform), en het werkt vooralsnog zonder problemen. Sterker nog, het heeft mijn probleem met snelheid/keyframes opgelost.

De vraag is wel natuurlijk, waarom is de patch in duitsland als sinds 19-10 beschikbaar, en hebben wij in nederland er nog geen melding van gekregen.

Rob, Michael, nog een vraag. Ik heb inmiddels begrepen dat jullie Video Pro guru's zijn ;-)  Wat is jullie mening over het feit dat Magix Support mij een week lang laat aanklooien, instellingen terug zetten, opnieuw installeren etc etc en aangeven dat ze het 'probleem' niet kunnen reproduceren, terwijl het dus een bekend probleem bleek te zijn, waarvoor in duitsland al een patch beschikbaar blijkt te zijn.

mi-bo schreef op 28.10.2015 om 10:36 uur

gezien de naam van de persoon niet bekend is zal ik beginnen met beste.
De verhalen gelezen,
Pro X is een Duits - Engels product sinds 2007 . de eerste Nederlandse versie is na veel verzoeken van uit Nederland  vna veel videoclubs, in Duitsland kan men dit niet is in 2013 voor het eerst een Nederlandse versie uit-gekomen Pro X 6.
De Duits -Engelse versie is ook op dvd uitgebracht, de Nederlandse versie is voorlopig alleen online ( als download) te koop dit alles wordt via Duitsland geregeld m.a.w. is niet in Nederland te koop.
Het is uiteraard vervelend  volgens Uw zeggen dat u aan het lijntje bent gehouden maar de in Duitsland gaat alles eerst, en als dan nog bugs zijn worden die in het Nederlands( geschreven) verbeterd en als download update aangeboden. ( het zal toch niet met een brief naar U toe zo zijn, van ja, we weten dat er iets verbeterd gaat worden maar wanneer dit uitkomt is nog niet bekend voor Uw versie want met dit antwoord zal toch geen genoegen worden genomen).
Vaak weet de Nederlandse Help desk of  Technische support niet wat er allemaal speelt op de programmeur afdeling en horen zij veel, maar moeten afwachten wanneer het in het Nederlands uit geschreven is ( voor de Pro versie)en als MAGIX gebruiker het te uploaden is, wees voorzichtig met het downloaden van Patches die niet voor Uw programma zijn geschreven( ander taal) het kan later voor problemen zorgen en zeker als later de juiste versie wordt geüpload, de juiste weg is als de download update er is dit via online actualiseren of via https://support2.magix.com/customer/index.php
gr
Michael

Marc1964 schreef op 28.10.2015 om 14:30 uur

Beste Micheal, je antwoord verbaast me. En wel om de volgende redenen:

1) Magix profileert zich als bij de toon aangevende software bedrijven op video editing gebied, en Video Pro X kost meer dan € 300.  Dan mag je daarvoor ook gedegen support verwachten

2) De taalcode (duits, engels, nederlands etc) mag niets uitmaken voor de functionele werking van het core-product.  Taalcodes zijn geparameteriseerd en hebben geen invloed op de werking.  Een patch is versie gerelateerd, en niet taalcode gerelateerd. Stel dat dat wel zo was, dan maken ze zichzelf bij Magix onnodig ingewikkeld. Denk maar eens aan versie- en configuratiebeheer. Een functionele wijziging moet dan -tig keer (NL, Duits, Engels, Spaans, Italiaans, Frans) ontwikkeld, getest en geimplementeerd worden. Dan blijft er van een business model niets meer over. Kortom, een in duitsland uitgegeven patch moet hier in nederland ook gewoon zonder problemen werken

