Beste allen,
Eerst kort de beschrijving van mijn PC en versie Magix. Ik heb een Acer Intel core i7, CPU 2600, 8GB RAM. Ik gebruik de Magix Video Deluxe 2013 Premium.
Tot voor kort gebruikte ik steeds mij Sony camera in SD. Het monteren/renderen en aanmaken van DVD gaf weinig problemen.
Onlangs filmde ik echter een 65-jarig jubileum met een JVC camera in HD. Deze maakt AVCHD files aan in een resolutie van 1920 x 1080. Ik kan deze probleemloos op mijn tijdlijn inladen en monteren. Het beeld in preview is OK.
Indien ik echter de DVD aanmaak, wordt deze zonder problemen aangemaakt en gebrand. Bij het afspelen van de DVD krijg ik echter een fenomeen dat ik niet heb in preview. Indien de camera rustige stabiele beelden maakt, is er niets aan de hand, alles OK. Indien de camera echter een pan maakt, links-rechts of omgekeerd, waarbij de beeldinformatie dus continu verandert, krijg ik een vervelend stroboscopisch effect. Het is alsof je een hele reeks afzonderlijke frames na elkaar krijgt die in sprongetjes verloopt in plaats van een vloeiende panbeweging.
Ik heb bij het branden van de DVD de MPEG encoder instellingen reeds verhoogd van 10 (standaard) naar 12 (trager maar hogere kwaliteit). Dit brengt geen oplossing.
Uiteraard kan ik als maker van de video niet tevreden zijn met dergelijk resultaat enn zou graag beroep doen op de expertise van de community. Heeft iemand reeds een vergelijkbaar probleem gehad? Moet ik bij het bewerken van de video nog bepaalde extra stappen ondernemen vooraleer over te gaan naar het branden van de DVD? Moet ik bij het branden misschien bepaalde instellingen corrigeren?
Alle tips zijn welkom, bedankt alvast voor de reacties.
Mvg,
Frank