3) Je stelt dat een nederlandse helpdesk niet weet wat er speelt. Wel, dat is nu juist mijn punt. Dat hoort wel, en zeker bij een 'professioneel' bedrijf als Magix. Een support afdeling behoort altijd te weten wanneer nieuwe patches gepland staan, en welke gewijzigde functionaliteiten in zo'n patch zitten.  Trek het eens even door wat de consequentie is van wat je stelt;  dit betekent dat gebruikers uit nederland, frankrijk, spanje, engeland, italie etc die allemaal met hetzelfde probleem te kampen hebben (snelheid per keyframe) door hun locale helpdesks aan het lijntje worden gehouden, met het verzoek alles nog eens opnieuw te installeren etc etc, terwijl er al een patch beschikbaar is in duitsland die dat probleem op lost.  Professioneel????  Nope !!

mi-bo schreef op 28.10.2015 om 15:04 uur

Beste Marc,
wat punt 3 betreft heb ik niet omschreven wat jij schrijf:
Je stelt dat een Nederlandse helpdesk niet weet wat er speelt. Wel, dat is nu juist mijn punt.
mijn omschrijving:
Vaak weet de Nederlandse Help desk of  Technische support niet wat er allemaal speelt op de programmeur afdeling en horen zij veel, maar moeten afwachten wanneer het in het Nederlands uit geschreven is ( voor de Pro versie)
en de Duitse Patches zijn niet specifiek voor de Nederlandse Pro X versie geschreven, dit weet ik namelijk uit ervaring
gr
Michael

mi-bo schreef op 30.10.2015 om 11:26 uur

Hallo Marc,

even een bericht, versie 14.0.0.145  ( groot 19 MB ) is in het Nederlands te downloaden.

succes

gr

Michael

RiViS schreef op 30.10.2015 om 12:13 uur

Al met al valt het dus nog wel mee met de vertraging van de "anderstalige" patches (t.o.v. de Duitse). 

Een beetje geduld kan geen kwaad.

groet,

Rijk

Marc1964 schreef op 30.10.2015 om 12:30 uur

Hey Michael, waar heb je de nederlandse patch gevonden dan?  Want als ik naar de patch download site ga (zie link) dan zie ik alleen 144 staan en geen 145.

https://support2.magix.com/customer/nl/patch/video-pro-x7-1?p=80983

RiViS schreef op 30.10.2015 om 12:33 uur

Hey Michael, waar heb je de nederlandse patch gevonden dan?  Want als ik naar de patch download site ga (zie link) dan zie ik alleen 144 staan en geen 145.

https://support2.magix.com/customer/nl/patch/video-pro-x7-1?p=80983

gewoon in het programma: Hulp/ Online actualiseren aanklikken en dan wachten wat er gebeurt...

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 30.10.2015 om 22:00 uur

Hallo Marc,

Zoals Rijk al beschrijft, is het online actualiseren de juiste methode.

Het is gebruikelijk dat de actualisering ca. 1 á 2 weken later uitkomt in Nederland, dan in Duitsland.

Maar je kan het ook downloaden vanaf : https://support2.magix.com/customer/nl/patch/video-pro-x7-2?p=80983

Nog een andere opmerking, dat Magix Support, jou geen goed antwoord kon geven is, omdat zij uw gemelden fout niet konden nabootsen. Dit is voor hun dan ook, zoeken naar de bekende speld in de hooiberg. Magix Support Nederland zal waarschijnlijk alleen de foutmeldingen vanuit Nederland beantwoorden. Ook worden foutmelding rechtsstreeks, via het VDL programma's zelf naar de programmeurs gestuurd, zonder tussenkomst van de afdelingen Supports.

Groet,

Rob  

Marc1964 schreef op 30.10.2015 om 23:20 uur

Rob, bedankt voor je antwoord.  En inderdaad, support werkt op die manier. Ik heb support inmiddels ook aangegeven dat het geen kritiek is naar de support medewerker, maar wel op de organisatie. Ik vind het echt ongelooflijk dat er voor support geen database is waarin ze 'reeds bekende' problemen kunnen opzoeken. De huidige werkwijze is niet efficient voor de support afdeling, en zeer zeker niet effectief voor de gebruiker.